Kennel Barecho

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av barecho - 10 juni 2011 19:17

Ja, så var det dags för fredagsmys igen då! Vi ska bara vara hemma nu i helgen, ska bli såååå skönt  . Fördelen med att vara borta så många helger är ju att man uppskattar dessa hemmahelger desto mer.


Igår var jag på mitt årliga besök hos tandläkaren. Jag gillar inte alls dessa besök, när jag var yngre hade jag rejäl tandläkarskräck.   Förmodligen beror det på att jag träffat på en tandläkare som var oerhört opsykologisk den gången jag minns som första gången hos folktandvården. Jag var inte gammal, minns inte helt men skulle tro att jag var i 6-7 årsåldern. Tandläkaren var en sur gammal gubbe och jag var så rädd att jag grät som jag minns det. När han bad mig öppna munnen så vågade jag inte först, när jag till sist gjorde det och han stoppade in sina äckliga fingrar så vad tror ni hände då? - Jo, jag bet ju honom förstås..... Blev ju ett satans liv, jag fattar ju att det gjorde ont, men kunde inte hjälpa det. Straffet blev att gubbjäveln (ursäkta men jag kan inte kalla honom annat) satt in två järngrejer längst bak vid tänderna som gjorde att munnen blev fixerad. Undra på att jag var livrädd sedan..... Gudskelov så sker inte sådant längre, de tandläkare jag träffat på med mina barn har varit jättegulliga - och tur är väl det, ja - för deras egen skull då....


Tandläkaren jag går till nu är jättelugn och bra, känner mig inte rädd alls - men jag märker att jag spänner mig när jag ligger där i stolen. Såg också att mina fingrar var helt utstpända igår utan att jag tänkte på det.... Allt såg bara bra ut, inga hål denna gång, så skööönt. Rowntree-Ulla jobbar som tandsköterska där och det hjälper absolut till för att jag ska kunna slappna av någorlunda...


Grattis en dag i efterskott till M-kullen som fyllde 2 år igår!! Allas vår egen Messi fyllde då igår, och det ska bli sååååå skönt att han blir champion när han får sitt nästa svenska cert. Vet dock av erfarenhet att det kan dröja... ibland får de hur lätt som helst sina cert i junior och unghund, och så får man vänta och vänta på sista som ska tas. Vi får väl se hur det går nästa helg i Avesta.... Syrran Marta bor i Norge hos Lise sedan ungefär ett år tillbaka, Marta är parad med Loke (CH Barecho Zimply Zuper) och jag tycker nog det låter som om hon är dräktig....hoppas, hoppas!!! En till finns i Norge, fin-Jussi som bor hos kennel Ursa Majors. Det var så roligt att träffa honom i vintras, hoppas det blir snart igen! Mariah flyttade till Australien och tyvärr får jag inte mycket rapporter från matte Rosey om hur det är med henne, men jag hoppas allt är okej. Caitlin flyttade till Kennel Big Brazzel som valp, hon är nu utplacerad i familj. Lotta bodde kvar här lite längre, men hittade en jättebra familj i Dalarna till slut. Har inte hört något från dom på ett tag, men no news is good news heter det ju så hoppas på det.


Idag har jag klippt och fotat Pärlans valpar. De är jättefina och jag tycker de blev bra på korten, men ändå gillar jag nog dem ändå mer i verkligheten. Jag har ju inte världens tålamod vad det gäller fotografering så orkar inte ta om och ta om, utan korten får helt enkelt duga som de är.

Här är hanhunden som vi ska behålla: Barecho Gold In Motion "Greven". Vet inte varför frambenet ser så konstigt ut, måste ha varit nån lock i pälsen eller nåt?

Ögonen är inte så ljusa som man kan tro, kanske inte var det smartaste att ta huvudkorten ute i strålande sol - men fin bakgrund i alla fall...ha...ha...

Här är tiken som blir kvar här, var ju tänkt att vi skulle placera ut henne på halvfoder - men nu är jag jättenöjd att hon är kvar här! Barecho Glint Of Gold heter hon, kommer att kallas för "Gizza".

Blir nog rejält prickig som det ser ut nu....     


Kort på samtliga valpar i kullen finns på vår hemsida: http://www.barecho.com


Nä, nu börjar det bli dags att fylla på i vinglaset och mumsa lite grillat till! Avslutar med en fredagsfräckis såklart:

Enar var ute med sina kompisar på en krogkväll, det blev både sent och rejält blött. Hans kompisar började oroa sig för vad de skulle säga till frugan när de kom hem så sent och i det skicket. Enar bekymrade sig inte alls, utan drack på i godan ro.

Kompisarna undrade hur han kunde vara så oberörd. - Jo, det ska jag berätta sa Enar. 

Smyg INTE in och tro att frun sover, för då blir det ett jäkla liv!
Sparka istället in dörren och skrik:
- NU JÄVLAR SKALL HÄR KNULLAS! Så skall du se en som SOVER!      

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards