Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

När katten är borta....

Av barecho - 17 januari 2011 20:44

...så dansar råttorna på bordet, eller hur?!  

  
Smarrig efterrätt blev det idag, trots att det är bara är måndag. Men lär ju passa på när David är borta på jobb, han är i Glommersträsk nu igen.....

 

Så kul att Thomas   är hemma igen, var ju minst sagt orolig när han var i Berlin förra veckan..... Skrev bland annat i ett SMS till honom att jag var orolig då jag läst att det var jättehalt i just Berlin. Fick till svar: Det är ingen fara, är nog värre i Sverige.....lite jobbig mamma kanske?


Annars så har dagen spenderats sittande. Vi har haft planeringsdag, och det är betydligt mer ansträngande att behöva sitta still en hel dag - än när det är full fart med alla barn!

Skyndade mig hem sedan för att skjutsa Henke till bussen, ut med hundarna en snabbis - en snabbsanering hos valparna. För sedan kom en ny date till Messi...han har bråda dagar nu den pöjken  !


Har ju varit töväder idag, och det borde jag såklart vara nöjd över som hatar snö och kyla. Meeen, helt nöjd är jag förstås inte - sån sörja det är här utanför nu, jag kom först inte ens in genom grindhålet för bilen bara sjönk ner i modden... Efter flera svordomar  , och några tillbakabackningar så fick jag åtminstone in bilen på gården - men knappt så jag kunde stänga grinden! Hoppas nu att jag kommer ut imorgon bitti när jag ska öppna på jobbet!


Såg i alla fall nu att vår okända hjälte med traktorn varit här igen. När vi var borta förut och det snöade supermycket så var det någon som hjälpte oss med att skotta bort plogkarmen, och en stor del av snön nere vid vägen. Vet inte vem, även om vi har våra gissningar.... Och så nu var det förmodligen samma person som skrapat bort det värsta igen - för plogkarmen var inte att leka med nu när de har skrapat vägen....  Är riktig hjälpsamhet det, bara för att vara snäll - och inte för att ta åt sig nån ära för det ens - visst blir man megaglad för sånt!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Av barecho - Måndag 5 feb 10:32

I lördags föddes Mejrams andra kull, allt gick bra och Mejram och de små mår bra   Några av valparna har tan-tecken, men det är fortfarande ganska svaga tecken så svårt säga ännu vilka som kommer att få tan som sin mamma.     Första valpen födde...

Av barecho - Lördag 27 jan 08:14

Det är fler ras/special-klubbar som tagit bort Årets-tävlingarna för sina raser. Motivationen har ofta varit att dessa listor blir för "viktiga" och att vissa utställare inte beter sig schysst mot dom andra på grund av det. Jag tror snarare att det b...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards