Kennel Barecho

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av barecho - 27 mars 2011 18:03

Vid 18.00-tiden igår kväll så kom Vanja och Dag med sina två hundar hit, alltid lika trevligt när vi får besök av dom! Enligt Vanja så har inte Dag sovit hos oss sen 2006, men vet inte om jag tror helt på det.... Så himla snabbt kan bara inte åren gå!!

Pärlans dotter Carro lipar åt sina svenska släktingar....

Årets första grillning hade vi tänkt oss - Vanja lät väldigt tveksam på telefon när jag berättade det. Och själv började jag tveka när det blev mörkt och var så kallt och blåsigt ute. Men, David hade bestämt sig - så grillat blev det. Jättegott, det smakar alltid bäst första gången på året!


Alla klockor ställdes noga om igår kväll - och vid 05.00 ringde klockan. Var trött så jag drog mig till 05.30 skönt.....

Vi åkte härifrån sedan vid 07.15 för att vi skulle köra förbi Diva hos Carro också innan vi åkte upp till Högbo. Jacob hade också samling inför första matchen för dem på cupen vid 08.20

Jag upptäckte inte förrän igår kväll att det var 30 amrisar före, så var ju inte så bråttom egentligen. Skönt dock att vara uppe i tid tycker jag.


När vi kom dit så möttes vi av P-vakt nummer 1, hon var jättetrevlig och när jag förklarade att Davids bil som körde bakom inte skulle parkera - utan bara hjälpa mig att ta in grejerna för att sedan åka så var det inga problem. P-vakt nummer två vinkade in oss på parkeringen, men när jag sa att vi ville lasta av så var det inga problem. Meeeeeen, sen möttes vi at P-vakt nummer tre, som måste ha vaknat på helt fel sida (för om han är sådär otrevlig för jämnan så vet då inte jag....). När jag parkerade så kunde jag se hur han liksom laddade och började brusa upp (till saken hör att det stod ett tiotal andra bilar där för avlastning). Hann inte mer än få upp dörren förrän jag möttes av - Här kan du inte stå!!!!! Vad sägs om ett välkommen istället kanske? Suck, att en del människor aldrig lär sig att man kommer så mycket längre genom att vara trevlig...

Vi packade ur i lugn och ro, under tiden hörde jag att han lät lika otrevlig till alla som parkerade där.... så var inte bara mig han retat upp sig på tydligen.


Förra året fick vi gå in på sidan till ridhuset, där den värsta leran var. Vis av det så hade klubben ordnat på det sättet att alla utställare fick gå in en annan väg, visserligen krångligare - men hundarna höll sig rena. Härligt när man ser att klubbar tar åt sig av kritik och gör något åt det!!


Mamma hade monter med försäljning alldeles bredvid Springer-ringen, en säkerhetsåtgärd ifall Vera skulle valpa så kunde jag ta hand om den + ställa ut. Man kan väl säga att det var tur hon inte valpade, för tror mamma hade fullt upp där hela dagen, roligt!


Först ut i rasen var Brian (Barecho Following Star) som gjorde debut i ringen, matte Emelie säger att hon inte tränat... men, han skötte sig perfekt i ringen tyckte då jag! Han var själv i klassen så vann den då med HP. Sedan var det hans systers tur..... Fame (Barecho Freaking Success). Debut också för henne, och här kan vi ju prata om att inte ha tränat. Lillgumman min, hon försökte - men såg så mycket runt omkring som hon blev fundersam över så blev väl inte världens bästa rörelseuppvisning där.. Också hon var själv i klassen, så vann den med HP. I uppgörelsen mellan syskonen var det Fame som vann och blev BIR-valp. Till saken hör att det var inte helt lätt för Brian att koncentera sig heller när jag sprang bakom och gullade med syrran hans....

Fr.v.: BIR-valp I Barecho Freaking Success & BIM-valp I Barecho Following Star


I nästa valpklass var det två hanhundar först och sedan Enya (Barecho Either With Or Without You) som även hon var själv, vinst med HP blev det för henne. Hon slog sedan hanhunden och blev BIR-valp!

Fr.v.: BIM-valp Soluddens Spread Your Wings & BIR-valp Barecho Either With Or Without You


Messi (Barecho Zuper Playmaker) gick i unghundsklass denna dag. Den vann han med CK. Winston (CH Barecho Most Wanted) vann championklassen med CK.


I bästa hanhundsklassen så blev det Messi som stod som segrare med sitt 13:e CERT!! Winston blev trea bästa hanhund.

Bästa hanhund: Barecho Zuper Playmaker


Ingen paus mellan hanhundar och tikar, utan snabbt byte till Miranda (Barecho Devil Wears Prada). Hon placerades som trea i klassen med CK. Maja (Barecho Your Highness) deltog i unghundsklassen, men fick tyvärr priset Good idag....


Endast två championtikar deltog, Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho) och Thea (CH Barecho Roses All Over). Kylie vann och Thea blev tvåa, båda fick CK.

Bästa tikklassen innan placeringen startat....


Bästa tik blev Kylie, så roligt att hon fick glänsa igen! Hon är verkligen i fin form nu och var taggad till tusen!! Emelie visade Miranda, tack för det! Vet att det inte alltid är så lätt att visa mina hundar när jag själv är i ringen.... de är såna mattegrisar allihopa!


Mor och son skulle då göra upp om BIR/BIM. Vanja var snäll och hjälpte mig med en av dom - hon fick ta Kylie för att jag tänkte hon var enklast. Meeen, hon kan också vara så himla bångstyrig ibland - kolla på videon så får ni se att hon inte alls har nån lust att stå fint då inte....


  

Det blev mamma Batting som vann! Så glad jag blev, mattes ögonsten .


När det blev dags att ställa upp bytte vi hundar - mig törs hon inte krångla med på samma sätt.....

Fr.v.: BIR CH Wongan Romanza At Barecho & BIM Barecho Zuper Playmaker


Vår uppfödargrupp bestående av Messi, Winston, Miranda och Thea. Det var bara vår grupp som deltog så där vann vi och fick HP. Vi gick inte in i stora ringen med den eftersom Winstons mattar var sugna på hemfärd..... och det spelade ingen roll alls för mig, kändes som om det var nog ändå att springa i tre finaler....


En himla bra dag måste man ju säg att det blev för oss! Roligt också att Vanja och Dags juniorer efter Pärlan blev tvåa bästa hanhund och tvåa bästa tik, Carro fick även sitt första CERT! Grattis till det!


Erika har hållt mig sällskap nästan hela dagen, tagit foton - filmat och varit allmän hjälpreda. Miljoners tack för det, det var guld värt! Och nu har våra hundar fått träna på att träffa hundar som ser annorlunda ut också - Drivis var kanonfin, men tror hon kände sig lite ensam bland alla långöron där....  

Även Hanna kom dit en stund och kollade, med sig hade hon sin springerhane Tex samt döttrarna. Tjejerna var så duktiga på att hjälpa till de rastade Miranda och höll i hundar till höger och vänster, tack för det!


För en gångs skull så gick vi ut och fotade! Erika tog korten och jag slet med hundarna.... Men det var det värt, några fina kort fick vi allt till!

 

Miranda (Barecho Devil Wears Prada)

Enya (Barecho Either With Or Without You)

   

Fame (Barecho Freaking Success), men hur söt får man bli... som Erika sa, himla lik gamla Puppe-scarlet, Malins mamma!

Fame (Barecho Freaking Success)


David kom lagom till finalerna skulle börja. Fame var först ut och i uppsamlingsringen var hon helt avslappnad, busig och glad. Meeeen, när hon kom in i stora ringen och insåg att hon skulle springa mellan placeringsgrejerna och domarbordet så åkte svansen ner... Inte så konstigt, mitt fel som vanligt som inte tränar dom före! Hon blev inte placerad och det hade jag absolut full förståelse före.


Direkt efter var det Enyas tur. Hon skötte sig exemplariskt både i rasringen och i finalen, lite busig och ville väl inte stå still så länge iofs - men hon är ju bara valp så det får man tåla tycker jag.

BIS-2 valp blev resultatet! Betydligt bättre kan man säga än förra helgen när hon inte ens fick HP....


Så blev det dags för BIS-finalen som skulle dömas av Hans Rosenberg.


Kylie är laddad som vanligt, gud vad jag älskar att visa den hunden!


Hon blev slutligen BIS-3 och bästa spaniel, det var vi väldigt nöjda med och så trevligt att se en utställning med fina priser - stor heder till Gävleborgsavdelningen för det!!


Sedan var det bara att bege sig hemåt. David åkte tillbaks till cupen där Jacob hade någon mer match kvar att spela och sedan skulle de hjälpas åt att städa efteråt. Jag var helt slut...... Att visa fem hundar, varav tre knappt är tämjda tar på krafterna. Tänkte rasta dom ordentligt på parkeringen, men det var bara att glömma. Så himla mycket hästskit där, äckligt tyckte jag och mumsigt tyckte hundarna....


Glada nyheter fick jag igår kväll från England. Seamus (CH Barecho Hold Your Horses At Peasblossom) fick ännu ett CC igår, och han blev dessutom BIR och BIS! Det var på  ESSC of Scotlands utställning och domare var Diane Conrad (Kennel Strathnaver). Stort grattis till Jacky och Dave för ännu en vinst för Seamus-pojken!!


Vad det gäller Veras valpning så kan jag hälsa att febern legat nere sedan i morse, så inatt eller imorgon bitti blir det nog cockervalpar!!!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards