Kennel Barecho

Alla inlägg den 21 april 2011

Av barecho - 21 april 2011 17:09

Igår kväll begav sig mamma och jag mot Runhällen där det var dags för ännu en domarträff. Vi var drygt 10 domare som var med denna gång - och kvällens tema var raspresentation av Pomeranian. Var verkligen intressant att höra om den rasen som jag inte har så mycket kunskaper om.


Sedan är det också trevligt att träffas och diskutera lite olika saker ihop med andra domare under lite mer lättsamma former än det är på en utställning. Jag hade en mycket trevlig kväll och ser mycket fram emot nästa träff. Tyvärr har jag inga bilder därifrån, kameran var hemma och det blir så dåliga bilder med mobilen...


Idag har det varit en lugn dag på jobbet - skönt med det någon gång också.... David har semester idag så han fick åka med Tyra till veterinären i morse för att hon skulle få sitt 12-veckors vaccin. Ingen blev förvånad över att hon inte alls hade lust att vara stilla när de skulle ge henne sprutan, eller att hon såklart gnällde förnärmat över behandlingen.... När jag kom hem från jobbet och råkade nudda hennes nacke så gnällde hon till... suck..... Hon är då väldigt pjåskig måste jag säga....


David har börjat gräva hål för betongplintarna till vår nya altan. Mycket gnäll är det nu på honom att han har ont överallt och har sån träningsvärk. Men, säger jag - det tyder bara på att du gjort för lite förut....


Pärlans valpar blev 1 vecka idag och det innebär kloklippning såklart och en rejäl genomgång. Alla ser pigga, kraftiga och friska ut - så här långt tycker jag de är väldigt jämna.


En liten film på dem blev det också:


Så skönt nu med påsk, fyra dagar ledigt är inte så dumt! Ingen lilla Stockholm i år, så det blir ju lite ovant... Två släktmiddagar ska hinnas med, annars är det inte mycket inbokat. På söndag fm tror jag att jag ska försöka följa med på hundpromenaden som är här i Årsunda, jag har inte haft tid till det när det varit tidigare tillfällen. 


Så har jag också anmält till lite utställningar - det är ju så himla dyra anmälningsavgifter nuförtiden så jag försöker att anmäla när det är billigare avgift, men det blir ju ganska så långt i förväg då istället. En sak som jag bara inte kan förstå är varför det inte fungerar med flerhundsrabatt här i Sverige? I alla andra länder verkar de ha datasystem som klarar av det - men vi måste vara någon typ av U-land eftersom det inte kan fungera här. Det skulle också bli så mycket fusk sägs det, men herregud - det kan ju inte gälla mer än någon enstaka hund så orka bry sig.....


GLAD PÅSK önskar jag er allihopa med denna "påskiga" bild!

 
   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards