Kennel Barecho

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av barecho - 20 mars 2011 17:42

Igår var det  dags för Årets Malmö-utställning. Denna gång i ett tält som var uppsatt vid travbanan Jägersro.


När vi kom dit blev vi invinkade till en parkering som låg väääääääääääldigt långt ifrån ingången. För det första kan jag inte förstå varför de inte hade ett insläpp till, från den sidan och sedan kan man ju undra varför de vinkade in alla oss som kom ca 7.30 till den sämsta parkeringen... Nåja, vi som varit med förr sa att vi skulle åka fram och packa ur. Det var inga problem, utan p-vakten berättade snällt hur vi skulle åka, bra det!

När vi kom fram dit så var det ju en stor parkering alldeles i närheten av ingången, längs långsidan av tältet. Det var visserligen mestadels Coops parkering sa de, vi fick också en lapp där det stod att det var SVT:s parkering. Inga skyltar fanns dock där det stod något om att parkering inte fick ske där av några andra. 


Nåja, det gick smidigt att komma in - inte lång kö alls. När vi sedan kom in stod det en skylt med texten ring 11-27 och så en pil åt det hållet. Ingen information om var vi som hade ring 1-10 skulle gå.... frågade då en funktionär som berättade att det fanns en karta längre in i tältet. OOOOkej, men varför inte ha den vid insläppet då? Vi frågade om vi skulle gå in i en gång som fanns vid insläppet till det andra tältet då jag sett på kartan vi fått med att vår ring skulle ligga längst upp i hörnet på det andra tältet (det var två stora tält som satt ihop kan man säga). När vi kom dit så stämde det inte alls.... Så vi hade dragit runt på hundar och  bur åt helt fel håll.... Till slut hittade vi då ringen, men om inte kartorna stämmer som man lägger ut på internet så är det nog bättre att strunta i dom....


Det var asfaltsunderlag där vi var, och asfalten var rejält blöt. Dunkel belysning och kallt som i ett ridhus ungefär. Men, Sydskånska Kennelklubben ska ändå ha en eloge som löst detta med lokal till utställningen. De hade inte något alternativ, annat än att låta bli att arrangera den så jag tycker inte man kan klaga på just det.


Först ut i ringen av våra juveler var Enya (Barecho Either With Or Without You). Hon skötte sig bra tycker jag, hon hade inte upp svansen hela tiden i ringen  - men sprang och stod bra ändå för att vara ute första gången i så här stora sammanhang. Jag tycker själv att hon är lite tunn just nu, men annars är jag väldigt nöjd med henne, hon ser ut som man gör i den åldern ungefär för att det ska bli bra när de blir vuxna! Hon blev placerad som nummer två i klassen, av tre stycken. Endast ettan i klassen fick HP....


Inte många hanhundar fick Excellent, men Messi (Barecho Zuper Playmaker) var en av dom. Han vann klassen med CK. Domaren hade åsikter om trimningen på honom, men jag höll inte helt med där....

Eros (CH Barecho Just A Striking Image) fick även han Excellent, men inget CK när han blev placerad som fyra i championklassen.

I bästa hanhundsklassen blev Messi placerad på fjärde platsen och fick därmed sitt tolfte CERT!!


Direkt till tikarna sedan; Miranda (Barecho Devil Wears Prada) var mer vild än tam kan man säga. Påminner mycket om sin storebror Messis framfart i samma ålder. Detta var hennes debut i officiella sammanhang och hon fick först Excellent och blev sedan tvåa i klassen med CK. I öppen klassen fick jag äran att visa Sanne (Sieger's Scene Stealer). Hon har inte fått fullt med päls ännu, men annars har hon växt på sig bra tycker jag! Hon fick Excellent och kom tvåa i en stor klass, fick då CK.

Endast tre hundar deltog i championklassen och där vann Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho) med CK. 

 

Kylie släpper inte godisfickan många sekunder med blicken....

Får man aldrig nåt, eller???!!!!


Kylie är ju inte utställd på bra länge så hon var väldigt taggad i ringen, jag längtar så till hon ska få gå i veteranklassen under hösten. Hon kändes jättefin igår tycker jag själv....


I bästa tik fick David visa Miranda och jag visade Kylie. När det var sex hundar kvar var Miranda fortfarande kvar så det kändes ju roligt. Sanne blev sedan trea bästa tik med Res-CACIB och Kylie blev fyra bästa tik..... 


Så då var vi färdiga för dagen, nu var det dags för shopping! Jag hatar ju annars shopping, men hundgrejer är ju så mycket roligare att handla än kläder och annat trams. Vitshampo skulle inhandlas, fällar, nya saxar mm.... Och så skulle vi såklart handla till Tyra!

Här det som vi hittade till apbarnet vårat.... Den höga bädden ska hon ha på jobbet där hon ska vara på dagarna med David, den andra ska hon ha här hemma.... Lite leksaker och små ben såklart. Vi hittade inget koppel och halsband som dög, får se vad vi kan hitta på innan hon kommer hem första april! Vadå, småhundsägare  - blir man såhär fjantig då??


Vid 14.00-tiden kom vi ifrån Malmö. Resan hem gick hur bra som helst, rastade hundarna rejält i Jönköping och så nåt mer stopp blev det. Redan 21.20 igår kväll körde vi in på gården. Så härligt att det var lördag då och inte söndag.... Hämtade upp Jacob och Henke, handlade mat i Sandviken och sedan åt vi och drack nåt glas vin..... myyyyys, tror t.o.m att det blev två glas för mig! Eftersom jag knappt ätit något alls på vägen hem (köpte en toast på en mack, men den var helt torr och iskall sååå....) så kände jag av dessa glas vin.... Så skönt då att krypa ner i egna sängen med alla hundarna kring sig. Det kan aldrig sägas för många gånger "borta bra men hemma bäst".


Idag har det varit allmänt pyssel bara, tog med kameran på en av promenaderna så här kommer några kort:

Inte lätt att få till tydligt foto när det tas i skuggan.... Här är det i alla fall Lleyton i fart mot oss....

De fyra som vi hade med på denna promenix; Lleyton, Clådan, Miranda och Kylie.

Tre stycken kastar sig iväg efter dummyn, men inte vår egna "ferdinand"... hon tittar på matte hon....

Jag fick den, jag fick den!!

Stick härifrån, den är min....

Då går jag väl härifrån då om jag inte får vara ifred....

Nytt försök, vem får den nu? Oroa er inte, Clådan springer inte - hon råkade bara hamna just där på kortet....

Min tur!!  

Nu ska jag gräva ner den till i morgon....

Nu är det Mirres tur, hon har inte helt lärt sig att lämna till matte ännu... höll stenhårt i den så jag fick bända upp käkarna....

Clådan strax bredvid matte som vanligt... det syns vem som är yngst och mest energisk eller hur?

Men, vad är det som händer?? Clådan har lämnat mattes sida, det måste vara något ohyggligt intressant där att lukta på....

     

Vackra Lleyton....

Njut nu av snön hundar, snart är den förhoppningsvis borta!

Dummyn tappade de bort efter en stund, så då fick en pinne duga istället.


Hemma på gården på baksidan; Messi och hans dotter kollar förundrat på Enya och Fame som härjar runt....

Fiiiina Messi, som blivit pappa idag igen - nu till nio stycken..... trots att det inte blev någon hängning. Det måste ha varit på exakt rätt dygn och att det är fart på Messis spermier betvivlar vi inte alls.....


    

           

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards