Kennel Barecho

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av barecho - 12 juni 2011 20:43

Usch, känner mig inte alls pigg - frusen och sliten. Vet inte om det har med att det blivit kallare att göra. Det känns mycket skönare nu, för igår var det lite väl varmt. Ja, nu gillar jag ju värme - dock inte ihop med miljoners mygg som gör att vi inte kan ha balkongdörren öppen till sovrummet. Det var så svårt att somna igår kväll, jag kan inte koppla av när jag hör det envetna surret från mygg i rummet. Som besatt far jag runt och ska döda dom allihop! Tyra var i chocktillstånd igår tror jag, hon bara låg på kudden och följde min kamp med stora ögon...

David valde istället att lägga sig nere i soffan.


Nånting har hänt med min högra arm också. Vet inte om det är överansträngning eller något, jag kan inte lyfta - eller framförallt inte ställa ner något längre. Det gör så oerhört ont....   Ska strax krypa till kojs så hoppas jag att det gått över till imorgon. Jag borde ju vara jättepigg som varit hemma hela helgen och tagit det lugnt. Eller ja, lugnt och lugnt - men bara att ha varit hemma i två dagar är ju skönt. En hel del nödvändigt har blivit gjort så det känns ju bra ändå...Två valpar har vi levererat, en till närområdet och en längre bort. Hoppas nu att de får en bra natt och inte saknar oss alltför mycket....  


Trist när man känner sig såhär eländig, men jag vet ju att det ibland kan räcka med en god natts sömn för att det ska vara påfyllt med ny energi!


 

Altanbygget har det hänt en hel del på under helgen. Åke har varit här och hjälpt David med taket så nu är alla brädor fastspikade där. David bad Jacob att måla lite brädor i lördags. Han gjorde det, men det var inte  populärt ska jag säga.... Får jag aldrig ledigt jag tyckte han?? Mamma tyckte ju lite synd om honom såklart.....

 

Hundarna är väldigt nyfikna såklart, för att inte tala om katterna som spatserar omkring där. Och de har ju också fått en jättebra toalett under - perfekt tycker de, hundarna får lite besvärligare när de ska leta rätt på det för att mumsa lite. Men inget stoppar en hungrig springer såklart! 

Ska jag hoppa eller inte?

Alla de andra hundarna kastade sig ut över kanten på en gång, men Clådan och Tyra funderade först en stund. Till slut så hoppade Clådan och då följde Tyra efter direkt...

Värre då när de skulle tillbaks... De flesta försökte ta sig upp där de hoppat ner, dvs vid den högre delen av altanen. Men mammas Pärling förstod direkt att man var tvungen att gå upp där det var lågt.


  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards