Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av barecho - 2 maj 2011 20:51

I lördags kväll åkte David och jag till Erika & Björn där vi skulle umgås lite och de skulle även bjuda på grillat, med lite flytande till så att säga....

 
Erika, som snart blir mormor, och så Elin då - som snart blir mamma! Tänk att hon blivit så stor - ofattbart, jag som minns när hon och Thomas var så här små....

Elin ser väldigt skeptisk ut till Thomas skämt eller vad det är han har sagt här?!  


Ja, det här kortet var taget tidigt på kvällen - sedan glömde jag bort kameran som vanligt....

 

Här är då den blivande morfadern, Björn - och så blivande pappan, Nico.


Efter att vi ätit och druckit gott samt även skrattat en hel del, oj - höll också på att glömma att vi lyssnade på musik. Eller musik och musik, vet inte det jag.... dansbandsmusik är inte min grej inte... nä, tacka vet jag E-type!!


Sen skulle vi bege oss till granngatan där våra valpköpare Hanna och Lasse bor. Där fanns det också en kase, som väl man kan säga nästan hade hunnit brinna ned helt innan vi hann dit. Hos Hanna & Lasse var det fullt hus, med ungar och hundar - ja, och vuxna med såklart.... Det var i alla fall så himla roligt att få träffa gamla Prisse där .... Det är alltså Divas bror, och han är lika fin som henne - det är något alldeles speciellt med gamla hundar tycker jag, nog fick gammelmatte en liten tår i ögonvrån allt när han blev glad för att vi kom...


Strax före 23.00 fick jag telefonsamtal från Thomas som firade Valborg i Uppsala att han tappat bort sina kompisar, och man kan väl säga att han var väl överförfriskad... Nåja, det kan hända den bästa - och nu gick allt bra, han tog in på hotell och kom hem välbehållen dagen efter. Hur stora de än har blivit så är man ju orolig hela tiden...


Efter några "djupa" politiska diskussioner (visst diskuterar man bäst när man är onykter, eller hur var det nu igen??) så drog vi hemåt vid ettiden. Tur ingen av oss är av den tjuriga sorten, man måste ju få ha olika åsikter och ändå kunna tycka om varandra, eller hur....


Söndag morgon studsade jag upp som vanligt, ingen migrän denna gång...ha...ha... Efter att vi väntat några timmar för säkerhets skull så körde vi och hämtade Tyra som varit hos Inger och Lea under Valborgsmässoafton, tack för det Inger! och så hämtade vi Jacob som varit hos en av sina kompisar, Emil. Vi hade blivit inbjudna på eftermiddagen till Gustav och Carro, men det var lite ovilligt jag åkte in då vi hade problem med vattnet hemma. Helt plötsligt så fick vi inget vatten i kranarna! Och det är ju i det närmaste katastrof för mig som vill duscha stup i kvarten och ännu värre är det ju med hundarna, det går åt en himla massa vatten till dom. Så jag var förstås orolig över hur detta skulle lösa sig...


Men när vi vaknade i morse så fungerade det utan problem igen. Mycket märkligt, var det Fritte-spöket som spelade oss ett spratt igen tro? 


Igår fick vi trevliga nyheter från Norge! Fina Marta hade varit på utställning i Sunndalsöra med sin matte Lise, och fick då sitt andra norska CERT samt blev slutligen BIR och BIG-2!! Stort grattis till duktiga Lise och "vår" älsklings-Marta!!

Fr.v.: BIM Wigasci' Castor (en son till Loke tror jag) & BIR Barecho Zimply Made For Me. 


I morse fick jag skrapa rutorna på bilen igen - usch, så kallt och blåsigt det har varit nu de här senaste dagarna. Nu får värmen komma tillbaks igen!!!!!


Idag på förmiddagen var jag till Hälsocentralen på läkarbesök. Jag äter ju medicin för högt blodtryck och har snart gjort det i tio år. Varje år har jag blivit kallad på kontroll innan de skrivit ut nytt recept till mig, men jag blev aldrig kallad i höstas så jag tog kontakt själv nu ang. det. Sedan har jag ju fler krämpor så bäst att ta det på en gång tänkte jag.... Läkaren hette Ekman, en yngre kille som var väldigt trevlig och engagerad. Blev glatt överraskad måste jag säga då jag blivit besviken såååå många gånger när jag kontaktat HC förut.... 

Jag har ett finger som blir helt vitt om det kommit i kontakt med minsta lilla kyla, han trodde det var något som kallades Raynauds syndrom. Jag hade aldrig hört talas om det - och det verkade väl inte direkt vara något "farligt". Dock var det tydligen märkligt att jag bara hade det i ett och samma finger hela tiden... Nåja, han skulle kolla upp det mer och höra av sig till mig om någon vecka. Jag skulle ev. få nån nitroglycerinsalva utskriven till fingret också.... 


Sedan tog jag också upp att jag äter Omeprazol för magen sedan det fastnade en matbit i magmun på mig i Göteborg för snart 2,5 år sedan. Det står ju på förpackningen att man inte ska äta det mer än 14 dagar utan att kontakta läkare.... Jaja, jag vet att jag har lite svårt med tidsuppfattningen ibland! Meeen, det skulle vara okej såvitt han kunde säga - också det skulle han kolla upp. Vad det gällde mitt blodtryck så var det lite lågt nu istället.... så ny koll om två veckor. Tycker nog själv att jag har varit ganska så duktig idag, jag som har läkarskräck och allt!!


När Jacob kom hem från skolan idag så var han sugen på att baka muffins. Sagt och gjort, det fixade han helt själv! Bra med Hemkunskap i skolan måste jag säga....

 

Dom var väldigt goda måste jag säga... I receptet stod det inget om glasyr, utan det kom han på själv att han ville ha, han är ju en liten gottegris som mamma han!


Snickarna ringde idag och sa att de skulle komma redan imorgon och börja med altanen, JIPPIE!!! Annars brukar ju snickare bara skjuta upp det så det tar längre tid, men här gick det snabbare - väldigt bra måste jag säga.

Så David fick börja riva farstubron när han kom hem från jobbet. Nu finns inget alls där - får passa bara så ingen går ut genom dörren där nu...


Avslutar med två fina kort på Alfons (CH Barecho So Proud) som jag fått skickat till oss: 

Nedklippta öron, men hur söt som helst ändå....

Alfons är en son till Raptor, och nog kan jag se mycket av Raptor i honom allt....


  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards