Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av barecho - 1 juli 2011 13:14

När David kom hem från jobbet igår så frågade jag honom om vi skulle åka och köpa möblerna till altanen idag? Han var inte sen att nappa på det, utan vi var ut med hundarna en sväng - blötte upp kvällsmat, hakade på släpvagnen och drog mot Valbo. 


Eftersom vi i princip hade bestämt oss för den lounge-grupp vi sett där så styrde vi dit först. Eller ja, allra först gick vi in på Jysk för att kolla matmöbler. Hade fått lite tips på att de hade bra grejer. 


Vi hittade ett par bord där som vi tyckte var fina, men de var belagda med nåt mystiskt material som jag inte fattade hur man skulle kunna göra rent ordentligt? Såg framför mig hur disktrasan fastnade i det där och det är ju inte så fräscht... Vi frågade hon som jobbade där om man gjorde på nåt speciellt sätt med detta. Men, nej - det gjorde man inte - hon var själv skeptisk till detta material.... Hon ska all heder för att hon var ärlig, och ja - vad ska man säga om dessa bord? Är det månne en man som konstruerat dem, eller.....


Så det blev in på Mio igen då. Vi hade väl bestämt oss för den gruppen som vi tittade på förut, den kostade 10.000:- och hette Idun tror jag. Sedan hittade vi ett set med bord och fyra stolar som vi gillade, det kostade 4.000:- har jag för mig. Vi sa till en anställd att vi var intresserade av dessa grejer, och frågade om vi kunde få något extra - typ dynor eller rabatt eller nåt för att vi köpte båda grupperna? Men nej, han kunde inte göra nånting..... Nämen, skit i det då - tänkte vi.... 


Vi åker till Lindholms sa jag, dit var vi ju aldrig sist. Plantagen ligger ju också bredvid så vi bestämde oss för att dra till Gävle. När vi kom till Lindholms så gick jag raka vägen till en grupp som hette Somerset, satte mig ner och - ja, vad ska man säga? Jag blev kär helt enkelt.... Jätteskön, och med en fotpall till. Vi hade ju sagt att vi inte skulle ha en hörnsoffa, men såg framför mig hur mysigt vi skulle ha där med alla hundarna. Så, ja - jag bestämde mig nog direkt jag! David ville kolla på Plantagen också så vi gick dit. Meeeen, jag kunde inte ta mig ut därfrån fort nog - herregud så kvavt och varmt det var därinne, stackars människor som jobbar där.


Vi hade även sett en matgrupp på Lindholms som vi gillade, men det var glasruta på och jag får för mig att de lätt blir repiga. Så tittade vi på ett annat, helsvart. Det var ju fint - men kände att det kanske skulle bli väl mörkt med helsvart, inte någe somrigt liksom. Sååå jag ville istället ha ett ljusgrått, med fyra höga stolar till. David var inte alls lika övertygad, men han sa att jag fick ta vilken jag ville så då blev det så! Vi köpte några dynor till och så frågade David om försäljaren kunde göra något iom att vi köpte så mycket? Och jodå, vi var intresserade av solstolar också som de hade för 400:- styck. Vi fick en sån på köpet, + en resegrill. Är väl inte så himla mycket värt kanske, men bara det att de anstränger sig och liksom vill sälja gör att det känns bättre! Så vi slog till, han i kassan såg lite fundersam ut när vi la fram 15000:- i 500-lappar, de flesta betalar väl med kort nuförtiden...


 

Så här ser då soffan ut, altanen är ju inte klar ännu - men vi kan ju sitta där i alla fall nu.... Ska kolla på en matta, lite färgladare kuddar - några filtar som hundarna kan ligga på och så vill jag nog ha två mindre bord på varsin ände av soffan. En glasskiva ska vi också beställa som är lika stor som bordet.


Matgruppen ser då ut så här, utan dynorna. Faktiskt riktigt sköna stolar tyckte jag, och så två solstolar till då. Blir nog bra när det blir färdigt... På den här delen ska vi ha tre delar (mellan stolparna) med plexiglas, så att vi ser ned över åkern. På resten av altanen blir det då trästaket.


Här är Tinas bil som vi har fått låna för resan till Paris, herregud så mycket finesser det är i den, tv och allt möjligt....


- Henke, kom hem - för jag längtar efter dig!! Stackars Menny-muppen saknar sin husse som är på Peace and Love-festivalen i Borlänge hela veckan...


Clådan står alltid fint, de andra kan stå lite hur som helst med benen ibland, men inte våran Ding-ding inte...


Jaha, nu finns det bildbevis på att Tyra KAN kissa ute också....


Det är ju fredag idag, även om det är lätt att glömma bort när man har semester! Såååå avslutar väl med en fredagsfräckis då som vanligt:


ETT BLAD UR FRUNS DAGBOK:
Lördag kväll: 

Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på NK för att dricka en
kopp kaffe. Jag hade shoppat med vänninorna hela dagen och jag tänkte att
han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingeting om
det.
Samtalet flöt inte alls, han vara tystlåten. Jag föreslog att vi skulle
flytta oss lite så vi fick mera tystare platser i cafeterian, så vi kunde
prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall. Jag frågade honom om
han hade bekymmer och han svarade: Inget speciellt.
Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: Det
är inget, inget du behöver bekymra dig om.
 På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra. 

Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade
på min kärleksförklaring.
Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit lång bort, som om han inte
längre ville hitta mig. Han bara satt och glodde på tv och verkade långt
borta.

Till slut gick jag och lade mig och maken följde efter en stund. Förvånande
svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes
fortfarande långt borta. Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp
saken med honom, men märkte att han redan somnat. Grät mig till sömns.
Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande
med någon. Mitt liv är en katastrof.

ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK:
Lördag kväll:
Bajen förlorade idag, men jag fick knulla i alla fall.


    



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards