Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 april 2011

Av barecho - 1 april 2011 06:15

Nej, detta är verkligen inte nåt aprilskämt! Idag ska vi äääääntligen hämta hem Tyra Tyrann - ska bli så spännande...... Undrar så vad våra hundar här hemma ska säga.


Det är nåt alldeles särskilt med en ny valp - när vi behåller någon vi fött upp själva så blir det inte alls samma sak som när man får hämta en valp. Och nu när det är en helt ny ras så har jag ännu mer "pirr i magen". Springern kommer alltid vara den ras som står mig närmast, men jag tycker ändå att detta med Affenpinscher ska bli  himla kul och intressant! Ett helt annat tänk såklart vad det gäller avel med en ras som är så få individer. Jo, jag vet att jag sa från början att jag inte tänkte börja föda upp Affen utan bara ville ha en som mascont.... Men, hmmmm..... var det nån som trodde på det? Smider planer redan såklart.....


Vi åker mot Västerås direkt efter jobbet idag så blir väl ganska sent vi kommer hem. Bilder och mer info kommer imorgon såklart..... och då även på Cockervalparna som jag längtar så efter att få se! Och träffa Vera med förstås...   Har inte funnits tid till det under veckan - David har varit i Polen igen och då blir det dubbelt så mycket för mig att göra här. Plus att vi hade möte på jobbet i onsdags kväll och igår satt jag i telefonmöte 19.00-21.45 Mamma hälsar dock att valparna är så tjocka så om de hamnar på rygg kan de knappt vända sig......


Pärlan har två veckor kvar innan hon ska valpa, hon är helt klart dräktig - tjock, men inte enorm så hoppas på en lagom kull med 6-7 valpar där. Vi får väl se.....


Apropå mitt förra blogginlägg vill jag tacka för all uppmuntran och alla som hört av sig och berättat om att de gjort en sån här förändring i sitt liv just vad det gäller jobbet och att det fått dem att må så mycket bättre! Jag kom också att tänka på att jag faktiskt sagt upp mig redan två gånger från fasta jobb.... Mitt allra första jobb som jag fick på kontoret på Åshammars Sågverk och sedan det jag hade på Årsunda Bensinstation. Jag har ju överlevt det så.....


I förrgår fyllde V-kullen 7 år, det var Pennys (CH Barecho I Did It Again) andra kull, men den första hos oss. Hennes första kull föddes hos kennel Larix som leasade henne för en kull. Far till V-kullen är CH With Touch Fortune Teller. Tyvärr måste jag säga att denna kull är en av de kullar där jag haft minst kontakt med valpköparna. Valdo såldes till en uppfödare i Finland men omplacerades efter några år. Harry flyttade långt norrut, närmare bestämt till Jokkmokk - hörde lite ifrån honom i början, men nu var det ett tag sedan. Ozzy finns inte längre, han flyttade till Storvik och jag måste säga att jag blev besviken över att inte få höra något om att han var dålig, utan fick reda på att han var avlivad genom ett inlägg i gästboken.... Vincent flyttade till Skellefteå och syrran Funny till Holmsund, dessa har jag inte hört ifrån så vet inte hur de mår idag. Vidar flyttade till Örebro, men lever tyvärr inte nu - hans ägare har idag en liten svart/vit tik istället, Hilda. Wilma flyttade till Ludvika, hon var den första valpen vi fött upp som var vit över ögat. Nu är det inte så ovanligt, men för mig som haft så många som inte haft något vitt alls i huvudet så kändes det helt klart ovant. Lilla Vera flyttade till Småland, men hon blev tyvärr inte så gammal.... Vega hade också vitt över ögat, hon flyttade till en uppfödare i Umeå men är nu omplacerad. Lilla Vanja hade vi kvar här, hon var så oerhört tunn - men pigg annars. Vi kallade henne "lilla spindeln". Hon höll på att "stryka med" som liten valp, men jag stödmatade dygnet runt och fick henne att överleva. När hon var 3 månader tog vi henne till veterinären för att kolla vad som var fel eftersom hon var så tunn, hon hade någon missbildning på levern trodde de så hon fick somna in då.... Brukar tänka på Vanja när vi har någon valp som är väldigt svag, kanske ska man inte anstränga sig så som jag gjorde - naturen borde kanske ha fått gjort sitt då när hon var någon vecka bara istället? Inte lätt sånt där....


Jacob ska spela sin första fotbollsmatch för året på söndag. Hela huset vändes upp och ned av honom och hans pappa i letandet efter Jacobs fotbollsskor som inte varit använda sedan i september förra året. Till slut var de tvungna att kalla in proffshjälp, dvs. mamma. Tog inte så oerhört lång tid till jag hittade dem, men de var för små..... Förra sommaren köpte vi nya skor till honom i början av säsongen, och fick ändå köpa ett par till i slutet av sommaren. Så blir det dags igen nu då.... Förstår då inte vem han brås på vad det gäller storlek på fötter?


Avslutar med en fredagsfräckis, en kort denna gång:

En äldre dam som bodde i ett villakvarter skulle per telefon beställa olja till sin oljepanna. När hon gjorde beställningen så råkade hon avslutningsvis säga att hon:
- ...ville ha mannen med den långa slangen...
Efter att ha lagt på luren så insåg hon att den meningen kanske lät lite egendomlig. Då ringde hon upp oljebolaget och förtydligade:
- Ni kanske tyckte att beställningen var konstig, men anledningen är att jag har hålet så långt upp i häcken!


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards