Kennel Barecho

Alla inlägg den 7 april 2011

Av barecho - 7 april 2011 13:52

Nu kommer inte så trevlig läsning, så ni som är känsliga får väl hoppa ner till bilderna på Tyra istället....

Jag kände mig orolig i magen på tisdag eftermiddagen, men trodde det kunde ha med maten vi åt på dagiset att göra. När jag kom hem så åt jag ugnsbakad falukorv med potatismos, var inte så hungrig så fick bara i mig lite.

Sedan ner i källaren för att putsa två av de hundar vi ska ha med till Bohus på lördag. Kände mig inte så bra, men kämpade på ändå... Messi blev klar och efter honom var jag tvungen att rusa till toa (som tur är finns det en i närheten av trimrummet!!). Började med Kylie, men var tvungen att ge mig då jag kände mig svag i benen, hade ont i magen och började må illa...


Så redan vid 19.00-tiden gick jag och la mig, tog inte lång stund förrän första spyan var ett faktum.... så himla äckligt det är, och en kort stund därefter kom det igen. Värsta jag vet att ha magsjuka!!! Hellre är jag förkyld tusen gånger om....


Hela natten sen sprang jag fram och tillbaks på toa, Tyra såg mycket fundersam ut de första gångerna - sedan lyfte hon inte ens på huvudet..... Vaknade sedan onsdag morgon med himla huvudvärk dessutom, förmodligen för att jag försökt spy flera gånger under natten men inget kom... ni vet när man tar i för kung och fosterland.


Jacob fick åka buss till skolan, nåt som han inte är helt van med... Det gick dock bra försäkrade han mig. Vera har varit med David på jobbet sedan i måndags, och igår fick hon följa med fastän jag var hemma. Jag klarade ju knappt av att ta hand om mig själv så en vild valp kändes inte så kul just då.

Spenderade dagen i sängen, såg på värdelös tv och sov om vartannat. Fick inte in nån annan kanal än kanal 6 och det var nåt som hette Smallville där, inget jag kan rekommendera måste jag säga...

Jag försökta äta lite vid lunch, men det kom upp igen. Idag har jag dock kunnat äta lite, dock är det närhet till toa som gäller fortfarande.... Känner mig dock mycket piggare idag jämfört med igår, så räknar med att det värsta är över för denna gång. Hoppas nu bara att resten av familjen klarar sig! Som tur är har vi ju flera toaletter så de inte behöver gå på den som jag har varit på....


Tyra är alltså med David på jobbet på dagarna, det går hur bra som helst enligt honom. Hon håller på och läxar upp taxen Quattro när han blir för närgången och David säger att han aldrig haft så mycket besök på sitt rum som nu de senaste dagarna! Man kan faktiskt märka att hon är mer "hussig" än de andra hundarna är, blir ju bra för David att få nån som följer honom istället för som de andra som följer varenda steg jag tar.


Här kommer ett foto på en annan hund som arbetar på dagarna:

Watson (Barecho Winning Streak) med sin matte på hennes jobb.


Tyra har nu vant sig helt med de flesta av våra hundar, och de med henne. När hon far runt som en galning fram och tillbaka med sina leksaker så ligger våra fyra gamla tanter bara och tittar på henne (plus den gamle mannen). Ja, nu är ju inte Pärlan och Clådan så gamla, men här i sällskapet klassas de som tanter ändå....


De yngre däremot vet inte helt säkert om detta är en leksak eller vad det är....


Jag törs inte ha henne själv med de yngre, de vill nog inget illa - men deras lekar kan bli väl vilda ibland. Dock vet hundarna så väl att de inte får göra henne något... Igår blev Penny sur på henne när hon bet i hennes öra, hon sa till henne - men inte på nåt ojuste sätt. Dock tittade jag till på henne, de andra började genast se oroliga ut, skrattade lite nervöst och svansarna gick... ungefär som, oj - oj, nu ligger du risigt till Penny..... men vi andra är såååå snälla så!!!


Nu sa jag förstås inget, de måste ju få säga till den lilla tyrannen - dock på ett sätt som inte är våldsamt... de vet nog precis var gränsen går, ja - i alla fall de här äldre då....


Bor man med spaniels så måste man ju träna lite fågelapportering....

...hon har dock ett lite annorlunda sätt att apportera på än vad jag är van med.

Men, matte vad gör du där på golvet - smyger du på mig?


Ni som tycker det är lite väl mycket kort på Tyra får ursäkta - det är som första barnet ungefär det här, allt hon gör ska fotas - och David och jag pratar inte om nåt annat än Tyra just nu.....


Nä, nu ska jag sätta mig och vänta på att Jacob kommer hem och sysselsätter sin sjuka mamma....  
 



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards