Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Hund på recept

Av barecho - 20 januari 2011 20:39

Kolla in denna länk, visst blir man mycket stolt och glad som springerägare över att se något sådant! Uppsala kommun är då den kommun jag skulle välja att bli gammal i...


http://vimeo.com/17431571  


Ta er tid att kolla igenom hela filmsnutten - att jag grät när jag såg den kommer väl inte som en skräll antar jag....


Nån som vet vem springern är?

 
 
Ingen bild

Anna-Greta

20 januari 2011 21:26

Lite tårögd blev jag. Blev påmind om min mamma och besöken på hennes gruppboende för dementa. Tog med hundarna dit ibland, det var rörande att se hur gamlingarna sken upp. Glömmer aldrig när Kimberly följde med första gången som 10-veckors valp, en av farbröderna som jag inte hört tala, pratade helt plötsligt. Ivrig att berätta att han haft jakthundar, han kunde inte släppa Kimberly med blicken. Att se hur han levde upp, det berörde mig djupt.

 
Ingen bild

Ann Lundin

20 januari 2011 21:40

HÄRLIGT at se!!!!

 
Ingen bild

Carro

20 januari 2011 22:40

Fick oxå en tår i ögat när man såg tanten ligga i sängen med springern vid sin sida, hon va så himla lik min mormor =( Precis så där låg alltid Cliff med henne när mamma & vi var å hälsa på!! Ja både Zola & Diva har ju vart med syrran på jobbet men nja dom tyckte nog mest att dom va lite läskiga hihi iof så hade dom rätt stökiga brukare då! Men tror oxå helt på det dör med djur inom sjukvården behöver inte bara vara hund, har sett att katter oxå har förekommit på vissa ställen!

 
Ingen bild

Rosita

21 januari 2011 10:21

Det är rörande att se hur de gamla blir glada av att se hundarna. Så skulle det vara på fler äldreboende. Ett djur ger så mycke glädje.

 
Ingen bild

Maria Salomonsen

22 januari 2011 14:10

Den her må jeg stjele og legge ut på facebook-profilen min! Sverige ligger foran Norge på dette område -vi har mye å lære av dere! Jeg ble skikkelig rørt av videoen.

 
Ingen bild

Christina Rosander & Moltas

22 januari 2011 19:48

Ja, man blir alldeles rörd när man ser vilket fint jobb hundarna gör. Jag blev så nyfiken och ville veta mera så jag satt hela kvällen och läste om vårdhundskolan. Och gissa vem jag träffar dan efter genom jobbet? Jo, Ingeborg Höök som är ansvarig för utbildningen! Jag berättade att du lagt ut filmen på din blogg och hon blev så himla glad över att höra det. Hon är ju en superentusiast och vi pratade massor om vilken insats hundar kan göra för äldre & sjuka. Synd att man ínte har en sjukvårdsutbildning för då skulle jag nappa direkt på den här utbildningen.

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

30 januari 2011 10:11

Underbar film!!! Inte utan att man blir rörd :)
Vet tyvärr inte vem hunden är, men den fick mig absolut att vara stolt över att vara springer ägare <3

http://www.gladiatorkillarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards