Kennel Barecho

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av barecho - 26 februari 2011 18:53

Idag var det då dags för oss att träffa Tyra Tyrann in real! Blev vi besvikna tror ni..... nä, knappast!!!! Såååå söt hon var - man skulle kunna ha ätit upp henne, men det hade ju varit synd förstås...


Hon och hennes syskon var i en hage med massa mjuka grejer - och min första tanke var bara - men herregud om vi haft fem 5-veckors springervalpar där - de hade massakrerat allt på någon minut bara! Så himla behändigt med dessa små valpar som det såklart också blev mindre högar efter.....


  
Den här mysiga kojan hade de t.ex., även mamma Sigrid uppskattade den.


 

Full i bus var den lilla damen.....

 

En del konster kunde hon redan....

 

Som till exempel "snurra runt".

 

Frågan är inte om du Tyra som hund passar till mig, utan frågan är om jag duger som matte till dig??? 

  
Den där näsan var lång - den måste jag smaka på!

 

min, min - släpper henne inte!!

 

Eller ja, till Jacke då kanske...han har redan bokat henne som sängkamrat!


Vi fick lunch där och medans vi mumsade i oss den goda maten var alla hundar med oss - kan säga att de inte var i närheten av att tigga som våra gör....

 

Jackass låg lugnt på hyllan och kollade på oss medans vi åt.... 


Innan vi åkte skulle vi ta enskilda kort på dem - och ja, vad ska man säga? Vi började med brorsorna, och de var verkligen superduktiga på att stå själva. Inte många kort behövdes tas för att det skulle bli ett bra kort. Så var det till slut Tyras tur att fotograferas, och man spar det bästa till sist, eller hur var det nu igen??

  

Så här började hon - med att visa baken till oss....

  

Sedan gick hon iväg....

  

...och så iväg igen....

  

...och igen....

  

Huvudkort går ju bra i alla fall....

  

Veronica försöker tala henne till rätta  - och hon svarar genom att lipa åt henne....

  

"-Hjälp, hon stryper mig!!!!"

  

Jamen, här börjar det likna nåt - endast en tass i luften!

  

"-Det här verkar ju vara så himla viktigt för er så jag står väl still då en sekund, men var snabb och fota då om ni vill ha nåt!!"

  

Bara ett till tyckte vi.... men då satte sig damen ner och det gick inte att rubba henne.... Hmmmm.... ja, vi får se sen vem som är envisast hemma - matte eller Tyra Tyrann......


Tusen tack Veronica och Maria för att ni tog er tid till oss idag, det blev ju några timmar innan ni blev av med oss.


Åh, nu kan jag knappt hålla mig till vi får hem den lilla busfröken.... 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards