Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Hemkomsten

Av barecho - 17 april 2011 20:43

Vaknade i morse med sprängande huvudvärk... inte kul alls. Det berodde förmodligen på att jag hade så ont i ryggen igår och det sedan satt sig i nacken. Men, det kan ju också ha hjälpt till förstås att vår lilla tyrann helst vill sova på min kudde, och då allra helst runt mitt huvudet... Ja, men hon är ju så söt och verkar ha det så skönt så jag har inte hjärta att flytta henne....


Älsklingen min gick upp istället för mig, matade och släppte ut alla hundar - samt kom upp med en treo till mig. Får jag bara ligga kvar en stund efter intag av treo så brukar det släppa. Så även denna gång som tur var....


David och Jacob åkte in till Sandviken direkt efter frukost eftersom Jacob hade fotbollsträning inomhus redan 8.30 Många som vill ha inomhusträningstider nu så svårt att få bra tider...


Jag skulle åka och hämta hem Vera och hennes valpar, såg verkligen fram emot det! Även om jag vet att de haft det kanoners hos mamma & Leif så vill man ju kolla på dem och följa deras utveckling... Jag passade på att köra Henke till jobbet i Hofors på vägen dit, var lite orolig eftersom jag körde Udjat och vi inte bytt till sommardäck på den ännu. Är ju inte tillåtet att köra med dubbdäck efter 15:e april efter vad jag har förstått.... Meeeen, jag hade förstås några lögner på lager ifall farbror polisen skulle stoppa mig!! Inget hände dock som tur var, utan resan till Torsåker gick utan några som helst problem.

Packade in Vera och valparna i bilen, de var så tysta och snälla därbak - jag hade förväntat mig att de skulle låta som en skock med fiskmåsar, men inte då - de var knäpptysta och sov som stockar...


När jag kom hem hade David satt upp valphagen till dem och själv stod han ute på gården och eldade upp lite bråte.... Fy, jag gillar inte alls att elda, är så orolig hela tiden att det ska sprida sig.

Men David verkade tycka att det var riktigt kul - var all möjligt träskräp som åkte in där, bland annat Jets träbur som han kom hit i från Australien....

Ja, som ni ser när det blivit släckt så var det inte bara saker av trä som åkte in där.... En julgransfot fattigare har vi blivit nu....


Förberedelserna för altanbygget har startat - det ser så annorlunda ut nu när buskarna och spaljeérna har försvunnit....


Cockervalparna gjorde sig hemmastadda fort, de är jättesociala och nyfikna. Jag har inte full koll ännu på vem som är vem, har mest lärt känna dom idag och gosat...

Vilken hög kant det var på skålen här då!

 

Enklare då att kliva i fatet....

Nu du ska jag brotta ner dig syrran!

Liiiite ostadigt är det ännu på benen ibland....

   

Tar lite stöd här tror jag....

 

Och vem är du då med det där fåniga flinet, du är inte vår matte!

Ni har sett foton tidigare på hur vi lär valparna att stretcha för att de ska få långa rörelser - här kan ni också se att vi lär dom stretcha ut halsarna....

   

Lite springervalpfoton måste också vara med här förstås, här är det Gibson som mumsar för fullt...

Brorsan Giggs föredrar den här stilen, att ligga på rygg när han äter...

Gry har kurat ihop sig med mamsen hon...


Gyan tar spjärn med tassarna för nu snart så.....

....släpper hon mjölken och då är det njutning på hög nivå i valplådan!


Vi har tagit lite nya foton på Baros - insåg ju att de vi har på honom sedan förut är från när han var valp.....

     

Ställde honom här först, men insåg att det nog lutade lite.

Blev bättre här tyckte jag.

Kan inte helt bestämma mig för vilken sida som är bäst att visa på honom?

Ja, framsidan är alltid bäst - det vet jag ju....

     

Det märkliga är att jag nästan tycker han ser lite intelligentare ut än en del av våra brun/vita - men jag lovar, det är bara en synvilla....

Ja, för vad säger man om detta? Ingen normal hund rullar väl ihop tungan som en cigarr??


Clådan har fått ett välbehövligt bad idag - förstår inte att det tar så lång tid för hennes päls att komma tillbaks helt. Längden är okej nu, men hon saknar fortfarande underull. När jag ändå var i badtagen så fick Tyra sig en omgång också. Först kammade jag igenom henne (inte populärt, men Tyra lilla - detta är bara början...he...he...).

   

För kolla här....

n

Nej, shiiiiit - var tog min söta valp vägen, och vad är detta för monster???

*
Skratta inte, för då j....r - hälsar Tyra!!!

Ja, göm mig för fan så jag slipper skämmas!     

Handdukstorkningen var väl helt okej, fönen däremot var allt annat än okej.... Jag försökte pussa på henne, det brukar hon gilla annars - men här gick gränsen, hon bara blängde surt på mig.... Om det berodde på att hon nu luktar minkolja som nån annan töntig spaniel efter att ha använt deras minkoljeshampo, eller om det helt enkelt var så att hon inte fick sin vilja igenom, ja - det kan man fråga sig....


Ja, det var väl lite av vad min söndag har innehållit - och inte för att jag vill ta ifrån er glädjen över att värmen är här - meeeen, jag slog just ihjäl årets första mygga.....



        

 
 
Linnéa Pettersson

Linnéa Pettersson

17 april 2011 21:34

Men så tjusig han blivit Baros, det är något så speciellt med de svart/vita!
Super roligt med hans vinster igår, Grattis Grattis!! :)

http://linneapett.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna-Greta

17 april 2011 21:42

Såg väldigt behändigt ut att bada Tyra. Även om hon själv inte verkade helt nöjd ;)

 
Ingen bild

Jessica

17 april 2011 22:31

Måste bara få börja med att säga att du är grym på att blogga!!
Vilka söta valpbilder,vi längtar såå efter vår lilla tjej.
Tänkte komma upp om ett par veckor och titta på dem om det passar.

Kramar

 
Ingen bild

Marina P

17 april 2011 23:10

Åhhh så vuxen han ser ut nu Baros! Vänstra sidan gillar jag bäst iaf...
Och jodå Tyra, jag skrattade, kan man göra annat!? :P

 
Ingen bild

Carro

18 april 2011 09:57

Håller helt med Barren har blivit jätte fin! Han kanske inte vill känna sig utanför om han verkligen skulle vara lika intelligent som en svart/vit, med tanke på att alla andra är brun/vita!!
Ja hon är bara för söt Tyra =)

 
Ingen bild

Katarina H

18 april 2011 14:29

Baros är verkligen jättefin - vilken blick! Huvud o stop helt i mitt tycke!! Som så ofta tycker jag "felsidan" är snyggast...

 
Ingen bild

Karolina Persson

18 april 2011 14:53

Tycker att vänstersidan är finast att visa Baros från.Ser skillnad på alla affenpinchrarna på jobbet utom när de står i badkaret=).Hon är verkligen söt lilla Tyra=)

 
Ingen bild

Ann Lundin

18 april 2011 17:40

Ja tyvärr Tyra så skrattade jag högt!!!
Fast jag skickar en puss till dig som kompensation!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards