Kennel Barecho

Alla inlägg den 15 april 2011

Av barecho - 15 april 2011 21:16

Ja, nog är hon en dramaqueen allt vår Tyra! Jag har börjat slappna av mer och mer nu när Tyra leker med de andra - hon har så himla roligt med de yngre så jag har inte hjärta att låta henne vara ifrån dom. Meeeen, så idag när jag stod och diskade så skrek hon till - jag såg att Miranda och hon var under bordet. Tyra hoppade iväg på tre ben och hade öronen bakåt, såg allmänt olycklig ut....


Jag blev så himla orolig - tänkte att Miranda säkert satt tassen på henne och skadat henne rejält. Tog upp Tyra i famnen och hon låg bara där och såg olyckligt på mig. Provade att få henne att stödja på benet, men nej - det kunde hon inte alls. Hon hoppade på tre ben. Jag kände igenom hela benet och inga problem att böja det hit och dit, var inget direkt ställe hon ömmade på heller. Men hela tiden när jag kände igenom henne så tittade hon på mig med öronen bakåt (de är alltid framåt annars när hon är pigg och glad!). Till slut skuttade hon iväg på tre ben till en hundsäng och la sig för att sova. Så himla orolig jag blev - tänkte att jag måste åka till veterinären med henne (jo, jag vet att Veronica sagt att de är dramaqueens, men hon såg ut att ha jätteont). Om en springervalp skulle bete sig sådär så skulle den verkligen ha ont och förmodligen hade det hänt något värre.


Hon fick sova där en stund, sedan gick jag dit med en sockerkaka och när lilla fröken fick lukt på den så tog hon ett skutt ur hundsängen! Inga problem alls med benet längre, nädå - pigg och glad som vanligt..... Att leva med en affenpinscher frestar på nerverna måste jag säga!


Jag har så himla ont i ryggen och även i en fotled (gammeln är på väg....) så David måste följa med till Västerås imorgon. Risken är annars stor att jag inte kan visa någon hund alls och då kan jag ju lika gärna stanna hemma känns det som....


Thomas är hos oss och ska vara hundvakt imorgon, Lleyton är såklart väldigt glad att ha "sin" husse hemma!!


Ingen fredagsfräckis blir det idag, bjuder på några roliga bilder istället....:

Nja, vet inte om jag är så sugen på den skinkan inte....

Oj, 130 cm - det var inte illa.....


Så till sist min favorit....

    


Fredagsmys på er allihopa! Syns här imorgon kväll, får väl se då vilket humör jag är på efter utställningen...he...he....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards