Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 april 2011

Av barecho - 16 april 2011 19:15

... som någon så passande skrev på FB efter att Baros fått sitt första cert idag, blivit bästa hanhund samt slutligen BIR!!

Det var inte alls väntat från min sida, är så ovan med att domare nuförtiden uppskattar en svart/vit av bra kvalitet. Många gånger tycker jag att de liksom nästan räknar bort dom på en gång.....


Men nu börjar vi från början såklart, det är ju så det ska göras eller hur?


David och jag lämnade residenset på Barecho-kullen strax före 06.00 imorse och vid 07.25 anlände vi till Rocklunda. Eftersom jag sett i PM:et att vår ring var i fotbollshallen, där den nästan alltid varit, så frågade jag P-vakten om vi fick parkera vid den ingång som var närmast där? Inga problem sa vakten, han berättade hur vi skulle gå tillväga, vi körde in och parkerade som första bil på det stället. Mycket praktiskt och bra service till utställarna, men varför hade de inte skrivit ut det i PM:et att möjligheten fanns att parkera där, det skulle ha underlättat för många fler.


I fotbollshallen är det helt underbart underlag för hundarna att springa på, vet inte riktigt vad det är för material - nån typ av konstgräs med grus i. I alla fall så får alla hundar bättre rörelser där tycker jag, det ger lite stuns åt steget + att de såklart får bra fäste. Att det luktade gammal fotbollsssko där inne när vi kom dit avhjälptes ju snabbt när det blev fullt av hundar! Då luktade det gammal hundpäls istället, myyyyycket bättre - då kände man ju sig som hemma!


Domare för dagen var Eva Mjelde från Norge, även denna dag var det en domarelev i ringen - Eva Jönsson var hennes namn. 


Inga valpar deltar på denna utställning, lite trist kan jag tycka som vill försöka träna mina unga vilddjur så mycket som möjligt. Först ut var då hanarnas juniorklass där vi hade två representanter, Diezel (Barecho Deal Or No Deal) samt Baros (Night Wish Darrem Canis).

 

Här är det Diezel som domaren går igenom....

... och så ett springkort på Diezel, ett av de få travsteg han tog... he...he... men det lilla jag såg såg mycket lovande ut!!


Undrar just vad Andrea säger till mig här??

Här står vi uppställda i juniorklassen innan placering, först står Happymind Mountain Shadow som kom tvåa i klassen, sedan är det Baros som vann med CK och så sist på fotot här står Searoad's Repeat And Reply som placerades som trea.


Unghundsklassen vanns av Vegas (Barecho Yackpot Every Time) som då fick CK och Messi (Barecho Zuper Playmaker) blev tvåa i öppen klassen, även han fick CK. Tre championhanar från oss var med, tvåa med CK blev Fly (CH Barecho Quite A Flyer), trea blev Eros (CH Barecho Just A Striking Image) samt på fjärde plats kom Winston (CH Barecho Most Wanted).


Här står Baros och jag och väntar på att bästa hanhundsklassen ska starta, nog ser jag lite drömmande ut allt - drömmer jag om ett första Cert för lakritspojken tro?


Lite problem, om än angenäma sådana, blev det med handlers till bästa hanhundsklassen. Ulrika ställde upp och visade Messi och Marie visade Fly, tusen tack för det!!


Till en början sprang Baros som nummer två, men efter åtskilliga varv så ändrade domaren till slut och han blev bästa hanhund!! Mest chockad var nog jag ändå, inte för att jag inte tycker han är bra nog, utan mycket för att jag vet hur himla svårt det är för en svart/vit att vinna! Vad Messi tyckte om det hela talar vi inte högt om.... Han såg helt knäckt ut stackarn, slagen av den där - som inte ens kan lyfta på benet? Herregud, vart är världen på väg..... Extra roligt var också att trea bästa hanhund blev Fly och fyra bästa hanhund med Res-Cert var då Vegas!


Snabbt byte till Miranda (Barecho Devil Wears Prada) för min del, hon vann juniorklassen igen med CK. Maja (Barecho Your Highness) fick Excellent, men blev inte placerad i unghundsklass. 


I championklass tikar hade vi med två snyggingar, Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho) blev tvåa med CK och efter henne stod Thea (CH Barecho Roses All Over) som då blev trea med CK. 


I bästa tikklassen visade Emelie Kylie och jag Miranda, tack Emelie dig kan man alltid lita på! Slutliga placeringen i bästa tik blev så att Kylie blev tvåa, Thea trea och så Miranda fyra med sitt andra CERT!


Här kommer en liten filmsnutt från BIR/BIM:



 

Ja, som ni ser så fick då Baros och jag ta emot den gul/röda rosetten! Oj, så roligt - är så glad och stolt över vår stiliga pojke!


 

Fr.v.: BIR Night Wish Darrem Canis & BIM CH Big Brazzel Catch Me If You Can


Vi hade också BIR-vinnande uppfödargrupp där Winston, Fly, Thea och Miranda var med.


Efter att rasen var färdigbedömd så drog vi ner alla grejer till stora hallen där finalerna skulle gå. Eller vi vet jag inte.... David drog hela lasset och jag gick med alla hundarna, vad som var mest ansträngande kan ju diskuteras....


Vi gick och åt buffé under tiden vi väntade på att finalerna skulle börja, fanns pastarätter, kötträtter och fiskrätter. Det kostade 99:-/person, men det var det helt klart värt - så skönt att få i sig lite varm mat efter en ansträngade dag!


När det var dags för förhandsgranskning till grupp 8 så var Baros på bushumör, han hade blivit kär i en söt welshflicka - dock var inte kärleken besvarad kan man väl säga. Han hade otur och halkade omkull när han sprang, fruktansvärt golv inne i den hallen måste jag säga. Och mycket märkligt att det inte var mattor där man sprang in i stora ringen - en så stor utställning tycker jag nog att man ska kunna ha det på! Baros blev inte placerad i gruppen, men jag tyckte ändå att han skötte sig bra med tanke på att han nyss slagit omkull sig på golvet.


Strax därefter var det dags för BIS-uppfödargrupp. Miranda hade också otur med golvet, verkar som det är värst för de yngre hundarna? Men trots det så blev vi placerade som BIS-4, verkligen roligt och stort tack till er som stannade kvar och visade era hundar i finalen, Eva, Jill och Emelie!!

Ja, ni ser själva golvet - som värsta bonade dansgolvet....


Skönt att bara ha 1,5 timme hem, var trött som vanligt - tänk så konstigt det är, precis så mycket ork har man så man tar sig hem? Hur långt jag än har åkt hem efter en utställning så känns det alltid om jag inte skulle ha klarat en mil till ens....


Jag var inte sugen på köpmat, så jag lagade lite stuvade makaroner till mig istället. Det var sååååå gott med favoritvinet till.

En till som tyckte att makaronerna var goda var Tyra, ni skulle ha sett Kylies förvånade min när Tyra fick stå på bordet och äta från tallriken!!

    

Med stuvning i skägget, men världens sötaste ändå!


 

Nån som blev glad när vi kom hem var såklart Pärlan - och barnen hennes ser ut att må så bra. Duktiga pärlingen min  



       

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards