Kennel Barecho

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av barecho - 26 mars 2011 17:45

Dagen började bra - så skönt när jag får sova till 07.00 utan att bli väckt före. Upp och tog reda på kiss efter Diva, sedan mat till alla de fyrbenta och ut en sväng med dom innan det blev frukost till mig.

Det är så skönt att äta frukost i lugn och ro, läsa tidningen och inte ha någon tid att passa!


Sedan blev det rengöring uppe i hunddelen för att efter det ta emot Messis dam för dagen; Lovis. Det tog inte många minuter efter att de kommit in i köket förrän allt var klart - så skönt att han blivit duktig på att "pricka" själv. Lik Lleyton på det sättet....


Efter det blev det badning och föning av de fem hundar som vi ska ställa ut i Högbo imorgon.


Jag nämnde förut att mamma säljer både nätoveraller samt sidentäcken nu. Lovade att ta lite foton som vi ska sätta ut på hemsidan, mer info ska komma ut där. Nu är det ju jag som sköter hemsidan och ja, man kan väl säga att jag har fullt upp så det tar sin tid ibland innan det blir gjort!


Här är det Miranda som får agera modell. Direkt efter badet fönar jag svansen och korset torrt så att de inte ska få vattensvans så lätt. Sedan kardar jag pälsen slät.

Sedan är det dags att dra på nätoverallen.

Man får ta i lite när den ska över huvudet, viktigt att de inte ruskar på sig så pälsen krullar till sig efter att man kardat den.

Så här ser den då ut första gången, innan man har klippt hål för öronen.

Vid ovandelen av örat klipper man ett litet hål...

...som man sedan drar i och gör det större. Örat ska sedan i där - viktigt att hålet inte är för litet så att örat får ordentlig plats. Risk för blodöra om det blir för trångt.

Sådärja, klart för att torka 2-3 timmar innan sista föningen ska göras.

Kunde inte låta bli att ta med detta, sötnosen min  

Så efter föningen är hon då helt torr, då åker sidentäcket fram.

Snyggt, eller hur? Pälsen är sedan sååååå blank och slät imorgon bitti när det är "showtime".

Drottningen herself ser inte helt impad ut.... OBS! det är inget halsskinn som syns, bara en synvilla...he...he...


Nu väntar vi på våra Norge-gäster som dyker upp alldeles strax.


Kom ihåg att ställa om klockan ikväll nu, ni får sova en timme mindre så klockan ska alltså dras FRAM!!         

  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards