Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Två dagar kvar nu bara....

Av barecho - 21 juni 2011 21:23

...till semester i 25 dagar. Efter det så är det endast 14 arbetsdagar kvar som fast anställd inom kommunen, sååååå himla skönt!!


Nästa vecka blir det fullt upp med förberedelser inför resan till Paris och Världsutställningen där, längtar sjukt mycket. Har väl inte så stora förhoppningar på själva resultaten, men det ska bli så otroligt roligt ändå.


Förra våren började jag leta hotell i Paris, och det var inte så lätt. En del hotell skulle ha sjukt mycket extra per hund och hos en hel del hotell var det inte tillåtet med mer än en hund av litet format....


Hittade till slut ett som låg just som vi ville ha det, lite nordöst om själva centrum - vid en större motorväg och med möjlighet att ta sig in till centrum på ett enkelt sätt, utan bil... Vi bokade hela tolv rum i fyra nätter och fick då ett jättebra pris, endast 55 Euro per natt och rum (dubbelrum). Då ingår frukost och inga extra avgifter för hundarna. Att vi är ett så stort gäng gör ju resan så mycket roligare, en massa hundgalet folk - det kan inte bli bättre!!


Har roat mig idag med att skicka kopior ur passen på de fyra hundar vi ska ha med oss, fyra sidor ur varje - tog sin tid kan jag säga att scanna in alla och skicka via mail sen. Fattar inte riktigt vad de ska göra med dom - men, men.... bara att göra det liksom....


Annars har det väl inte blivit så mycket gjort idag, vi hade en jättetrevlig familj från Gävle här som tittade på cockervalparna. De bestämde sig för Forlan och han tror jag kommer att passa dem jättebra! Wilma och Linn har också varit här för att bli lite sommarklippta. Linn är ju en fodervärdstik, hon är fortfarande liten - men så himla söt och välbyggd så om bara ögonlysningen är okej kommer jag nog att para henne nästa höst tror jag.


Minnie (Barecho Gingerbread Cookie) gillar uppenbarligen finsk glass....

..och även att bada. Ska ta med Greven, Gizza och Luca ner till sjön och prova nån dag också, jag är bara så himla rädd för att det ska vara några giftalger där.. man har ju hört om en hel del skräckhistorier!


    

Freja (Barecho Fairy Tale) möttes av sin nya flock hos kennel Katuliz.

 

Skön säng värdig en svensk prinsessa!

 

Leo är inte så dum han heller att ha som kompis och beskyddare! 

 
 
annica j

annica j

22 juni 2011 06:54

Låter spännande med paris :) hoppas resan blir kanon och lycka till på utställningen :)

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katarina H

22 juni 2011 10:14

Spännande med Parisresan - lycka till därnere!
Trevlig semester och Glad midsommar önskar vi i Strängnäs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards