Kennel Barecho

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av barecho - 8 maj 2011 20:13

Klockan 02.00 ringde klockorna här hemma så då var det bara att studsa upp ur sängen! Våra hundar var såklart överlyckliga, som de alltid är när jag kliver ur sängen. Kan dock säga att Tyra inte var imponerad.... Hon satte sig upp i sängen och såg allmänt förvånad ut bara - varför i hela fridens namn kliver man upp vid denna tid på dygnet? Nä, hon skulle då sova vidare - det var ett som var säkert....


De andra hundarna fick mat och blev utsläppta allihopa, tur vi har hundar som är tysta när de är ute på gården  - inte så kul om de vrålskäller allihopa när de springer ut klockan 02.30 på natten! 


Prick halvfyra kom vi iväg, som planerat - nästan pinsamt ju.... Men så himla härligt det är med dessa tidiga sommarmorgnar när jag är på väg till hundutställningar - ja, när solen skiner alltså!

Så här vill jag att det ska se ut när jag tittar ut från bilen på väg till utställningar - inte snöstorm som det varit nu mest hela tiden under vinterhalvåret.... Jag älskar att köra vid den här tiden, ja - om man är pigg förstås vilket jag för det mesta är på morgnarna. Nästan ingen annan trafik alls - visserligen kan man få se lite mysko grejer speciellt såhär en söndagmorgon. Utanför Sala sprang det en ung kille med nåt runt huvudet som såg ut som ett bandage??? Ja, och om man säger så - det såg inte ut som om han var klädd för att vara ute på en joggingtur.... En stund senare, efter Västerås längs E18 så gick det en annan kille i diket - en bra bit utanför samhället. Nån bil syntes inte till så inte vet jag om det var så att han var på väg hem till typ Hallstahammar eller nåt från krogen? Det piggar ju upp lite ändå när det händer lite lagoma grejer....


Vid 07.15 anlände vi till Sparbanken Arena i Lidköping. Vädret var verkligen helt underbart så lite trist kändes det ju att behöva vara inomhus hela dagen - men det hade ju lika gärna kunnat vara snöblandat regn så det här kändes ändå tryggt och bra. Vi hade blivit tillsagda att vara där i god tid då det inte fanns så många parkeringar vid arenan, men när vi kom dit fanns det fortfarande gott om som tur var. Det kostade inget att parkera där så det var helt klart ett plus, ett minus kan man väl säga att det var att de inte öppnade förrän vid 07.35 - nog hade de kunnat börja släppa in lite tidigare kan jag tycka.... Men, men - nu var det ju fint väder så gick inte alls nån nöd på oss som stod där ute och väntade. 


Hallen var perfekt till hundutställningar, gott om utrymme runt ringarna och faktiskt var inte golvet speciellt halt. Domare i vår ring för dagen var en gammal dam från Irland, Marie Bailey.


Först ut var valpklass såklart, Enya (Barecho Either With Or Without You) skötte sig bra tycker jag så det kändes bra. Hon blev placerad som tvåa av två stycken tikvalpar med HP.

Nästa klass var juniorklass hanar och där var Diezel (Barecho Deal Or No Deal) med, visad av matte Maria. Hon var där själv med två hundar och lilla Klara, fem månader. Så hon behövde lite barnvakt när hon skulle gå in med sina hundar...

...och här fanns det en som gärna ställde upp. Vad Klara tyckte om det hela kan man ju undra, hon ser verkligen förvånad ut!


Diezel skötte sig jättebra tycker jag, han travade på betydligt mer balanserat nu än i Västerås  - och det gav resultat, han vann klassen med Excellent och CK!


Sedan var det Messis (Barecho Zuper Playmaker) tur i Öppen klass. Vet inte om det är ännu ett tecken på att jag börjar bli gammal, men när jag hörde ringsekreteraren förklara för domaren att denna klass var för hundar över 24 mån så suckade jag bara inombords istället för att gå dit och säga till henne att hon gav fel information..... Trist i alla fall kan jag tycka när ringsekreterarna inte vet vad som gäller, öppen klass är ju öppen för hundar från 15 mån - och Messi t.ex har ju inte fyllt 24 mån ännu.


Messi vann dock klassen med Excellent och CK. Han slutade sedan som trea bästa hanhund med sitt 15:e CERT!


Så var det snabbt byte till Miranda (Barecho Devil Wears Prada), hon är lite urfälld i pälsen nu - är förmodligen ett löp på gång som det verkar. Hon blev placerad som trea, av åtta stycken,  i juniorklassen, med Excellent och CK.  


Vi hade två tikar anmälda i championklass, Clådan (CH Barecho Quest For Success) och Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho). Med tanke på att Clådan tvärvägrade att ens gå ut och rastas av nån annan än mig så kändes det inte troligt att låta nån annan visa henne... Jill var bussig och hjälpte till och visade Battingen vår i klassen. Jill och Elisabeth ställde ut några taxar dagen före och vann då gruppen så de höll oss sällskap under dagen, trevligt! Och så himla roligt att deras fina taxhane Amigo slog till och blev BEST IN SHOW senare under eftermiddagen  - megagrattis till er för den fantastiska vinsten!!


Ja, här håller vi då på och lägger upp taktiken - jag ser ju himla nöjd ut just då det här togs i alla fall.... 

Championtikarna uppställda. Fr.v.: Clådan, CH Linmoor Valuable Crystal, CH Trollängens Copy-Cat och Kylie.

Clådan gjorde ju comeback här efter sin valpkull - och ja, rätt som det var blixtrade hon till - men myyyycket godis krävdes måste jag säga....

Hon gick över i passgång flera gånger, tror det var av underlaget för det brukar hon inte göra annars.

Steglängden är sig lik i alla fall....


Alla championtikar fick Excellent, Clådan blev tvåa med CK och Kylie trea med CK. I bästa tikklassen blev Clådan sedan tvåa igen.


Stort grattis till Lisa Årdh för BIR med CH Trollängens Ohio och BIM med CH Trollängens Copy-Cat!! Jag tror att han sedan blev BIG-3, men är osäker på om det stämmer.... Resultat och förhoppningsvis BIR/BIM-foto kommer på hemsidan så fort jag får tid att uppdatera den!


Nån uppfödargrupp iddes vi inte gå in med... så vi begav oss mot restaurangen istället. Det fanns två maträtter där, en fiskrätt och så pannbiff med gräddsås. Vi tog det sistnämnda och det var verkligen supergott - ett rejält salladsbord med flera sorters bröd fanns också till. Sååå man kan väl sammanfatta dagen så att denna mat, Diezels CK och det trevliga sällskapet vi haft under dagen var det som förgyllde dagen - ja, Messis Cert var också roligt förstås - men, nu längtar jag bara till han ska fylla 2 år den 9/6....


Henke var hundvakt idag - och tro det eller ej, men jag ville vara lite "wild and crazy" så jag skrev ingen lapp till honom utan han fick klara allt själv. Lite skeptisk och orolig var jag förstås - men allt hade gått hur bra som helst! Han har ju varit hundvakt några gånger iofs så kanske inte var så förvånande - men jag är alltid orolig jag..... Om ni visste hur många skräckscenarior jag ser i mitt huvud!! Ojojoj, tur ingen kan läsa ens tankar....


Nä, nu är det nog dags att krypa till kojs här hemma - tar med mig Fritte-spöket tror jag som varit väldigt aktiv nu på slutet. Vår klocka i köket, som för övrigt har foto på Fritz, Caesar, Malin och Diva tryckt på den har fått fnatt här hemma. Den lägger av lite då och då, sedan går den några timmar - för att stanna igen. Inget fel på batteriet då det är alldeles nybytt... Sedan har Penny rusat mot altandörren flera gånger, skällt och varit glad som hon gör när någon av oss kommer hem - bara det att vi alla är hemma redan... Och så ikväll har Clådan nästan konstant stått och tittar ut genom köksfönstret - lystrandes med öronen och viftandes på svansen, precis som om hon ser någon hon känner igen.... Älskade fritten vi saknar dig så - men känns ändå bra att du finns här med oss på nåt sätt...  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards