Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av barecho - 16 maj 2011 22:07

För satan i gatan så mycket det är att göra nu..... med 16 valpar i huset, mycket på jobbet, utställningar som innebär en massa trimning och dessutom en man som passar på att resa mycket i jobbet nu också..... suck.... så det har som ni har märkt inte funnits mycket tid och ork till bloggen.

Men av någon outgrundlig anledning känner jag mig skapligt pigg just nu! Som jag sagt tidigare, jag är så märklig så inte ens jag själv förstår sig på mig.... Har jobbet 8 timmar idag, sedan tillbaks på möte 2,5 timme - när jag kom hem 19.30 så gick jag ner i källaren för att trimma Clådan och Kylie till helgen - och ändå fanns det ork kvar... Nåja, nog om det nu - vill absolut inte verka som nån "superwoman" - tycker det är ganska så tröttsamt när man liksom ska tävla om vem som orkar mest. Ibland har man ork och ibland inte, that's it....


Så här kommer en liten resumé av vad som hänt sedan sist. I tisdags var det så himla varmt och skönt på dagen och på kvällen skulle Jacob spela Swedbankligan i Sandviken. Bara på nån halvtimme slog vädret om och blev så himla kallt och blåsigt... Jacobs klasslag vann alla tre matcherna och jag frös så hemskt att jag var tvungen att värma mig i bilen mellan matcherna. Men så kom jag också dit barfota i foppatofflor.... Dagen efter var det dags för slutspel, men då förlorade de i första matchen - så är det ju ibland och då fick jag och han en chans att mysa lite ihop istället under kvällen.


En hel del hundfödelsedagar har varit under denna vecka; i torsdags fyllde "vår" flat Bryan-Ryan 9 år. Han bor ju sedan flera år tillbaka hos bekanta till oss då han inte riktigt klarade av livet i en så här stor flock. Han är dock en fantastisk hund - och när han vann gruppen på världsutställningen i Danmark så föll det mer än en tår hos mig kan jag lova....


Miranda och hennes syskon i D-kullen fyllde 1 år i fredags, Mirre-pirre firade med en stor bit falukorv. Nu är det snart dags för HD-röntgen, usch.... så nervöst varje gång... Brorsan Diezel träffade jag ju alldeles nyss i Lidköping, han deläger vi ju så honom följer vi såklart extra mycket. Bruce var det ett tag sedan jag hörde något ifrån, han flyttade då så långt norrut man kan komma nästan... som tur är har han fått sällskap av en lillasyster som sätter fart på honom! Davis flyttade till en uppfödare i Italien och en del vinster har det blivit för Davis i juniorklass - inte så lätt för mig att kommunicera med hans ägare som inte pratar engelska... Griffin flyttade till Tyskland och han har nu bytt ägare, men verkar ha det hur bra som helst så det är ju skönt! Melker flyttade också norrut - nu var det ett tag sedan jag hörde något därifrån, men jag hoppas allt är bra även med honom. 


Igår fyllde vår knocker-bocker Vera 4 år, man fattar inte hur åren kan gå så fort! Tycker det var alldeles nyss som David åkte ner till Tranås och hämtade hem henne en julikväll.... Vera är verkligen en fantastisk hund, så oerhört trevlig och sympatisk. Hoppas nu att hennes barn ärver hennes trevliga sätt!


Y-kullen fyllde 2 år i lördags, och från den kullen är det förstås Vegas vi träffar oftast då vi även deläger honom. Yatzy träffade vi i somras när vi fick möjlighet att bo över hos honom några nätter, så himla trevligt att få umgås med valpköpare på det sättet! Torsti träffade vi i Finland och han har verkligen blivit en stilig hanhund, han har också blivit pappa så det blir spännande att se vad det blir av dom. Yordan, Linus och Ramon var det länge sedan jag hörde något ifrån. Maja får jag träffa lite då och då på utställningar, alltid lika trevligt. Syrran Yackie var det ett tag sedan nu som jag såg, hon kallades ju mest för Loppan av Tina & Micke som hade henne först. Hoppas få se henne på någon mer utställning längre fram!


Lite foton från utställningen i Ulriksdal måste jag ju bjuda på. Det var ett nytt ställe detta för mig. Marina och jag tog en liten extrasväng tack vare Frida innan vi kom till rätt ställe. Inte så lätt heller att förstå var parkeringen skulle vara då den var på nån typ av gräsåker... Att det var långt från den till utställningsplatsen stod i PM:et, men om jag vetat det från början kanske jag inte hade anmält så många hundar... Det hade jag kanske också struntat i om jag förstått att de skulle köra igång i båda ringarna 9.00 där ESS gick... Eftersom det bara var 36 stycket i den ordinarie ringen hade det ju varit smidigt att börja bedömingen 10.00 där, men icke... Nu var ringsekreterarna i den ringen så himla trevliga och tillmötesgående, men det kan man inte säga att de var i andra ringen... 


När jag var nästan färdig med Messi i enskilda bedömningen började de ropa in juniortikarna i andra. Jill bad dom då att vänta några sekunder så skulle jag komma in, men si det gick då rakt inte. De var tvungen att köra igång direkt... suck, för vem är utställningarna egentligen??


Som tur var gick det smidigt ändå för oss att ta oss in på utställningsplatsen tack vare hjälp från mina härliga valpköpare 

Men, förutom att det var vansinnigt lång från parkeringen till ringen så var detta en jättefin plats att var på. Inte för att jag är mycket för blommor och krafs...

....men det är ju lite trevligare att se på än betonghus eller så, det måste jag erkänna....


Lite puts på Ditte på morgonkvisten....

.... Jill klagade på att jag ser så allvarlig ut på alla kort, men här ser jag ju naturlig och glad ut eller hur?


Här är Miranda (Barecho Devil Wears Prada) i andra ringen, hon vann juniorklassen med CK och blev sedan fyra bästa tik.


Vegas (Barecho Yackpot Every Time) i språng med matte Jill...

....här har han börjat med lite ystra hopp istället! Vegas kom tvåa i öppen klass med CK och slutade sedan som fyra bästa hanhund.

Messi (Barecho Zuper Playmaker) med tungan ute.... Han vann öppen klassen med CK och blev sedan tvåa bästa hanhund, fick då sitt 15:e CERT!


Här är det Ditte (Barecho Beats Believing) i full fart...

.... lite ystert blev det här också.

Ditte vann unghundsklassen med CK och blev sedan tvåa bästa tik med sitt första CERT!


      

Så var det dags för slöaste hunden någonsin... Clådan (CH Barecho Quest For Success). Hon har förresten just fått bekräftelse på sin Internationella championtitel, C.I.E Och tur var väl det, för om hon ska ha sån fart som hon hade i lördags lär det inte bli många fler segrar för henne. Nu är hon förmodligen rejält skendräktig, så jag hoppas hon kommer tillbaks till sitt normala jag snart igen...

Här granskas hon av domaren David Shields.

Jag försökte få fart på henne genom att hålla godis i samma hand som kopplet, och jodå - det gick väl någon meter men sedan tyckte hon det räckte bra för hennes del.... Hon lyckades ändå bli tvåa i championklassen med CK.

Här är det Clådan till vänster och Thea (CH Barecho Roses All Over) till höger.

Här är det söta Thea som är på språng, hon har sån härlig kontakt med sin matte hela tiden! Thea blev trea i championklassen med CK.


Övriga hundar från oss som var där var Eros (CH Barecho Just A Striking Image), han blev tvåa i championklass med CK och sedan trea bästa hanhund. Brian (Barecho Following Star) placerades som tvåa i valpklassen med HP, lite rund för dagen - eller vad säger du Emelie? Syrran hans tog jag inte med då det skulle bli så krångligt med två ringar samtidigt.... Fina Moltas (Barecho Able To Win) visades jättebra av sin matte Christina, första gången i ringen. Han fick ett Very Good denna dag, men jag tyckte själv han var jättefin! Baros (Night Wish Darrem Canis) vann unghundsklassen med CK, Marina var snäll och hjälpte mig att visa honom i bästa hanhundsklassen. Inte så lätt för henne när jag sprang bakom med Messi..... Winston (CH Barecho Most Wanted) blev fyra i championklassen med CK.  Ja, det var väl allt det tror jag...


Sedan var det då dags för fotografering... Inte kunde jag väl tro att vi skulle vara i en slottspark utan att ta foton när Jill är med?? Nä, tur hon tjatar på mig för annars skulle vi väl aldrig få till några kort....

Vegas (Barecho Yackpot Every Time)

Messi (Barecho Zuper Playmaker)

Messi (Barecho Zuper Playmaker)

Ditte (Barecho Beats Believing)

Jill och Vegas...

...ja, och så ett kort på slottsfrun själv förstås. Ni ser att en hund sitter själv va, och att jag måste hålla i dom andra.....


Tusen tack till Jill och Marina samt alla andra härliga valpköpare och vänner för en jättetrevlig dag! Och du Jill, tur vi har dig som har hur mycket ork och energi som helst.... 


När jag kom hem på lördagkvällen så åkte David och jag iväg till Österfärnebo för att lyssna på när Henke skulle spela där med sitt band Despite Good View.


   

 

 Dom var jätteduktiga och mamma var så stolt så!!


I går var det massor av pyssel här hemma som gällde...

Altanbygget går sakta med säkert framåt... lite kvistlack, målande och tvätt har det blivit än så länge. Var också nåt krångel med nån elkabel som blivit skadad på nåt sätt....

Häggen blommar nu och det finns nästan inget som luktar så gott som det....

Överhuvudtaget är det så fint nu i trädgården när allt är "nygrönt". Detta kort togs 21.30 nu ikväll, så ljust och härligt då fortfarande!


Var till Sandviken på match i går kväll också, Jacob spelade. De vann och till er stora förvåning så kan jag berätta att jag tyckte Jacob var allra bäst på plan! Inte så konstigt säger David då du inte släpper blicken från honom, svårt då att veta hur de andra spelar....hmmmm...... Dom vann så alla var glada och nöjda på vägen hem!!


Igår satte vi ihop valparna i en stor hage tillsammans.

 

Det går hur bra som helst, dom var rejält nyfikna på varann till en början - men nu ligger de och trynar ihop.


Här kommer en liten film på dem när de mumsar mat:


 

  

Tja, det var väl allt för denna gång tror jag. Nu ska jag krypa till kojs och försöka kurera min onda hals. Har blivit förkyld, men ingen feber ännu så då går det ju an!


     

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards