Kennel Barecho

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av barecho - 10 januari 2011 21:45

Igår var det då dags för dag 2 för oss på My Dog.

Morgonen började väl sådär kan man säga, vi gav hundarna mat och jag gick sedan ut med Messi och Pärlan. David kom efter med Baros och Ditte, lite smått irriterad kan man väl säga....     Ditte hade inte kunnat hållt sig hela vägen ut, utan bajsade     inne på golvet i foajen - då verkade Baros tycka att det var en rastningsplats så han bestämde sig för att kissa istället.... efter att jag tagit hundarna fick ju David gå in och ta reda på det, så ingen katastrof - men kanske inte vad man önskar på morgonkvisten direkt.


Vi packade iordning allt, och gjorde oss färdiga för att gå in på utställningen med hundarna. När vi kommer ut ur rummet så hör vi att det är en hund som vrålskäller - och ja, nu var det rummet på andra sidan som det fanns en mycket missnöjd hund i. Och denna gång lät det betydligt mer än förra gången..., värre också såklart att det var tidigt på morgonen. Det får mig osökt att tänka på den gången när vi sov på ett vandrarhem i Piteå. Det var Bodil, Lotta och jag som åkte har jag för mig. Med oss hade vi såklart ett helt gäng hundar.


Vi hade bokat rum på ett vandrarhem, och det ville sig inte bättre än att det var nån typ av ungdomsturnering samtidigt. Några barn och föräldrar som deltog där bodde på samma vandrarhem. Om de spelade matcher dygnet runt eller hur det var vet jag inte... men i alla fall så vid 01.00-tiden på natten kom de tillbaks till vandrarhemmet. Det var oerhört lyhört där, vilket det för det mesta är på såna här enklare inkvarteringar. Kan säga att det blev ett himla liv, det gapades     och sprang i korridoren. Hundarna vaknade såklart, morrade och blev oroliga. En vuxen karl ställer sig i ena änden av korridoren och skriker till nån i slutet av densamma.... Ni kan tro att jag var irriterad     !!! Sa åt dem att vara tysta, men tror ni de brydde sig.....

Så på morgonen när vi skulle äta frukost lät vi hundarna vara kvar på rummet, vi hade unga hundar som jag mycket väl förstod skulle skällla. Men då det endast var hundutställare, och föräldrar & barn som deltog i cupen där så tänkte jag - skiter i det!

Jodå, och mycket riktigt - tog inte lång stund förrän nån irriterad pappa kom dit och sa att vi skulle få tyst på hundarna. Duuuuu, sa jag - det skulle ni ha tänkt på när ni kom hem i natt och förde ett satans liv. Om inte ni tar hänsyn så kan ni glömma att vi gör det!! Han kallade mig nåt som inte är lämpligt att skriva, men inte brydde jag mig om det - de fick fortsätta skälla tills vi var färdiga.....


Tillbaks till My Dog nudå.....

Tror jag skippar att skriva så mycket om utställningen, tror allt redan har blivit sagt liksom....

Men här kommer några resultat i alla fall:

     
Baros, som skötte sig väldigt bra tyckte jag själv... fick en etta denna dag, men blev placerad fyra i klassen, utan HP eller CK....

 

Här är hanarnas juniorklass, som de står nu blev de femma, fyra, tvåa, trea och etta. Två CK och ett HP delades ut. Domaren Jan-Erik Ek står i förgrunden.

   
Messi blev tvåa i öppen klassen, med CK. Slutade sedan som tvåa bästa hanhund med Res-CACIB. Etta blev Lizas son Winton, stort grattis till Hege som fick motta både Cert och CACIB på Winton denna dag!


Winston var själv i championklassen, vann den då och fick CK. Den här domaren har tidigare satt honom till bästa hanhund så hade väl lite förhoppningar där - denna gång fick han dock nöja sig med en femte placering i bästa hanhundsklassen.


      
Ditte visades av farmor Vanja denna dag - klassvinst blev det, med CK! Hon slutade sedan som fyra bästa tik.

Liza sprang som etta bra länge i championklassen, men i sista stund bytte domaren och hon blev tvåa med CK. Slutade sedan som femma bästa tik. Pärlan blev trea i championklassen med CK, oplacerad i bästa tik.

Nån grupp hade vi ingen lust att gå in med denna dag....


Messi skulle vara med på en domarexamination direkt efter bedömningens slut, och som tur var gick det snabbt så vi kom iväg därifrån vid 14.00-tiden


Blev lite orolig att jag börjar blivit lite smått senil.... när vi kom upp till p-huset så stod vår bil innanför ett låst område som tillhörde hotellet. Jag hade en liten papperslapp med en magnetremsa som var som "nyckel". Jag låste upp, och höll upp dörren så att David kom in med burvagnen. Tänkte då att den här papperslappen måste jag ha koll på, den behöver vi när vi ska köra ut därifrån. Tog en minut kanske så var jag vid bilen, la ifrån mig lite grejer jag bar på i framsätet. Gick sedan för att sätta in hundarna i kombin, när jag gör det så leker Messi med nåt papper som jag slänger med in åt honom - tänkte att det där kan han få bita sönder.

När vi sedan packat in allt färdigt frågar David var pappersnyckeln är? Ja, sa jag - den ligger här i framsätet. Meeeen, det gjorde den inte.... letade och letade överallt, packade ut det mesta igen, kollade alla fickor ut och in - försökte få det till att David fått den, men den var borta... jag fattade inget    , tyckte precis att jag mindes att jag lagt den i facket på bildörren. Så går jag bakom bilen, och får syn på hundarna - och dåååååå kommer jag på det    ! Gav ju Messi en papperslapp när han hoppade in, måste vara den. Och jodå, mycket riktigt - där var den! David bara suckade.... och sa, vet inte vad som var värst, att du gav den till Messi någon minut efter att du tänkt den skulle du ha koll på - eller om det var att du kom på det efter att ha letat igenom hela bilen! Ja,ja - vi fick oss ett gott skratt i alla fall!!    

När jag sedan i bilen på vägen hem hade lagt mitt godis i nåt helt sjukt konstigt fack i bilen, utan att ha minsta minne av det alls - ja, då började David se lite orolig ut faktiskt....


Resan hem gick bra annars. Vi stannade i Götene för att äta, jag beställde kyckling med potatisgratäng och David raggmunkar med fläsk. När vi fick in det konstaterade jag att jag inte gillade gratängen, var för mycket vitlök i den.... Som den gentleman han är min älskling     så tog han då min mat, och jag hans! Vi var sedan hemma vid 21.00-tiden, skönt att vara hemma så pass tidigt! Gos med Jacob och hundarna blev det såklart innan sängdags - Henke var inte så intresserad av nåt gos verkade det som....


Upp i morse då, och när jag höll på och gjorde rent hos valparna kommer Jacob ner och ser allmänt hängig ut.... Han hade ont i magen och ville att jag skulle värma vetekudden åt honom. Gjorde det såklart, och ställde även in hinken då han sa att han mådde illa. Tog inte lång stund innan första spyan var ett faktum.....    

han har sedan kräkts i princip hela dagen stackaren.... Vi får ju inte vara hemma med honom längre för VAB eftersom han fyllt 12 år, så jag tyckte så himla synd om honom att lämna honom själv hela dagen - men vad ska man göra?    


Nu går vi bara och oroar oss här hemma att vi ska bli smittade.... jag åt sex hela vitpepparkorn i förmiddags, hoppas verkligen att det ska hjälpa, för magsjuka är inte kul.....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards