Kennel Barecho

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av barecho - 30 maj 2011 21:06

Idag har vi varit till Högbo bruk på utflykt med de barn från vår avdelning som ska börja i sexårsverksamheten till hösten. Jag hade satt på mig två vanliga tröjor, en fleecetröja samt en jacka - och så jeans + överdragsbyxor. Vantar och så handledsvärmarna som jag vann i Askersund förra året. Solen sken visserligen på morgonen när vi åkte, men man har ju blivit lurad förr!


Vädret höll sig dock i schack hela dagen, så till slut var jag tvungen att kapitulera och ta av mig det mesta av det där.... Vi hade en jättehärlig dag med barnen - men jag var heeelt slut när vi satt oss i bussen. Slumrade till en stund, till barnens stora glädje - blev en hel del fnitter när mitt huvud var på väg att hamna i mittgången i bussen. Men, det är himla ansträngande att hela tiden vara på helspänn och räkna och räkna och räkna barnen.... Det var många barn i Högbo idag, så då gäller det att hålla koll....


Åkte hem för några timmar och tog hand om hundarna samt fixade lite mat, sedan tillbaks till jobbet för avdelningsmöte.... En sak som jag inte kommer att sakna när jag slutat på detta arbete är dessa förb.....e kvällsmöten, inte får man mycket vettigt gjort heller när man är så trött. Klippte tre hundar när jag kom hem, eller ja - putsade till dom, så oerhört mycket var det inte att klippa på dem i ärlighetens namn....


I alla fall så är det så att Liza (CH Barecho Fly Me To The Moon) är tom denna gång, jag har ju befarat det en tid - men man hoppas ändå på nåt sätt att man ska ha fel! Får se om vi får möjlighet att para om henne, vill så gärna ha en kull på Liza som jag själv anser vara en av de bästa tikar vi har fött upp....


Grattis till alla i U-kullen, de fyller 3 år idag! Detta blev Leas sista kull - och pappa till dom är Seamus. Molly bor i Gävle hos fodervärden Pernilla med familj, hon ska ha sin första kull i höst är det tänkt. Ja, Molly då - inte Pernilla..... Enda hanhunden i kullen, George flyttade till Belgien till en familj som födde upp vinthundar. De placerade dock om honom efter en kort tid till en annan familj, som tur var så tog de kontakt med mig så jag vet var han finns. Lite lika blev det med Zita som flyttade till Canada, hon omplacerades där utan min vetskap - men också där tog nya ägaren kontakt vilket jag var mycket tacksam över. Rexie och Smilla var det ett tag sedan jag hörde ifrån. Vera i Umeå får jag rapporter ifrån lite då och då vilket jag tycker är jätteroligt! Senast nu fick jag detta fina kort på henne:


Hon har erövrat titeln LP I alldeles nyligen, stort grattis till duktiga ägaren/föraren Birgitta Fransson!


Idag har David och jag förlovningsdag - är väl inte nåt man firar egentligen, men 13 år är det i alla fall idag sedan vi förlovade oss. Finns en lite rolig historia kring vår förlovning.... Vi hade bestämt att vi skulle förlova oss i Stockholm, vi hade bokat hotellrum och skulle ha det mysigt i stan bara vi två hela helgen! Dagen efter förlovningen skulle vi gå på Elitloppet.... Vi hade ju allt annat än gott om pengar då eftersom David gick i skolan och jag jobbade 75 % på macken då. Men vi hade sparat undan så vi skulle unna oss detta!


Ett par veckor före vi skulle förlova oss åkte David med några kompisar till Skåne för att spela golf. Han hade lovat dyrt och heligt att inte göra av med så mycket pengar där så att vi hade kvar till helgen i Stockholm... Men ni vet hur det är va? När spriten går in går vettet ut.... För när jag kollade på telefonbanken Davids konto, ja - redan då var det jag som hade koll på pengarna... och upptäckte då att det hade dragits betydligt mer än vad som var tänkt! Kan säga att jag INTE blev positiv när jag såg detta....   


Åkte till jobbet och där tänkte jag att nu ska jag fanimej köpa en trisslott, för nu har jag sån otur i kärlek så jag måste ha tur i spel! Tog fram en bunt med trisslotter, de är numrerade 1-100, så tog den som hade nummer 74 (Davids födelseår) och när jag skrapar fram 10.000:- i vinst så tror jag inte mina ögon!! Var tvungen att kolla om och om igen, men jo - det stämde. När David ringde senare den kvällen så började jag med att skälla på honom för att han gjort av med så mycket pengar, ja - han var ju såklart ångerfull.... Jaha, sa jag - hur har du tänkt att vi ska ha råd att förlova oss nu? Han var alldeles tyst... till jag sa, vilken jävla tur för dig att jag vann 10.000:- på triss för en stund sedan då! Först hörde han nog inte (han brukar ju liksom koppla bort mig när jag skäller för mycket hmmmm....), men sedan blev han bra chockad han också!

 

Här är mitt favoritkort på David, taget för nästan 14 år sedan... Men nu såhär i efterhand tycker jag nog att jag har betydligt mer tur i kärlek än i spel....  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards