Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Långfredag

Av barecho - 22 april 2011 20:11

Ja, idag har det då varit långfredag - är lite ovant att påsken ligger så här sent. Såg att det redan börjat grönska i en del träd, och om vädret fortsätter såhär måste vi klippa gräset snart. Det tror jag aldrig vi gjort i april tidigare.... Så skönt ändå att denna helvetiska vinter är över för denna gång!!! Men, man kan vara säker på att det dyker upp en ny om inte alltför lång tid.....


Påskharen har varit på besök här hemma, jag såg minsann när han slank nerför trappen. Vit och fin, med gul rosett runt halsen - rosa nos och röda ögon. Jacob frågade nämligen hur han såg ut så jag tittade extra noga.... Två ägg hade han gömt på övervåningen, ett till Jacob och ett till Henke. Förra året var de så bra gömda så jag var tvungen att hjälpa till till slut, men i år hade han minsann varit slarvig - de hittade äggen alldeles för lätt, nä - så här kan vi inte ha det! Ska slå haren en signal imorgon och säga till om att han måste gömma dem bättre nästa år.... '


Henke hade funderat på det här med påskäggen igår och tänkt han skulle höra med mig vad som gäller? Han var lite orolig att 19-åringar inte får några påskägg - men jag kunde lugna honom med att vi har skrivit avtal med påskharen till barnen fyllt 80 år så ingen fara med det.... Då såg han genast lugnare ut, och sa att det borde han ju ha förstått.... Vad det gäller Thomas ägg så är det ju svårare för haren nu när han flyttat hemifrån. Jag har lovat att hjälpa till - ja, alltså inte att han får ägget bara sådär. Nej, ska man ha påskägg så måste man också leta efter det, eller hur? Funderade på att åka dit nu ikväll och skicka ut honom ur lägenheten och gömma ägget så fick han leta sen... Men, nu har han fest där ikväll så lite tveksamt hur populärt det skulle ha varit? Nåja, det är ju en dag imorgon också....


Själv har jag städat idag och så fick vi också en trevlig nyhet i morse om att David blivit farbror igen, Gustav och Tratten fick en dotter som ska heta Selma i morse - grattis till dom och storebror Melker!


David har grävt gropar han hela dagen... endast en grop kvar nu efter vad jag förstår. 


Sedan har vi varit in på släktmiddag till pappa i Sandviken också under sen-eftermiddagen, åt lite påskmat samt träffade mina bröder med resp. och barn. Eller ja, Andreas var inte där - han var i Norge och roade sig, hur nu det är möjligt?!


Avslutar med en liten historia om Norrländsk filosofi som jag fått skickat till mig från min norrländska mor:


Två män i Norrland sitter och pimplar och filosoferar på riktiga mäns vis och dricker öl. 

Efter att ha suttit stilla i några timmar så säger Jim till Tommy :  
” Hörrudu Tommy, jag tror att jag vill skiljas från frugan. Hon ha int´ prata med mig på två månader!” 

Tommy funderar, och dricker sakta ur sin Öl innan han långsamt svarar:  
”Näe, det tyck´ ja att du nog ska tänk igenom. Såna kärringar ä svåra å hitta".... 

 
 
Bettan

Bettan

22 april 2011 22:01

Hihihi härligt med såna små historier och en klockren poäng :D Jag kom just på en gammal fräckis också i norrländsk filosofi ;)Den börjar som ovan, efter några timmar säger den ena - Om jag sätter på din fruga blir vi släkt då? Efter en stunds fundering svarar den andra - Näee vi blir kvitt då!
Glad Påsk :D

http://www.kennelqualitydesign.se

 
Ingen bild

Katarina H

23 april 2011 11:20

Visst är det härligt med allt som växer och grönskar - äntligen vår o lite sol!
Ha en riktigt god o glad påsk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards