Kennel Barecho

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av barecho - 13 mars 2011 09:20

... Linda Bengtzing om du står för den texten som du sjöng i Melodifestivalen. Jag är väl inte direkt känd för att vara någon "rödstrumpa" direkt, men vilken oerhört obehaglig manssyn hon sjunger om. Så budskapet är då att man inte ska vara någon trygg familjefar, utan lite mer "farlig", eller? Blir så oerhört trött när det finns tjejer som gång efter gång väljer killar som behandlar dom illa och sedan klagar och gnäller över det... Är väl ingen som tvingar er att leva med en kille som är ett "pucko"? Man väljer inte vem man blir kär i sägs det... Jag föredrar då att se mig själv som nåt annat än ett viljelöst offer - har aldrig någonsin känt någon dragning åt en man som behandlar andra som skit.... En sak är då säker, man väljer själv vilket liv man vill leva och vem man vill leva med! Då menar jag såklart inte de som blir hotade och misshandlade, de vågar ofta inte göra något annat än att stanna kvar - och det är såklart fruktansvärt. Texten till låten som var med i går "Spring för livet" gör väl alla berörda.... 


Nä, melodifestivalen är inte vad den var förut inte.... Inte tror jag att vi har nån chans att vinna med låten som vann, visst är han söt Eric Saade - men låten är bara average tycker jag.....

  

Själv röstade jag på Leaving Home med Nicke Borg och David röstade på Spring för livet med Sara Varga, gick ju inte direkt strålande för nån av dom....


David ägnade gårdagen åt att laga en gryta som han sett på ett matprogram på TV. Den heter Boeuf bourgogne, och är alltså med nötkött, rödvin, lök och champinjoner bland annat. Jag var såklart skeptisk......

  

Här är han i full gång - redan på förmiddagen... tog nästan hela dagen det där....

  

Kylie håller koll - där sitter hon alltid när man lagar mat, kan bli lite trångt ibland - svårt att grädda pannkakor när man får stå en bit ifrån spisen....

  

Såhär blev då resultatet, skulle tydligen vara hemgjort potatismos till....

  

....men där gick gränsen för mig. Hemlagat potatismos med klumpar i är bland det värsta jag vet. Så ris blev det till mig istället. Det smakade väl sådär.... men med lite bearnaisesås och mjukt bröd till så blev det helt okej. Favoritvinet hjälpte nog också till....


Kan i alla fall berätta att Vera är rejält dräktig och Pärlan ser helt klart ut att vara dräktig även hon, hon gick ju fyra veckor i fredags.  


David är just nu på väg för att hämta hem Liza som börjat löpa, själv ska jag åka till Ockelbo med Jacob då han ska spela innebandymatch! En liten tur förbi hos Thomas blir det nog också på vägen hem tror jag....

Av barecho - 13 mars 2011 08:46

Tror de flesta vet resultaten från Crufts i torsdags nu så det kommer ingen total redovisning av dem här - de finns dock att läsa på http://crufts.fossedata.co.uk/Breed.asp?...ID=GUN&ScheduleID=25 för den som är intresserad.  


Tänkte mer berätta om min upplevelse av en dag som gjorde mig mycket stolt och glad som uppfödare  . Vanja (knl Winton) skulle åka över till Crufts i år, inte för att ställa ut som vi gjorde tillsammans för två år sedan. Utan för att titta på hundar så det blev flyg denna gång för henne (kollade du bultarna på planet, Vanja?).


Jag visste att Seamus var anmäld, men trodde väl inte direkt att han skulle gå så bra - kanske en placering i Open Dog (den klass där alla champions måste gå om jag har förstått det rätt).


Jag jobbade som vanligt i torsdags, så skickade ett SMS till Vanja på morgonen att hon skulle önska Jacky & Dave lycka till och att jag ville ha lite rapport med resultat längre fram under dagen. Klockan 12:33 fick jag ett SMS från Vanja där det stod - Seamus vant open dog!! :-D  Gissa om jag blev glad och chockad!! Meeen, "optimist" som jag är så tänkte jag - har han tur kanske han får Res-CC (som går till tvåa bästa hanhund), tänkte att han blir aldrig bästa hanhund.....


En halvtimme senare ringde Vanja och berättade att han blivit bästa hanhund!! Jag svarar aldrig i min mobil på jobbet annars, men detta var ju verkligen ett undantag!! Blev alldeles tårögd, tänkte på "min" älskade Seamus, hans far Fritz och såklart också på Jacky & Dave som är sååå värda detta!! Och som jag ångrade mig att jag inte var där just i år.....

  
Seamus, CH Barecho Hold Your Horses at Peasblossom JW (CH Barecho Fun For The Future - CH Wongan Romanza At Barecho) 


Strax efter ringer Jacky och berättar - hon är hemma så det är Dave som är där och visar Seamus får jag reda på då. Hon grät hon också såklart - ingen skräll där, undrar hur ofta Jacky och jag gråter ihop.... 

 

Var så oerhört glad och stolt, som tur var slutade jag tidigt denna dag så jag fick möjlighet att koncentrera mig mer på det som hänt - svårt på jobbet såklart. Kom på att jag kanske skulle berätta för David också, han är ju ändå uppfödare till Seamus han också... Skickade ett SMS till honom så han ringde upp, lika glad han förstås!


Hade mina aningar om vilken som skulle bli BIR och där fick jag rätt -  det är hon väl värd, Sannes mamma! Skickade SMS till Jessie och Kaj för att gratta dem, de var såklart oerhört glada även dom, en fantastisk upplevelse som Jessie uttryckte det. Tänk att två Skandinaviska hundar gick till topps på självaste Crufts!! Vem hade trott det för 10 år sedan?

BIR CH Sieger's Extra Point med Vibe, domaren Ann Corbett - kennel Trimere och BIM CH Barecho Hold Your Horses At Peasblossom med Dave.


Att vinna i rasens egna hemland - och på en så prestigefylld utställning är verkligen en höjdpunkt som uppfödare, något som jag kommer att minnas länge.... Vi har ju haft en del funderingar på att åka till Crufts nästa år och ställa ut och ni kanske anar att detta inte gjorde oss mindre sugna......


Dagen efter fick jag detta kort på Seamus:

  

Back to normal "dog-life"....  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards