Kennel Barecho

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av barecho - 6 mars 2011 17:59

.... på väldigt länge som jag kunnat vara ute utan att frysa!! Meeeen, tro för den skull inte att jag glömt bort att jag vill flytta till Spanien... Är ju bara en tidsfråga till myggen kommer hit.... 


Igår hade David ihop med mestadels folk från hans jobb en "Angel-tävling" här i Årsunda. Som ni kanske förstår så är det ju kallt att angla så vissa, värmande drycker brukar intas.... För många år sedan, typ 7-8 år sedan skulle jag tro - så bjöd vi på mat efter en sån tävling. Jag gjorde Tacos till allihopa - och kan ju säga att David var mycket vinglig den gången när han kom från själva anglingen... Förmodligen var det på grund av det som han vågade säga "Men håll käften kärring" till mig..... Kaxig då när han hade alla kompisar kring sig!! Kan säga att när de åkte så var han inte så stöddig längre....

När vi senare på kvällen skulle äta mat så frågade Henke om han skulle säga till David (som sov ruset av sig på soffan....). -Nej du, sa jag - där kan han ligga....

Dagen efter var han väääääldigt snäll kan jag säga - hade nog kunnat be om vad som helst då typ.....


Tillbaks till i år då; han var bara lite salongsberusad i år, och efter att ha surat och vägrat göra mat efter den förra gången så hade jag nu i ett svagt ögonblick lovat honom att jag skulle göra det.... Tacos blev det även denna gång, allt gick lugnt till - så var tvungen att fråga om han börjar bli gammal? Ni vet, nöjd är man ju aldrig....


Jacob har tjatat på att vi ska ha en familjekväll och spela spel, så han ringde till sin farmor och farfar i går och frågade om inte vi kunde komma dig och spela Monopol. Det gick bra och vi skulle få lite mat då också, Janssons frestelse som är så himla gott så det tackade vi ju inte nej till!

  
Så här ser spelet ut, verkligen roligt - men det tar ju lite tid att spela det.... Jag gick ut lite lugnt i början, köpte inte på mig så mycket...

 

...och det gick bra för mig nästan hela tiden. David var väldigt kaxig i början - men sen så blev det några nävar i bordet...he...he.... när pengarna började sina för honom....

 

Vem vann tror ni? Jag såklart... med stoooor marginal! När Kerstins pengar var slut så var även spelet slut, och ja - drygt 46 miljoner hade jag då.... så man kan väl säga att jag vann överlägset! Gud så kul såna här spel är!!!! 


I dag hade vi kameran med på promenaderna med hundarna - men jag tycker det är himla klumpigt måste jag säga. Och de ska ju hoppa på mig hela tiden och då måste jag hålla bort kameran... nä, nån mästerfotograf blir det nog aldrig av mig.... men, bjuder på lite kort i alla fall från dagen:

  

Flygande holländaren har man hört talas om, men här i Årsunda har vi flygande tjecken istället!

  

Grabbarna grus, en blick från Messi räcker så vet Baros sin plats...

  

Härligt att få skita ute i det fria!

  
Den är min!!

 

Vad skulle vi hundägare göra utan skoterspåren?

  

Få se nu, var är ditt fjärde ben Messi?

  

Lite mellanmål vill man ju ha.....

  

Vem fan har grävt en grop här??

  

När husse blåser i pipan blir det godisutdelning!!

  

Sisten till matte är en gris!

  

Inte långt utanför spåret inte.... det är rejält med skare nu på åkern.

  

Få hundar ser så dinga ut som springers när de springer/flyger fram....

  

Sötnosen Fame... inte så lätt att hinna med de andra när man har mycket kortare ben....

  

Få se nu Baros - hur var det med dina läppar igen?

  

Fälld av en tjej, men skärp dig Baros - hon är ju dessutom flera månader yngre än dig....

  

Nu har du två tjejer mot dig....

  

Det här är ju pinsamt.....

  

Såja - ge igen nu bara!

  

Neeej, då dyker den där lilla upp igen....

  

I Australien hade ni sluppit denna snö... men, ni trivs nog bättre i den än eran matte...

  

Lleyton har det blivit en himla fart på nu på gamla dar! 

  

Eller så är det för att hans syster blivit lugnare som man tycker att han är vildare....

  

Men vad ska man säga om den här slöfocken då? Inte många steg från matte inte... nu ska man väl säga till hennes försvar att hon är långt ifrån i toppform ännu efter sin kull....

  

Så här går då tjejerna för det mesta...

  

..och så Lletyon ser ut såhär. Tur Pärlan kommer hem imorgon så han får någon att springa med!

  

Rådjursbajs är en delikatess!

  

Vårt hus utifrån åkern, ganska så fint ändå.....

  

Sista vägen mot huset fick vi gå på en rådjursstig - ganska så smal... vi såg nog lite roliga ut där vi kom och gick på rad allihopa - men de var såklart trötta..... Davids kommentar var dock - Clådan har gått upp i vikt av promenaden hon... jag matar ju i dom ganska så mycket godis hela tiden jag..... och Clådan som inte tog fler steg än nödvändigt gjorde nog inte av med många kalorier....








Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards