Kennel Barecho

Alla inlägg den 19 april 2011

Av barecho - 19 april 2011 21:07

Igår blev Veras valpar tre veckor, tänk så himla snabbt det går! Redan om fem veckor så är de "flyttklara"...

Dagen till ära så fick de sina klor klippta samt blev avmaskade för första gången. Det var inte speciellt populärt nåt av det kan jag säga... De gnällde och de försökte komma loss från mig, men såklart blev alla klor klippta vare sig de ville det eller inte. Första avmaskningen brukar jag använda Banminth till, det är så lätt när det är salva tycker jag. Valparna tycker inte det är så gott - men kan ju säga att flytande Axilur som de kommer att få nästa gång inte smakar direkt gott heller av vad jag sett hos tidigare kullar....


Jag filmade en liten snutt på dem, om ni undrar varför det blir lite konstigt på slutet så beror det på att Vera gav mig en puss så kameran for iväg....


 


Det blev ingen blogg igår, jag hade så ont i huvudet hela dagen - hade nån typ av löne/medarbetarsamtal med chefen på eftermiddagen och det gjorde inte saken bättre... Så igår kväll orkade jag inte göra annat än titta på TV. Såg på mamma byter bo (David tycker att vi ska anmäla oss till det ifall det blir nån ny säsong). Han har då så mycket konstiga idéer ibland... Inte skulle jag utsätta varken Jacob eller mina hundar för att det skulle komma hit nån mysko typ och ta hand om dem...


Sedan såg jag på Ett barn i minuten, blandade känslor att se det måste jag säga - skrattade och grät om vartannat gjorde jag....


Idag har jag varit in och tagit nytt cellprov. Jag tog ett sådant i januari (det vanliga som det är 3 år emellan), men när jag fick svaret så var det inte normalt. Det skulle gå tre månader innan ett nytt prov skulle tas då det oftast var förändringar som försvann av sig själv. Får se nu vad jag får för svar på detta prov, det tar väl någon vecka innan svaret kommer. Barnmorskan (som är en fd valpköpare från schnauzertiden) förklarade att cellförändringar inte är cancer, men kan leda till det om man inte gör något åt det. Lite fundersam blir man ju när svaret inte är normalt, men jag har surfat en hel del på detta och det verkar vara vanligare än man tror att man får göra om detta test.


Nej, men nu ser jag ju att klockan är över 21.00, shiiiiiit - DHW, here I come!!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards