Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Inte lätt att bli gammal

Av barecho - 23 mars 2011 20:06

Så har nästan halva denna vecka gått, tiden går så himla fort - hinner inte alls med nuförtiden....

Det töar för fullt här hemma, vi har ju mesta delen av gården där solen skiner under dagarna så nu kommer jag upp för backen här hemma utan några problem, nu slipper David i alla fall höra mitt gnäll om att nästa bil ska vara med fyrhjulsdrift!!! 


Hundarna blir såklart skitigare nu, men alla tecken på att helvetesvintern snart är över välkomnas av mig! 


Jag öppnade i måndags, slutade 13.45 och åkte hem då för ett kort tag. Redan 16.00 skulle jag vara tillbaks på jobbet och sedan var det möten till 19.30 För mig personligen så ger det inget alls att sitta och lyssna vid den tiden på kvällen, speciellt inte när jag varit uppe sedan 04.00 på morgonen.... Höll på och somna flera gånger under mötet, men vad ska man göra när man är så trött så man håller på och faller samman..... Nu blev det ju inte bättre av att jag under den korta tid jag var hemma i måndags fick ett telefonsamtal från mamma om att Leif, hennes man, var på väg in till sjukhuset med ambulans då de befarade hjärtinfarkt! Man blir ju himla rädd när sånt händer, och jag vågar snart inte svara i telefon.... så mycket fruktansvärt som hänt nära och kära till oss det senaste året - tänk om det kunde hända något väldigt positivt nån gång... suck.... Nu var det i alla fall så bra att Leif fick åka hem redan samma kväll, det var ingen infarkt - och vad som var/är problemet vet de inte helt ännu....


Så kommer Jacob hem från träningen under måndag-kvällen, då hade han stukat foten och var lindad.... Inte så allvarligt, men allt som bara läggs på och läggs på, inte är det väl konstigt att man känner sig helt slut....


I går kväll kom älskade Diva hem till oss! Carro ska till Sälen med sin syster och systerbarn fram till söndag. Diva har ju haft en del problem sedan flera månader tillbaka med inkontinens. Hon har också blivit stel och har lite svårt att gå längre sträckor. Meeeen, så blir ju gammeltanten vår 13 år imorgon!!  

Blicken hennes är fortfarande klar och svansen går hela tiden..... Blir alldeles varm i hjärtat när jag tittar på henne. Undrar dock om hon känner att Fritz inte finns här? Första gången hon är här hemma utan att han finns här....

Hon har kissat inne här några gånger, men inte under tiden vi var på jobbet, utan när hon är här med alla hundarna. Vet inte om hon blir lite stressad av det fastän det inte märks? Under natten har hon kissat på sig i sömnen, men det verkade inte bekomma henne alls i morse... Hon sover en hel del, och vill såklart vara i närheten av där jag är... och det går inte helt hem hos våra ego-hundar. De glor surt på henne, men de vet att nåt mer än så är INTE tillåtet här hemma.... Dock när hon börjar uppvakta Kylie och Clådan väl intensivt (Clådan löper...) så säger de ifrån lite mer, Diva bryr sig dock inte - hon är ju i princip döv nu också.... Nu tycker jag inte Kylie ska säga nånting om att Diva vill rida lite på henne, för är det nån här hemma som rider på andra så är det ju hon. Men, hundarna är ganska så lika människorna där - det är en sak vad man gör själv, men när andra gör det... fyyyyyy så hemskt....


När jag kommit hem från jobbet idag så fick vi besök på åkern mittemot. Ni kanske har hört talas om älgbrorsorna Humle och Dumle som bor här i skogen? Nu tror jag att de har fått kusiner... härmed presenterar vi Knoll och Tott med mor.


Knoll har fått syn på David på gården tror jag....

 

Men, kommer ni nån gång då?????

Nu har Tott upptäckt David också....

Får vi presentera vår uppfödargrupp med älgar? Okej, okej - jag vet att det saknas en - men pappsen verkar ha dragit till skogs eller nåt.

De rör sig fint, eller hur? ni Ser vilket baksteg de har.... lite knappt vinklade kanske de är, men välutvecklat nosparti måste man säga att de har - och väl ansatta öron.

Så funderar mamsen vad som är i görningen.... De är mäktiga djur, även om man nu kanske inte kan kalla dem vackra direkt.

Asså, shiiiit - vad händer?? Det kommer en bil, spring - spring.....

Knoll tar täten - en riktig sprinter är han! Ja, så här är det att bo i djungeln som vi gör.... Kanske vi kan ta emot lite tyska turister och dryga ut kassan med?


Jag vill avsluta med att gratta Bettan, Rowntree Eyecatcher At Barecho, som fyller 7 år idag! Bettan är mor till L-kullen och R-kullen hos oss. Hon flyttade från oss när hon var ca 9-10 månader, då till Pelles bror med familj i Örnsköldsvik. Där bor hon fortfarande kvar och har nu fått sällskap av en vizla.


Jag vill också gratulera S-kullen som fyller 3 år idag! Det var Mandys första kull hos oss, och pappa var passande nog Andy. Så grattis till Sture, Stina, Signe, Lisa-Lotta och Peggy. Stina blev ju omplacerad till Värmland där hon bor på en bondgård och har det bra där, Sture träffade jag på några utställningar när han var valp. Signe hade vi hos en fodervärd i Hälsingland, i december skrev vi dock över henne på fodervärdarna då hon inte löpt ordentligt en enda gång egentligen.... Lisa-Lotta bor på Island och Peggy bor i Sandviken - så hon har varit här och klippt sig några gånger.


    



 
 
Ingen bild

Erika

23 mars 2011 21:09

Vänta ni bara .....Om jag är i Divas form när jag är 100 år då kommer jag vara jävligt lycklig,tror knappast jag lever ens då.
Det är en ära att få ha dem sååå länge,både Diva och Prince är förebilder för sin ras.
Jag önskar så att jag hade fått mera tid med vår älskade Piraya.
Njut av Diva för varje dag som går,det är hon värd.
Va är lite kiss när allt kommer omkring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards