Kennel Barecho

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av barecho - 26 juli 2011 21:35

.... Ja, vad annat kan man säga över vissa människor i hundvärlden? Jag brukar försöka hålla mig utanför mycket av det käbbel och skitsnack som tyvärr är vardagsmat inom hunderiet. Men kanske är det fel taktik? Kanske ska jag från och med nu gå raka vägen fram till varje person som det sägs har sagt än det ena och än det andra om mig om mina hundar. Det är frestande ska jag säga....


Det jag ska ta upp här är inte direkt riktat mot mig, men jag och mina hundar är inblandade - inte helt ovanligt, för hos vissa verkar det vara så att jag och mina hundar tar fram de sämsta sidorna hos folk. Trist tycker jag - men jag kan inte lösa deras problem. Om de är bittra för att livet inte varit generösare mot dem eller för att de inte lyckas mer så inte är det då mitt fel, vad de än försöker inbilla sig och andra.


Hursom, nu ska jag komma till saken. På en utställning under försommaren satt Nina ringsekreterare i den ring där Eng. Springer Spaniel bedömdes. Endast 19 ESS bedömdes så det var inte någon välbesökt utställning. När rasen var färdigbedömd och Messi stod som BIR-vinnare sa Nina (som satt och skrev denna dag) grattis till mig och lycka till i finalen! Tack sa väl jag och så trodde vi alla att det var frid och fröjd...... Meeeeen, någon illasinnad, avundsjuk och missunnsam människa tog illa vid sig över detta och hade sedan funderingar på att anmäla Nina för att hon gratulerat någon när hon var ringpersonal. Om personen själv hade vunnit så kan man ju spekulera i om tankarna hade varit desamma ifall hon hade gratulerat honom/henne....


Detta var både Nina och jag lyckligt ovetande om till för någon dag sedan när hon då blev tillrättavisad av någon annan som säger sig hört från flera håll att folk var upprörda över att ringsekreteraren kramade och grattade de hon kände i ringen. Att Nina blev både ledsen och upprörd över detta kan man ju förstå.... Här försöker hon vara trevlig och gratulera och så får hon skit för det! 


Inte så ofta nuförtiden som jag ilsknar till på riktigt, men vissa människor (som vi alla vet vilka de är, inbilla er inget annat - missunnsamhet och avundsjuka syns så jävla väl) samlar liksom på sig så mycket "minus-poäng" så att till slut får det helt enkelt vara nog!! Vi som håller på med den här rasen som vi älskar och vill det bästa har alla olika tankar och ideal. Vi vill alla vinna när vi ställer ut och vi vill föda upp fantastiska exemplar. Om vi blir lite sura just när vi förlorar eller vad det är så tycker inte jag det är hela världen. Men den stora skillnaden på oss och dessa stackare är att vi inte missunnar de andra bara för att vi vill vinna själv!! Vi går inte hem och smider planer på hur vi ska kunna sätta käppar i hjulet på de andra, vi ringer inte runt till de få andra som är lika och öser ur oss alla möjliga och omöjliga hemskheter om folk och hundar - utan vi åker hem, pratar om lite allt möjligt och GET ON WITH OUR LIVES!! Hundutställningar är inte allt i livet för oss - vi är inte beredda att gå över lik för att vinna eller framhäva oss själva.


För att återgå till Ninas historia. Angående anmälan - vad skulle de anmäla henne för kan man undra? Jag måste säga att det är mer regel än undantag att ringpersonalen gratulerar när man har vunnit något. De var tydligen sura för att Nina skulle ha kunnat påverka domaren genom att gratulera mig. Få se nudå???? När gratulerade hon mig? Jahaja, det var EFTER bedömningen - lite svårt att påverka domaren då eftersom hon verkar ha bestämt sig redan.... Med tanke på att vi var så få där den dagen och jag vet att Nina har pratat med de flesta ifall de har hört något då det hette "folk från flera håll som var upprörda" och ingen av de hon har pratat med har hört något så verkar det hela ännu mer märkligt. 


Tycker bara att det är så synd att ett fåtal (för kom ihåg det - de allra, allra flesta är glada och trevliga och säger grattis som den naturligaste saken i världen när någon annan vunnit) ska få förstöra för oss andra som skulle ha det så mycket bättre och trevligare utan dem.


Nu över till något lite roligare, har klippt lite på de yngre här hemma och passat på och fota dem också:

Fame (Barecho Freaking Success). Clådan och Messis dotter - hon har börjat växa till sig nu tycker jag!

Lika söt som sin mamma är hon allt....

Gizza (Barecho Glint Of Gold) 3,5 månad gammal.

Gizza.....

Greven (Barecho Gold In Motion) får nöja sig med ett huvudkort, han är inte så fotogenisk för tillfället....

Luca (Barecho Gold Fever). Han ska flytta till Jacky & Dave på kennel Peasblossom i England när det blir tillåtet för honom att åka in i England...

      

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards