Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Stora fjäskardagen....

Av barecho - 24 juni 2011 17:27

...japp, det är vad vi kallar midsommarafton här hemma! Och det är såklart David som är den som ska fjäska och tja, gissa vem det ska fjäskas för?  


Det kommer sig ifrån en gång för länge sedan när vi då började fatta tycke för varandra. Våren 1997 tog det förhållande jag hade med en kille från Östersund slut, han flyttade från mig i slutet av april tror jag om jag minns rätt. David och jag hade ju sett varandra under ganska så lång tid då jag arbetade på Shell-macken här i Årsunda och man kan väl lugnt säga att han var en flitig kund!


Strax efter att min förra kille flyttat så träffades jag och David ute på krogen, att vi båda var intresserade av varann kunde nog en blind se  ... men fin i kanten som jag är så väntade jag förstås att han skulle ta nån typ av initiativ, man som han är. Och jodå, vi skulle dela taxi hem till mig - men vad tror ni händer då? Jo, han blir ju förstås spysjuk   i bilen såååå var ju inte så himla sugen på att ta med honom in i huset så att säga....  


Några veckor efter var det samma sak igen, vi träffades ute på krogen - och skulle sedan gå på Viking pizzarestaurang för att äta lite innan hemfärd. Tja, samma sak igen - han blev lite smått illamående utanför pizzerian kan man väl säga.... vilken amatör, suck.... Men kär var jag ju så gav ju inte upp bara för att det blev lite motgångar.


Så närmade då sig midsommarafton..., vad kan vara mer romantiskt än det?  På den tiden var det After Beach på Strandbaden i Årsunda som gällde under eftermiddagen och sedan på kvällen så var det dans (ja, man behövde ju inte dansa.....) på Hembygdsgården. David och jag träffades som hastigast på After Beach och bestämde då att vi skulle ses senare under kvällen på Hembygdsgården. Jag hade varit förutseende och bäddat rent i sängen, köpt hem rejäl frukost och så..... Nu var det dags, så var det bara!!  


Vad tror ni hände? Jo, jag gick och väntade och väntade och väntade på Hembygdsgården. Tror ni han dök upp? Nädå, han hade förstås somnat tidigare på kvällen hemma hos sig (var nog mer det han hade druckit än att han var trött kan man väl säga....). Så ni kanske kan ana hur sur jag var när jag cyklade hemåt därifrån strax före 02.00 på natten. Blev ikappcyklad av en annan kille från Årsunda som frågade snällt om jag ville ha sällskap... Kan väl tänka mig att jag inte var så trevlig tillbaks... 


Det tog sedan flera dagar innan David vågade visa sig på macken där jag jobbade... Och om jag inte tagit tag i saken hade vi nog inte blivit ihop ännu. Nån vecka efter midsommarafton hyrde David filmen Tin Cup där jag jobbade, jag gav väl några hintar om att jag skulle vilja se den filmen jag också... Tror ni han fattade? Nädå, inte.....


Jag fick helt enkelt ringa till honom och fråga om jag fick komma dit och titta på filmen med honom, erbjöd mig att köpa med pizza och bjuda på. Tja, och resten det vet ni - sedan dess har vi väl varit oskiljaktiga.... 


Men, lite fjäsk tycker jag nog att jag kan vara värd idag på stora fjäskardagen, eller hur?


TREVLIG MIDSOMMAR TILL ALLA MINA NÄRA, KÄRA OCH ÖVRIGA VÄNNER (till alla mina ovänner också om jag har några sådana...)!

 


Nej, jag höll ju på att glömma att det är fredag! Måste ju komma en fredagsfräckis då:


Tre män diskuterade sexställningar
-Jag gillar att ligga över så jag kan se hennes vackra ögon sa Engelskmannen. 
-Jag gillar att ligga under så jag kan se hennes vackra bröst sa Fransmannen.
-Jag gillar att ta henne bakifrån sa Svensken.
-Men vad ser du då sa de andra?
-Ja sist var det Hockey... 

 
 
Ingen bild

Katarina H

26 juni 2011 11:51

Stora fjäskardagen firar vi här den 25 e, i år midsommardagen alltså, men Peter tror alltid att de är den 24 e å inte kan han hålla reda på åren heller! Nu har vi firat 19 år två år i rad fast det i år bara var 18 e!! Fast det är ju tanken som räknas.

 
Marika

Marika

1 juli 2011 23:38

Hej.
Stora fjäskardagen lät inte helt fel. Man kanske skulle ta det hit också. ;-)
Härliga bloggar som vanligt. :-)
Önskar er en underbar helg.

http://www.inkatribesw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards