Kennel Barecho

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av barecho - 18 mars 2011 22:23

Våren är ju så härlig den här tiden på året i Malmö - eller hur var det nu?

  

Så här såg vägen ut mellan Västerås och Norrköping, inte så vårlikt eller hur? Gråkallt och blåsigt är det här nere också, suck..... måtte det bli lite sol imorgon!


David och jag hade sagt att vi skulle åka vid nio-tiden i morse, och exakt 9.00 rullade jag ut från gården (börjar vi bli gamla sa David, eller vad är det för fel?). Jag körde som vanligt första milen på krokvägen, det snöade lite lätt men inte så att det låg kvar på vägen nå speciellt.

När vi kom till Västerås så hade det ökat på rejält..... snömodd så det stod det härliga till, och inte en plogbil i sikte. De väntade väl på att snövädret skulle gå över, men satan så jobbigt det är när det är tjock modd över hela vägen. Du kan glömma att köra om sa jag till David, gör du det får du sova ute i bilen i natt! Tydligen tog han det på allvar för han tog det väldigt lugnt.... ingen idé heller att kasta sig ut mellan långtradarna i hopp om att vinna någon minut när det är sånt här väder.


Strax utanför Västerås var det stopp på E18, och vi hade sån tur att det var precis vid en avfart som det blev stopp för oss - vi tog en genväg över Dingtuna och tjänade nog bra många minuter på det!


Vet inte om Battingen har kommit av sig lite vad det gäller utställningar? Hon var väldigt tveksam till att gå ut i hallen och följa med, hon verkade inte tro att jag menade det på allvar.....

  

Den här damen, mammas Pärling, ville följa med desto mer! Ni ser hennes sneda leende va?


  

När Kylie väl kommit in i bilen så blev hon dock lugn... gossade ner sig med alla puffar, filtar och kuddar i baksätet... visst ser hon ut att ha det skönt! Stackars kennelhundarna....


Vi stannade och rastade hundarna i Katrineholm....

  
Årsunda representeras i år av det lila laget! 

De var så fina i sina lila täcken, tyvärr syns inte färgen helt på kortet. Dessa fina täcken är det som mamma nu säljer via sitt företag, hon har också nätoveraller som vi använder direkt efter att de har badat - och jag kan lova att de är kanonfina i pälsarna nu inför morgondagen!


Vi var framme vid hotellet i Malmö kvart i sex, det tar sin tid att åka nästan 75 mil.... När vi kom fram fick hundarna sin mat och en rejäl rastning. Enya hade inga problem alls att kissa när vi stannade i Katrineholm, men här...... suck...... Det var ju iofs snö i Katrineholm som hon är van med, här är det gräsmattor och det tror jag knappt hon sett tidigare. Hon är ju född i början av september, och när hon började vara ute mer så var det snö hemma hos oss - och ja, det kan man lugnt säga att det fortfarande är....


Efter att vi installerat oss och hundarna på hotellrummet så gick vi till restaurangen för att få lite mat. David beställde tre-rätters, medans jag nöjde mig med en liten portion tapas.

  

Davids förrätt, olika sorters sill - jag smakade såklart och det var väldigt gott!


  

Här var min mat, till vänster är det nån typ av dolme - smakade urk kan jag säga. Bläckfisken och räkorna var däremot goda, vinet var kanongott - tror det hette nåt med Beck?


När David ätit upp sin förrätt och jag min mat så hämtade de hans tallrik. Sedan väntade vi och väntade och väntade.... Inte kom det nån varmrätt inte... till slut sa David till, de hade glömt det... så himla typiskt. Jag kunde knappt hålla mig vaken till efterrätten kom, partypinglan nummer ett är man ju nuförtiden.....


Nu är det natti-natti, blir spännande med utställning i tält imorgon för första gången. Rapport kommer förhoppningsvis imorgon....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards