Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av barecho - 16 juni 2011 19:01

... ja så har jag känt mig hela veckan. Jag gillar ju inte alls att tycka synd om mig själv och ännu mindre när nån annan tycker synd om mig... men lite i smyg har jag nog ändå tyckt synd om mig. 


Vaknade i måndags morse med 39,0 graders feber - inte kul.... kände mig som om en långtradare hade kört över mig. Jätteont i hela kroppen, framförallt i leder och i höger arm. Hade sedan feber och värk tisdag och onsdag. Idag har jag inte tagit nån feber, men det känns bättre så jag tror inte jag har feber längre - även om värken i fotlederna fortfarande finns kvar. Har också ett munsår som tog upp halva området mellan underläppen och hakan kändes det som. Det har börjat torka ihop, men snyggt är det ju inte... Vettesjutton vad det är för skit jag har i min kropp som inte verkar vilja gå bort helt! Eller är det bara så att jag är helt slut, att det kommer efter att jag haft så oerhört mycket att göra sedan i början av maj? Ja, vem vet - bara det går över nu så får det vara hur det vill med den saken....


För jag har inte blivit smittad av ehec i alla fall. Blev ju lite fundersam när jag läste Expressen igår och det stod att ett femtiotal personer blivit smittade på en hundtävling 1,5 mil norr om Norrköping, samma helg som vi hade Club Show där! http://www.expressen.se/1.2470561  När jag kollade på kartan såg det inte ut att vara mer än nån kilometer mellan det stället och där vi höll till... 


Så mycket har ju inte hänt här hemma då om ni inte vill ha rapport om vad det är för tv-program som går på dagarna när ni jobbar? Nähä - tänkte väl det....


Passar på och visar några av de kort jag fått från mina härliga valpköpare. Jag ska bli bättre på att sätta ut korten här direkt när jag får dom, jag lovar....

 
Fina Trixie (Barecho Caesar's Pride) efter att Marie trimmat henne. Visst är Trixie otroligt lik sin far Benny?

 
Stort grattis till Torsti (CH Barecho Young At Heart) som blivit FICH!!

 

Minnie (Barecho Gingerbread Cookie) med sin nya matte Melina på väg mot sitt nya hemland Finland....

 

... och här har hon kommit fram. Myser ihop med sin kompis Pamela.

 
Ulla (Barecho Xciting Dream) fick CERT och blev BIR i Sydafrika. Domaren kanske ni känner igen? Louis Kruger, kennel Whitesquall är det för er som inte visste det.

Sötnosen Nelly (Barecho Expectations High).

   
Marta (Barecho Zimply Made For Me) på promenad i solen. Hon gick fyra veckor igår från parningen, hoppas hoppas nu att hon är dräktig!!

 

Vackert som ett vykort på Marta-parta i parken!

 

Allis (Barecho Quite Nice) försöker hjälpa husse att laga åkgräsklipparen. På tal om såna, så gick den vi köpte för mindre än ett år sedan sönder idag.... Efter att ha vänt upp och ner på hela huset för att leta efter kvittot för garantin, ringde David och frågade hur gör vi? Inga problem sa de på Bernö - vi har det registrerat så bara att komma in med den. Förhoppningsvis skulle vi få tillbaka den på måndag. Hoppas på det, för nu växer gräset nå grymt här hemma!

 
Nja, Allis trivs nog bättre med att bada med kompisar än att laga nån gräsklippare....

 

Ozzie (Barecho Ozzie Dance) njuter av solen på bryggan.

 

Men man kan ju inte bara njuta, får ju jobba lite ibland också. Så här har Ozzie hämtat en boll som behövde livräddas...

 

Nino (Barecho Walk On Water) i full fart på väg mot vattnet....

... där är den! Älsklingsbollen....

Men vad är väl en boll jämfört med Tobbe? Du och jag Tobbe... så himla fin denna bild är, jag blir lite tårögd när jag ser den....

 

Vänner för alltid - sann springerkärlek är inte alla förunnat .

   

De är fina på land också, Nino och Ozzie.


Avslutar med en liten filmsnutt på Nino när han kastar sig i vattnet:


 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards