Kennel Barecho

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av barecho - 19 juli 2011 20:11

.... och tillbaks till jobbet, men nu har jag börjat nedräkningen - endast 13 arbetsdagar kvar nu...


Det var en lugn dag idag på jobbet - skönt det, endast fem barn. I går kväll när jag började ta fram kläder och lite sånt till jobbet så upptäckte jag att låskortet inte låg där jag var helt övertygad att det fanns! Kändes ju lite jobbigt med tanke på att jag öppnade i morse.... Men, efter lite letande så hittade jag det på nåt annat ställe som jag av nån märklig anledning måste ha tyckt varit bättre än det "normala" stället...


David har varit till Falun och ögonlyst Messi idag, det är lite synd att jag inte varit där själv ännu. De har tydligen som en tv-skärm där man själv kan se hundens öga - vore ju jätteintressant det, så nästa gång blir det nog att jag åker dit själv!


Jag har putsat lite på några av hundarna inför utställningen i Köping. Messi och Miranda blev lite uppsnyggade - och så även Tyra.... Ja, inte känner jag mig då lika säker på att göra henne iordning som de andra. Men, även om inte alla andra tycker hon är så värst fin just nu - så bryr jag mig inte om det, för mig kommer hon ALLTID att vara den vackraste av affenpinschrar .

Lite fett i skägget får man räkna med när man mumsat i sig en stor portion Klass....

If looks could kill.....

      

Lite träning får hon allt stå ut med lilla fröken! Affenpinscherklubben har utställning i Köping på söndag, hon är anmäld - men får väl se om vi hinner med det ifall det inte krockar med våra "långöron".


Har ju glömt bort att gratta ett par kullar som fyllt år igen, herregud - jag måste anställa nån sekreterare som håller reda på mig snart!

Först är det E-kullen som fyllde 6 år den 12/7, stort grattis till alla i den kullen! Fritz är pappa och Selma (Rowntree XLNT Choice For Barecho) är mamma. Minns att det var supervarmt när de föddes och första veckan. Var så svårt att försöka svalka stackars Selma som flämtade och flåsade och såklart blev varm av alla valparna dessutom. Först ut att gratta blir Ecco som flyttade till kennel Sugarsticks, tyvärr fick han C på höfterna och flyttade då till några grannar där han verkar stortrivas sist jag fick rapport om honom. Enzo flyttade till Norge - där han efter ett tag blev omplacerad till ett annat norskt hem. Rasmus bor här i närheten, närmare bestämt i Gävle och han kommer lite då och då hit för att klippa sig, han är verkligen en supertrevlig hane! Evita behöll vi här hemma, hon placerades sedan ut när hon var ca 6-7 mån hos en fodervärd i Sandviken. Evita fick en kull valpar hos oss, men hon kommer fortfarande hit då och då på visit - hon flyter lätt in i flocken med de andra så det är aldrig några problem. Aqua flyttade till Nina i Skåne, och därifrån får jag jämna rapporter och även lite foton då och då, supertrevligt! Ellie flyttade till Norge, blev omplacerad till ett kanonhem där hon haft en kull valpar. Lovis var det länge sedan jag hörde något ifrån, och även Vicky. Även om jag fått lite rapporter då och då från Vickys mattes dotter Ann som föder upp cocker! Effie var betydligt mindre än de andra valparna i storlek, jag gjorde massor av undersökningar på henne för att se om något var fel på henne. Men, nej - då, hon var så frisk så - bara liten och tunn... Hon flyttade till Hälsingland till ett lite märkligt hem kan man väl säga - men tur för henne så placerades hon om, och sist jag hörde så mådde hon bra.


Nästa kull att gratta är O-kullen som fyllde fyra år igår. Det blev Lleytons sista kull hos oss, och mamma till valparna är Flora (Fritz syster). Endast fyra valpar blev det i denna kull. Hanhunden Ozzie är den som jag har klart mest kontakt med - har även träffat honom på en del utställningar. Han har växt till sig och blivit en stilig karl - han har ju två "småbröder" där hemma att hålla i schack också...

Bessie och Doris har jag inte hört något ifrån på väldigt länge tyvärr. Milda behöll vi ett tag, men hon flyttade sedan - och det är väl en historia i sig det kanske, men tror inte den lämpar sig just här. Ibland kan jag bli förvånad över vad en del skriver i sina bloggar? Som om de tror att de är osynliga eller nåt - för sin egen skull ska man nog tänka igenom noga vad man skriver innan man publicerar det.... Är sällan bra att skriva i affekt, talar av egen erfarenhet där kan man väl säga....


 

Sista gången ut i valpklass för Brian (Barecho Following Star) var det i Piteå nu i helgen, och han gick därifrån med flaggan i topp! BIR-valp och BIS-2 valp blev resultatet, stort grattis till hans duktiga matte Emelie!

Fina Prinsen (Barecho Promised You A Miracle) har varit till Tyskland på utställning och där fick han CERT och blev BIR, stort grattis till hans ägare Antoine!


Får väl avsluta bloggen med lite altanuppdatering:

Två sektioner har nu kommit upp... Det ska upp ett kryss ovanpå detta sedan, lika som vi har grinden nere vid vägen. Såååå, det går sakta men säkert framåt!   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards