Kennel Barecho

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av barecho - 6 augusti 2011 20:55

Ja, så kom då dagen som jag väntat på i flera månader. Sista dagen på jobbet..... När jag klev upp strax efter 04.00 på morgonen så kändes det inget speciellt alls - tänkte att det kommer nog senare. Men under hela arbetsdagen så kändes det inget annorlunda alls. Bara som en vanlig fredag....


Varken himlastormande lycka eller att jag var ledsen. Konstigt?! Men, det kanske beror på att jag hoppas få komma tillbaks som vikarie ibland - och jag bor ju i samma by så blir längtan allt för stor efter mina kollegor och barnen är det ju en enkel match att åka dit och hälsa på dem!

 

Men, om man ska sluta måste man såklart bjuda på något gott. Jag hade god hjälp av två stora tjejer som fixade det mesta!

Gooood jordgubbstårta blev det!! Bästaste tårtan det tycker jag, men den smakar ju liksom bara bra på sommaren....


När jag så kom hem och plockade undan jobbtofflorna så började det kännas..... Jo, men fasiken så skönt - jag satt på spotify och bara njöt av känslan. Idag är första dagen på resten av mitt liv - så är det ju, och nu är det bara upp till mig hur det ska bli i framtiden!


Så vad ska jag göra nudå? Jaaaa, lite allt möjligt faktiskt. Som sagt så vill jag gärna rycka in som vikarie i skola/förskola för att inte tappa bort det helt. Vem vet, nån gång kanske jag känner ett sug för att söka nytt jobb som förskollärare igen? Sedan ska vi göra en ny ingång till källaren, åt rätt håll så att säga. I rummet man kommer in i då ska vi göra iordning så att jag kan klippa/trimma mer. Så mycket min rygg nu håller... Men, det vet jag ju inget om förrän jag har provat. Stor skillnad att klippa några hundar om dagen om man inte har jobbat med barn 8 timmar före.... Där har jag väl också tänkt att sälja det som mamma har till försäljning, se hennes hemsida http://www.lsprodukter.se . Kanske också sälja lite hundvårdsgrejer som jag rekommenderar? Vet ju att flera valpköpare velat ha tips på vad de bör köpa. Det är ju enkelt eftersom vi redan har en firma registrerad idag på uppfödningen, då kan vi ju sälja/momsa genom den så länge.


Sedan håller jag på och utbildar mig inom webdesign. Har tänkt erbjuda kennlar, föreningar och mindre företag att jag kan göra deras hemsidor och sköta uppdateringar. Kanske också enklare bokföring till densamma?


Funderar också på diverse tjänster till hundfolk, såsom transporter av hundar/valpar, assistans vid valpningar/parningar mm.


Kanske någon hemsida med domarlistor för alla raser, utställningsinfo helt enkelt. Tips om utställningar utomlands, reportage från utställningar mm. Och då kunna sälja reklam att ha på den. Finns ingen direkt sådan idag vad jag vet?


Tjänster till föreningar, såsom medlemsregister - administration till utställningar.


Ja, som ni ser så har jag en hel del uppslag.... får se vad det blir av alltihop till slut. Tror det kan passa mig bra med lite olika typer av sysselsättning - jag som har en förmåga att bli lätt uttråkad om allt är för lika hela tiden .


Tillbaks till gårdagen. När jag suttit och njutit av känslan av att vara fri, så var det bara att sätta fart med städningen. Tog en stund - men det kändes lättare än på mycket länge tyckte jag när jag drog runt på dammsugaren.

Efter jag hade städat var det dags för mat. Det skulle absolut grillas hade Thomas och Henric bestämt. Om de ville göra det fick de ordna det själv hälsade jag, och det gjorde de också. Men ni kanske förstår att jag var lite orolig när det var Henke som hade hand om gasolgrillen. Han fixade det dock lika bra som David - den obligatoriska ölen står där också ser ni. Verkar vara omöjligt att grilla utan den?

Thomas & Sia ordnade med resten, så bara för mig att sätta mig vid bordet! Hela tre glas vin drack jag (oj, oj - stackars barn....), vi satt och pratade till över 23.00 - hade det verkligen hur trevligt som helst!


Jacob är som sagt i Sundsvall på fotbollscup. Det har gått jättebra för dem, de har nu bara en match kvar och den är imorgon. Det är om 3-4 pris, inte illa av 13 lag! Ni känner igen tältet va?


Måste bara visa så fint de har gjort med vårt gamla hus i Vida!

Känner knappt igen det, såååå mycket finare rött än gult tycker jag!   


Nu är hundarna badade, det mesta är packat - klockan 06.00 imorgon kommer Cissi och hämtar upp mig. Så nu är det natti som gäller för Fru Björkman......   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards