Kennel Barecho

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av barecho - 8 januari 2011 23:07

Ja, så sitter jag på rummet nu i lugn och ro - med min dator framför mig. David ligger och sover med Ditte bredvid sig i sängen, Pärlan har krupit in i tygburen som står öppen - och grabbarna grus ligger såklart vid mina fötter, var annars?


Vi startade resan strax före 9.30 på fredagsförmiddagen - då snöade det (vad annars, den här helvetiska vintern??).

  

Sikten var såhär - lovely.....


Det var ganska så lugnt på vägarna, men en och annan idiot fanns ute... som t.ex föraren av den svarta volvo v-70 som körde om oss på insidan när det var kö pga en bärgningsbil i omkörningsfilen, vi skulle just gå tillbaks till ordinarie körfält när superpuckot körde om oss där - så inte långt ifrån att vi körde in i sidan på honom.... en del har bara så oerhört bråttom liksom - antar att frugan hans höll på att föda i bilen, huvudet stack väl ut ett par dec eller nåt....


När vi kom till Mariestad så sken solen, även om det nu var jobbigt att bli bländad så var det himla trevligt att få träffa den igen!

  

Nästan att man fick lite vårkänslor där en stund....

 

Fick detta MMS från Vanja - tog en stund innan jag såg att hon bogserades.... Behöver jag säga att det är Chrysler hon åker?? Om jag så fick en sån gratis skulle jag inte vilja ha den.....


  
Vi hade Fletcher med oss - han skulle möta sin nya familji Göteborg, och tror han tyckte det var ganska så trevligt att få resa med sin gamla flock....

 
Flera kisspauser blev det såklart, men här hade då jag fått för mig att han skulle bajsa - Fletcher däremot tyckte att det verkade betydligt roligare att leka....


När vi kom fram så gick vi in med lite grejer på utställningen, skönt att ha bra plats och lite packning klar morgonen efter.

Så skulle vi checka in på hotellet, Gothia Towers. Brukar aldrig vara nåt problem där, men men....

Till en början så hade vi fått ett enkelrum, gick väl iofs att sova två där - men mycket trångt. David frågade om vi kunde få byta till ett dubbelrum - men de hade inga såna... Tråkigt då sa David - då får vi inte plats med buren utan måste ha hundarna lösa på rummet.... Vips, så fanns det ett rum till oss!!

   
Rummet är på 17:e våningen, lite väl högt för min smak... 


Hann inte mer än in i rummet så fick vi meddelande på TV:en om att gäster klagat på att våra hundar skällt, och att vi inte fick lämna hunden själv på rummet! Eftersom jag själv var i rummet så visste jag ju att hundarna inte skällde... däremot konstaterade vi att det var en hund som skällde när vi kom upp till vårt rum.

Jag ringde till receptionen, aningens aningens irriterad kanske.... Frågade vad som stod på? De sa att nån klagat, de hade varit upp och kollat och hört att det skälldes från vårt rum! Omöjligt sa jag - vi har precis checkat in, och jag är här - de är tysta! Däremot skäller det en annan hund, vänta ska jag kolla vilket rum. Jag gick ut i korridoren, och mycket riktigt - i rummet bredvid vårt skällde en hund. Berättade det för henne i receptionen - mycket olustigt att bli anklagad för nåt man inte har gjort. Hon suckade, och sa att de skulle skicka upp någon ny för att lyssna.

Ungefär en halvtimme efter fick vi ett nytt meddelande om att våra hundar skällde!!! Både David och jag var inne hos dem, de sa inte ett pip - men grannhunden skällde. David pratade med dem igen, och de envisades om att det var våra..... grrrrrr........ kan säga att vi inte var positiva på dem - till slut fick David prata med någon om att det var lugnt. Hunden som skällde lät att vara en liten hund, och visst skällde han nästan oavbrutet - men så himla mycket lät det inte - klockan var strax efter 19.00 på kvällen - hur känslig får man vara som hotellgäst?


Nåja, vi gick iväg med Jill, Elisabeth, Fanny och Sjoerd för att äta på en restaurang en liten bit bort. Konstigt nog så lyckades jag få mat som jag åt upp, och som var himla god! Gnocchi i briesås - så himla gott!! Vinet däremot gillade jag inte, men vattnet var gott som tur var.

Vi var så trötta så efter maten gick vi tillbaks till hotellet direkt, och jag tror jag sov innan huvudet nådde kudden....


Så bekvämt i morse att bara kunna traska ner med hundarna, göra allt klart inne på utställningen och sedan gå iväg för att äta frukost. Tänk om det vore så enkelt på alla utställningar!


När vi skulle gå in på utställningen började de tjafsa om att Baros vaccination inte stämde.... suck..... de ringde till veterinären som bekräftade det jag redan sagt, att allt stämde. usch, gillar inte när dagen börjar med sånt...

Meeeen, var kanske en föraning om dagen - vem vet? För vi hade nog kunnat varit hemma känns det som - resultatmässigt i alla fall!

  

Jag gick in med Baros i juniorklassen, och fick vända håll på honom på en gång... förstår liksom inte varför, men vände på honom i alla fall....

  
Tyckte Baros skötte sig bra jag, men han fick en tvåa med motiveringen - didn't move that well...

 
Så fin mammas lakritspojke.....


Vegas var med i  unghundsklassen, personligen har jag nog aldrig sett honom så fin som denna dag - men han kom sist av tre stycken, fick dock HP.


Messi var anmäld i öppenklassen, and guess what? Han kom fyra av fyra stycken.... Watson kom på tredje platsen. I championklass var det tre deltagare, och på tredje plats kom Winston - med CK.


 
Domare för dagen var Seamus Oates från Irland.


 
Jill var bussig och visade Ditte i juniorklassen, mitt knä är fortfarande dåligt så ville inte visa mer än nödvändigt själv...

 
Ditte är ju himla lättvisad också, och vilka rörelser hon har den tjejen! Hon hade vattensvans igår morse, men idag är det mycket bättre som tur är.... Ditte blev placerad som femma i klassen av elva stycken, dock utan HP eller CK.


Sanne-panne visades av sin nya matte Camilla - hon gjorde det jättebra! Kändes så skönt att få träffa Sanne - man såg hur mycket hon tyckte om Camilla, även om jag inte tror hon glömt oss helt inte.... Gick väl inget vidare resultatmässigt för henne, ett blått band blev det där idag.



  
Djupa diskussioner....



  
Fina championtikarna Liza och Pärlan stod etta och tvåa i klassen, med varsitt CK. I bästa tik slutade de sedan som trea, respektive fyra. 


Vi hade väl inte tänkt gå in med nån grupp, men hade ju ändå inte mycket för oss denna dag - så vi valde att gå in med Vegas, Pärlan, Winston och Liza.

 
BIR-uppfödargrupp med HP blev resultatet.


Så skulle vi gå och rasta hundarna ordentligt.... och som vi fick gå! Tog 20 minuter att gå dit, var i helt andra änden av hallen. Trångt som sjutton var det dit, och ja - Ditte hon kunde inte hålla sig, hon både kissade och bajsade innan vi var framme - och jag förstår henne..... Mycket dåligt kan jag tycka, antingen har man väl rastplatsen mitt i en så stor hall - eller så två, en i varsin ände. Kan väl inte komma som nån överraskning direkt att hundar behöver rastas? Närmare 2000 hundar var anmälda denna dag, så blir ju några kisspölar och högar det....


  
Annars är det himla trevligt att de har så mycket som händer i stora ringen, så här fullsatta läktare ser man inte på många andra utställningar!

 
Att Cesar Millan var där kan förstås ha bidragit till att det var extra mycket publik i år....

 
Här tackas han av - var roligt att lyssna på honom, han har mycket kloka ideér tycker jag.... även om jag inte kan säga att jag håller med om allt.


Så gick vi iväg för att titta lite på Affenpinscher.

 
Vi kom dit strax före bästa tikklassen, så fick se BIR/BIM - jätteroligt! BIR-hunden blev sedan BIG-4 - inte lätt att bli placerad i grupp 2 - himmel så många raser som deltar där!

 
Längtar till vi får en egen  

 
Men hur söt får man bli?


 
Var förbi rasmontrarna, och hittade springer där - kul!

 
Kollade på grupp 8, här är de fem som blev placerade - är inte helt säker på hur de blev plac. Men tror Port. Vattenhund, Golden, Clumber, Flat och Amris - i den ordningen.

 
Vår uppfödargrupp blev inte placerad, men vi var mycket stolta över den fina gruppen!


  
Jill deltog i BIS:et med Amigo.

 
Han var så fin - blev dock ingen placering denna gång. BIS blev en så oerhört fin skotsk terrier, visade sig att den var från Ryssland. Är ju inte nån ras jag är så oerhört förtjust i - men en snygg hund är alltid snygg, oavsett ras!


Så var det utfodring av hundarna, rastning och så upp på hotellrummet en liten stund. Vi hade bokat bord på en italiensk restaurang - tog väl 5-10 min att gå dit. Inga problem egentligen - men inte så kul när det regnar och blåser som sjutton.

  
Blev ju lite konfunderade när vi läste menyn, vad sjutton är svarta grisar som utfodras på ekollon????


 
Svärdfisk tog jag, och njae - var väl ingen höjdare direkt. Fick smaka lite spaghetti från Vanja - och så fanns det vitlöksbröd, så mätt blev jag ändå helt klart. Vi hade jättetrevligt, det var jag, David, Ulrika, Emelie, Vanja och Hege som gick och åt. Vanja och Hege åkte taxi till sitt hotell direkt från restaurangen - vi andra fick gå. Hade lånat paraplyn av hotellet  - och mitt blåste sönder när det kom en kastvind. Trodde ett tag att jag skulle blåsa iväg själv - men nädå, ingen risk - man står ju stadigt på marken som tur är! 






Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards