Kennel Barecho

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av barecho - 4 mars 2011 17:29

Så skönt att det är fredag  !! Inte för att det har varit en så ansträngande vecka på jobbet direkt.... Det har varit sportlov och väldigt få barn - men så skönt att ha tid med barnen på ett helt annat sätt, vi har bland annat bakat muffins, varit iväg och grillat korv och bara myyyyyst ihop! Trevligt också att inte vara helt utpumpad och slut när man kommer hem från jobbet, utan att det finns lite ork kvar i kroppen.


Annars kan man väl säga att detta kunde ha blivit en "katastrof-fredag"! I morse såg David en lös Golden Retriever som sprang förbi ute på vägen nedanför vårt hus. Visste inte direkt vilkens hund det var, men efter lite efterforskande fick vi reda på vilken det var och hunden sprang i rätt riktning så den kom hem ordentligt såvitt jag vet. Men, tänkte ju då vilken tur vi har som inte har hundar som är rymningsbenägna.... Ni vet hur farligt det är att tänka så, eller hur?!


David slutade tidigare idag för att det skulle komma ut en kvinna från en fastighetsbyrå och göra en värdering på vårt hus. Jag "stängde" idag och kom ifrån jobbet vid 16.00-tiden ungefär. Halv fyra ringer Anna-Karin (en arbetskamrat som bor en liten bit från oss) och säger att hon sett flera lösa hundar som hon tyckte såg ut som våra!! De var ca 500 meter bort från vårt hus - i en farlig korsning där vägarna Främlingshemsvägen och Bergavägen korsas. En svart/vit och flera brun/vita sa hon, de hade långa öron....Hmmmmm...... förstod direkt vilka de var!! Hjärtat i halsgropen   - tackade Anna-Karin för att hon ringde och berättade - och så ringde jag hem såklart. Ringde och ringde, till slut svarade Jacob. Jag frågade var pappa var nånstans. - Han dammsuger sa Jacob så han hörde nog inte telefon. Säg att jag måste prata med honom NUUUUU, sa jag! Till slut får Jacob kontakt med honom - men han säger att han ringer upp. - Nej, sa jag - måste prata med honom nu. Det går inte sa Jacob, - han ska ut och jaga hundar....


Förstår ni hur orolig jag blev!!!!!!! Såg framför mig att de låg blodiga i snön framför nån bil eller långtradare...   Och så tänkte jag såklart på det jag sa i morse, åhhhhh - vilken idiot jag är, ska aldrig säga så mer. - Tänkte bara, snälla snälla, snälla om det finns någon - gör så att det inte händer dom något!!


Till slut ringer då David och berättar att han fått tag på dem... puh..... då blev vi nästan osams, både lika skärrade såklart, inte det bästa då att ta några djupa diskussioner om varför de var lösa....


När jag kom hem fick jag höra att hon som värderat huset helt enkelt struntat i att stänga grinden!!!!!! Men, hur dum får man vara  ?? Om det finns en grind som är stängd, då är den ju stängd för att det finns en anledning. Att ett barn glömmer det kan jag ta, men en vuxen människa??? Sån tur för henne att inget hände våra hundar, för det kan jag lova... ingen skulle vilja träffa mig då och vara orsaken till det hela....  


David berättade att han hade sett dem lösa på åkern som ligger på sidan av vårt hus, han tog bilen dit och såg först bara Miranda och Baros, inte Fame.... När han stannade bilen så kom dock Miranda och Fame springandes mot honom, överlyckliga...   Baros däremot, han sprang åt andra hållet han - livrädd   för bilen (han är ju så åksjuk.....). Han vägrade komma i närheten av David om han var vid bilen så han körde hem de andra, tog ett koppel och gick dit istället. Dåååå kom Baros - jätteglad då kompisarna ju hade försvunnit....  


Ja, allt fick ett lyckligt slut denna gång.. men gud så rädd jag blev.....


En kort fredagsfräckis blir det denna gång, med tanke på min "favorit" Northug så blir det en med Norge-anknytning:

Norrmannen hittade en videofilm i en låda. Nyfiken på vad det är sätter han den i videon och trycker på play. Han drar efter andan när han får se sin fru ha samlag med tre andra män. Han sätter sig ner chockad och funderar. Efter en stund pustar han ut och säger till sig själv:
- Vilken jäkla tur att det bara var på film!


Fredagsmys på er allihopa!!!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards