Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av barecho - 16 januari 2011 21:01

Så var snart denna helg slut..... Har ändå hunnit med en hel del idag så det känns bra!  


En stor del av dagen har jag ägnat åt att räkna ihop poäng till Springerklubbens vandringspriser, så roligt att det finns så många duktiga springers i vårt land!   


Sedan till en betydligt tråkigare sysselsättning, bokföringen....   November månad skulle skrivas in och momsredovisas. Det är ju inte så många uppfödare som har det som företag, och som redovisar moms. Men, trots att vårt företag, eller vad man nu ska kalla det, går med ganska stor förlust varje år så tycker jag att det känns bra att veta att vi gör "rätt för oss" eller vad man ska kalla det. Vet inte alls hur skattemyndigheten klassar det, om det är nödvändigt eller inte - var gränsen går för hobby osv. Jag vill dock kunna sova gott om nätterna och veta att det inte är nån risk ifall vi skulle bli anmälda till skattemyndigheten av nån som inbillar sig att vi tjänar grova pengar på våra hundar!


Nåt annat som har hänt idag är att Vera har börjat löpa.   Ska bli såååå spännande att få cockervalpar igen, om nu allt går bra och hon blir dräktig osv.... 

Vår näst sista cockerkull, D-kullen, fyllde 9 år förra lördagen, den kullen är efter Steven som Sari (Sugarsticks) hade förut (lite lustigt kan jag tycka att Veras tilltänkte heter samma sak, fastän han stavar det Stephen). Mamma till D-kullen var en fodervärdstik, Wilma. Grattis till de som finns kvar i kullen, den jag träffar oftast är Ludde som regelbundet kommer hit och klipper sig. Det var när jag var och parade Wilma som vi lärde känna varandra Sari och jag, tänk att det är så länge sedan nu..  


Igår fyllde A-kullen 6 år, det är mammas Hilmer och hans syskon - stort grattis även till dem! Och såklart också till Fritz syskon som finns kvar, inte så många jag träffar där tyvärr - men Simpen var ju inte så länge sedan i alla fall....


Kalas var utlovat till Fritz och Penny, och inget kalas utan tårta:  

  
En liten mindre variant blev det denna gång av Fritte-tårtan. Detta pga av att en del av gästerna här behöver tänka lite på vikten efter all julmat....  

 

Mmmmm..... Fritten kan knappt hålla sig!

 

Inte knocker-bockern heller....

 

Meeeen, skynda er nudå!!!

 

Ingen panik, alla på en gång.....

 

Menny-muppen och Fritten fick extra stor bit såklart, och stackars menny kunde knappt tugga sin... har ju dragits en del tänder på henne, och nu blev det lite jobbigt för hon var ju tvungen att tugga på snabbt så ingen skulle ta det av henne....

  

Fritz tuggar på han också...

 

Är det verkligen slut på alla tallrikar, kan ju finnas nån liten gnutta kvar nånstans?

  

Lleyton åt i ensam majestät inne på kontoret, är lite synd om honom nu sedan han opererat bort sin knöl på tassen....  


Jag har också hunnit med att anmäla till Bö i Norge, utställningen där är i februari och för två år sedan åkte Carro, Cacis-Micke och jag dit. Var ingen vidare rolig resa så jag åker nog knappast dit själv.... får väl se vem som förbarmar sig över mig och följer med! Anmälde bara två hundar så det kändes lite futtigt nästan...


Hela familjen har sett fram emot att det skulle börja nya avsnitt av Solsidan idag.   Tänkte vi skulle göra nån mat till det, och blev så sugen på nån typ av skaldjurspasta. Sagt och gjort, David åkte iväg och shoppade ingredienser.

  

David sköljde purjolöken så noga, tydligen nåt han hört av Per Moberg, kunde vara jord i hade han tydligen lärt sig....


Sedan fick jag ta vid, när det gäller Pasta så är det ju allvar - och då törs jag ju inte låta honom laga maten...he...he...

  
Kräftstjärtar, creme fraiche, dill och lite annat - krämigt och gött!!  

 
Färsk pasta, krämig sås med kräftstjärtar, vitlöksbröd, tomater och så vitt vin till - ja, får väl duga till söndagsmiddag!


Och var Solsidan lika roligt som sist då? - JAAAAAA - om inte ännu bättre, herregud som jag skrattade!! Ove Sundberg är ju bara sån pain in the ass.... "men backa då Ove, dom sjunger ju för fan"..... ja, det där är min humor det.....  


Nä, men då är det väl lika bra att gå och lägga sig nudå - tar med mig söndagsbilagorna tror jag - man lär sig ju så himla mycket klokt från dem!!  







Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards