Kennel Barecho

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av barecho - 22 januari 2011 21:53

Igår kväll hade vi lovat Jacob att vi skulle kolla på Let's Dance och äta hemgjord pizza. Brukar va lite fredagsmys framför det programmet... och är verkligen mysigt att få umgås framför teven (fast när man skriver det så låter det ju aningen osocialt på nåt sätt.....).


Nåja, David bakade pizza under tiden som jag gjorde min "favoritsyssla", städade..... David sa att han trodde jag var den enda i hela världen som åt en liknande pizza som den jag åt, tja - kan så vara, men den godaste pizzan den gör David tycker jag! Jag har bara färska champinjoner, lök, paprika och färska tomater på. Liiiiiite ost bara, och såklart massor med beasås till!!


Efter intag av pizzan, två glas vin och nån enstaka godisbit så somnade jag sött i soffan.... Hann med att se de flesta dansa faktiskt - men jag blir så himla trött på Tony Irvings överlägsna attityd. Jag förstår att det liksom hör till, men ändå....Människor som tror att de är förmer än andra gör mig spyfärdig.....


Anders Bagge såg jag aldrig dansa tyvärr så kan ju inte säga helt säkert vem som var bäst - men av de jag såg så gillade jag Figge allra mest! Även om vi nu från vår familj röstade på Frank Andersson, som David sa - han har i alla fall gift sig i Årsunda och David var till och med på bröllopet i kyrkan!

Men alltså, vem faen är Figge Norling? Aldrig hört talas om honom förut....

Min favorit är ju alltid David Hellenius annars - han tycker jag är skitkul, och tönten Rybak som tyckte David H var så fånig med sina sexskämt.... Nä, Rybak är nog den jag hoppas åker ut i nästa program - såååå töntig, nä -usch, inte alls min typ.....får rysningar, hua......


Vaknade vid 00.30-tiden, kravlade mig uppför trappen - borstade tänderna och kastade mig i säng..... och var sedan klarvaken! Hur fan gick det till?? Jag var ju så trött när jag vaknade på soffan bara några minuter före?? Ännu ett av livets stora mysterier.....


I morse fick jag kliva upp vid 07.00 för att se till att Henke kommit upp så han inte skulle missa jobbet. Sedan var det det vanliga med hundarna, plus lite extra helgstädning och så badning samt föning av de hundar vi ska ha med oss imorgon.

  

Bäst att grunda med lite Red Bull om man ska orka med dagens alla göromål....

  
Finbesök har vi nu här hemma! Gammeldivisen och Zola är hos oss under helgen då Carro har fullt upp med att jobba på Tidningscupen. Zola hade inte alls någon lust att vara uppe i boxen, så tanta var tvungen att vara där med honom... Han är alldeles tossig av alla löplukter som finns här hemma nu.....

Diva borrade då ner sig i korgen och såg inte alltför missnöjd ut.....

 

Men vad gör ni därinne, är det min tur att badas snart undrar Messi?


Sedan var det dags att åka in till Sandviken för att kolla på Jacob och hans lag då de skulle delta i Tidningscupen på Göransson Arena. Åke & Kerstin hämtade upp mig eftersom de också skulle dit och titta.

  

Mycket pengar har arenan kostat, och kostar ska man väl säga.... Men fin är den, och så roligt att vi har den nu en sån här gång. Det var ungdomslagen som fick spela här inne, vuxen-lagen fick spela inne på gamla Jernvallen - helt rätt tycker jag!

Denna arena skulle vara perfekt till hundutställning också, hoppas det kommer att bli så i framtiden. Jag har som bekant inte mycket positivt att säga om vår kommun, men nåt som i alla fall är bra är att de oftast är väldigt tillåtande vad det gäller hundarrangemang!


  

Lite uppvärmning i korridoren före första matchen

  

Första matchen spelade de mot Uppsala - de förlorade med 2-1... inte rättvist tyckte jag, som inte alls är partisk....

  
David såg nervös ut mest hela tiden han....


Andra matchen spelade de mot Högbo, och även den förlorade de - denna gång med 1-0 - så Jacob var inte på sitt allra mest pratsamma humör efter matchen....

  

Melker var där och kollade på sin kusin....

  

Jamen klart man måste smaka på rutan lite? Hur ska man annars veta om den är god eller äcklig?


Jag åkte hem efter de två första matcherna, sista matchen spelades inte förrän 20.55 - och den vann de med 2-0! Var nog jag som förde otur med mig i de andra matcherna...


När jag kom hem så möttes jag av två mycket glada unghundar, och flera äldre som såg skamsna ut.... Baros och Miranda hade tagit sig ut, kissat inne och bitit sönder bland annat en massa tidningar. De blev såååå glada när matte kom hem, visade så stolt vad de gjort - de andra hundarna låg däremot under köksbordet de och skämdes.....


Oj, kom på att jag glömt att gratulera Grynet som fyllde 6 år i fredags!! Vår lillgnydda som vi kallar henne....   Hon föddes i Divas sista kull. Det var två valpar i kullen, men Grynets syster föddes med tarmarna utanpå så fanns inget att göra där. Så sorgligt... men hon hade det bra i alla fall de få timmar hon fick leva....


Det blev ju ingen fredagsfräckis igår så tänkte bjuda på ett lördagsskratt istället:


En man går till doktorn efter att ha blivit sjuk mycket plötsligt. Han tar med sig sin fru och efter en noggrann undersökning frågar doktorn om han kan få prata enskilt med frun.

- Din man har en ovanlig sjukdom. All form av stress skulle kunna döda honom så du måste göra honom till viljes vad han än begär. Gör frukost, lunch och middag åt honom. Älska med honom så fort han ber om det. Han får inte anstränga sig med hushållsarbete. Är det förstått? instruerar doktorn myndigt. 

Hon nickar och går sedan ut till sin man, som frågar:

- Vad sa han?

Frun svarar:

- Du kommer att dö mycket snart......

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards