Kennel Barecho

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av barecho - 3 juli 2011 12:31

Nix, jag mår alldeles utmärkt idag trots att jag var på Strandbaden igår på After Beach! Jag blev ju så himla dålig förra året dagen efter vi hade varit där, men då åt jag förstås grillbuffén - så det var säkert fel på den.... .


Vi samlades hos Karin en stund före då hon skulle bjuda på köttfärspaj. Jättegod paj var det, med supergott bröd till! Jag hade med mig mitt älsklingsvin, Sunny Days, så det kunde ju inte bli bättre!

Åtta stycken blev vi till slut, det var fler som sagt att de kanske skulle komma men nåt annat dök väl upp. Här ser ni hur vi formligen kastar oss över maten hos Karin... Solen sken i början och det var ju trevligt, men det blåste isvindar. 


Efter att ha fyllt på med både mat och dryck så skulle vi ta oss ner till Strandbaden som kanske är 10 minuters promenad från Karin, ja - i det tempo vi hade i alla fall...

Vi som hade lite mer bråttom var detta gäng; fr.v Anna-Karin, Lena, Kerstin, Inger och så jag då förstås... Lite pauser var vi tvungna att ta ibland, blir ju jobbigt att gå sådär långt när man just har ätit. Christina, Sara och Karin stannade kvar en stund till hos Karin - men vi var oroliga att det inte skulle finnas bra plats om vi kom för sent.

Gott med Ramlösa Christina!


Ja, vi  hinner inte mer än dit och beställa så spiller Inger ut sin drink. Nåja, sånt som händer - hon var snabb att torka upp det så ingen skada skedd. Kerstin kliar sig i huvudet och funderar väl hur det ska gå med resten av kvällen när det börjar såhär....

Anna-Karin verkar berätta om något skojigt, vet inte om Karin har somnat eller vad hon gör?


Ja, här verkar det vara Christinas tur att berätta om något som både Sara och Karin ser skeptiska ut till... 

En del var upp och dansade, men det höll jag mig ifrån. Trots att någon lite väl överförfriskad person försökte att dra upp mig dit.... Dansade ju förra gången jag var där och det kan ju också varit det som gjorde att jag blev så dålig, vill ju inte chansa direkt...

Ja, så fick då nån för sig att vi skulle dricka Jägermeister. Inger handlade en var till oss, men jag blåvägrade. Sprit dricker jag bara i nödfall (vad det nu skulle vara för nöd?) och aldrig Jägermeister, tror jag hellre skulle dricka älgpiss eller nåt. Fyfan, Jäger måste vara det äckligaste som finns!

Sara verkar då glad och nöjd inför att hon ska få sig en hutt! Det är inte nåt lurvigt hon har i handen, utan Anna-Karins hår som syns där bakom...

Fråga mig inte vad de håller på med? Man skulle tydligen ha korken på näsan och sedan svepa i sig det.....

Inger tittar ömt på sin flaska innan det är dags... Lena kom dit en stund också, ni ser henne till vänster på kortet. Verkligen roligt att hon var med en stund!

       

Jaaa, du - kan väl inte säga att jag blev mer sugen på att testa Jägermeister efter detta....


Efter en stund försökte Sara att vi skulle dricka Vodka/Lime istället, ja - det hade jag väl kunnat tänka mig kanske... Men, jag är ju inte så förtjust i Lime heller - och som sagt, innan jag dricker sprit ska det gå ganska så långt...


När jag är ute sådär med ett gäng tjejer så är det oerhört kul, men när jag blir lite trött och en aning "smålullig" då längtar jag alltid efter David... Man är väl lite töntig och gammaldags förstår jag, men så skönt att få komma hem till honom efteråt. Strax efter 00.30 ringde jag så han kom och hämtade mig. Vi skjutsade hem Sara och Anna-Karin också. Lite te och mackor, en treo innan jag kröp ner i sängen: det är bästa medicinen det för att motverka bakfylla!


Jag drack dock inte mer än 1,5 glas vin på Strandbaden, vinet var inte speciellt gott (supersurt och torrt) och sedan blev det ihällt Jäger i mitt glas och efter det var jag inte så sugen längre... Men, vad gör det? Idag är jag bara glad åt att jag känner mig pigg och som vanligt!


Ska alldeles strax gå ner i källaren och påbörja putsen av hundarna inför Paris. I övermorgon åker vi ju.....


Jag som är en statistik-nörd har roat mig med att kolla från vilka länder hundarna är som ska ställas ut där, det är alltså det land där ägarna bor som jag räknat:

Frankrike 25 st.

Sverige 13 st.

Schweiz 8 st.

Tyskland 7 st.

Spanien 5 st.

Polen 4 st.

Danmark 4 st.

Portugal 3 st.

Österrrike 3 st.

Norge 3 st.

Holland 2 st.

Finland 2 st.

England 1 st.

Estland 1 st.




  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards