Kennel Barecho

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av barecho - 8 augusti 2011 07:13

....det och ett par till ordspråk typ: mycket ska man höra innan öronen trillar av samt första tanken är oftast den bästa.....är det som jag kommer att minnas från gårdagens utställning i Vallentuna. Jo, en sak till kommer jag att minnas den för, är så oerhört glad att Clådan var på ett strålande humör. Det som är absolut bäst med henne är hennes rörelser, det tror jag de allra flesta håller med om. Och nu när hon var så på G tror jag aldrig jag har sett henne röra sig så bra - hoppas bara att det håller i sig nu!! Däremot är inte hennes päls helt i topp ännu, men man ser helt klart att den är på gång den också.


I alla fall en jättehärlig utställningsplats, jag har inte varit där tidigare. Men jättestora ytor med riktigt fin, välklippt gräsmatta. Som gjort för hundutställningar - om bara parkeringen inte varit i lera (ingen kan rå för att det ösregnade förstås....). Så hade platsen fått 10 + av 10 möjliga. Få anmälningar var det till denna utställning, inte bara på vår ras - utan generellt. Det är ju nåt vi sett under en tid tillbaka nu - och att det är så himla dyrt tror jag är den största anledningen. Sedan kanske man ska vara lite mer noga med domarvalen också - finns väldigt många domare som inte dömt en ras på flera, flera år - och sedan är det dom som dömer den 2-3 gånger varje år. Det säger sig självt att det inte blir lika intressant att ställa för....


Nåja, jag och Cissi hade det trevligt under resan (och vi fick ju faktiskt lite fläkt t.o.m på resan hem!!). Jill och jag hade det lika roligt som vanligt vi så det är alltid värt resan då! Tusen tack Jill och Cissi för all hjälp under dagen!!


När jag kom hem hade redan David och Jacob kommit hem från cupen, laget slutade på en 4:e plats - jättebra! Sååå skönt att ha dom hemma igen, vi åt lite grillat med något glas vin till - har ju inte firat än vi att jag slutat jobba. Myste i soffan ute på altanen en stund vi tre och alla hundarna - det är livet det!!


Nu har David åkt till jobbet och Jacob & Henric sover, första svängen ut med hundarna är klar så nu ska jag sätta mig och kolla lite efter var jag kan köpa Dreamweaver. Jag har en gammal version som jag använder nu - men till dessa kurser som jag går på distans ska det vara den senaste. Jag har redan förbrukat de 30 dagar som man får testa det på - så nu är det inte mycket annat att göra än att köpa det! Tänkte jag skulle kolla runt först bara och se var det är billigast...


Förresten, Carina & Micke (Caci's) har en blogg nu som jag ska försöka lära Carina att skriva i och lägga dit bilder i. De blev BIS i Svenstavik igår med "vår" gamla "Ryan", såååå himla kul!! Länk finns till deras blogg härifrån min....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards