Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Hopp om...

Av barecho - 14 augusti 2011 12:19

... att hösten ändå inte här ännu. I morse kändes det riktigt varmt när jag var ut med hundarna, härligt om det kan bli lite sommarvärme nu under ett par veckor till - det tror jag vi alla behöver.


I torsdags kväll åkte jag först upp till veterinär Pia i Hamrånge för att ombes. lilla Faye som ska flytta på onsdag, samt att Pärlan och Enya skulle vaccineras. Jacob skulle spela match i Gävle 19.30 så jag skulle åka dit efteråt. Tog gamla E4:an från Hamrånge till Gävle - och så fint det var på vissa ställen. Man skulle gott kunna tänka sig att bo där alldeles vid havet - måste vara lite speciellt det. 


David hade sagt till mig att de skulle spela på Andersbergs IP, så jag styrde mot Andersberg och tänkte att hur svårt kan de va? Meeen, efter snurrande hit och dit så hittade jag inget - om han hade sagt Sörby IP på en gång hade det varit enklare.... Nåja, till slut var jag i alla fall där - och de hade nog inte hunnit spela mer än några minuter av matchen när jag kom dit.

Här en liten film från matchen, den är ju inte av nån vidare värst kvalitet och man kan väl säga att den är mycket koncentrerad på just Jacob.....


Här ser det ut som om Jacob har haft omkull målvakten...

Jacob längst till höger i bild - på språng...

Här ser det mest ut som nån typ av dansuppvisning...

Här står han med armarna i kors, som avbytare.

    

Blir det mål här tro?

Lite taktiksnack i pausen, om ni undrar varför David är lite tunnhårig mitt på huvudet så beror det på att han drar med handen över huvudet ca - 10 gånger i minuten under Jacobs matcher....


Efter matchen  ska det tackas, jag tycker de är jätteduktiga jag. Tänk om vi skulle behöva göra såhär efter utställningarna? Tacka domarna och medtävlande....undrar just ja hur det skulle gå.... Nu vann Jacobs lag med 0-2 och tja, det är lättare att vara ödmjuk och trevlig när det har gått bra, eller hur?


I fredags fyllde N-kullen 9 år, stort grattis till dom! Den kullen är efter CH Trollängens Bobby Mc Gee och Fritz syster, CH Barecho Front Page Story. När vi skulle para Flora i Danmark så hade vi sån tur att det var när vi skulle ställa ut på Bro-utställningen. Vi hade bokat boende på en Camping i närheten av Köpenhamn, men när vi kontaktade dom på vägen dit visade det sig att de inte hade någon stuga till oss.... Så vi hade inget boende. Men, de som vi skulle träffas och para henne hos erbjöd sig att vi fick sova över där - så himla snällt, tänk hur hundfolk kan ställa upp för varandra ibland! Hugo bor hos Sari på Kennel Sugarsticks, han blev far till åtminstone en valpkull i Finland. Han är inte så mycket utställd, men har blivit NORDUCH. Hans bror Kompiz flyttade till Norge - men finns tyvärr inte kvar i livet längre, han betedde sig inte som en springer ska göra.... Madicken bor inte långt härifrån, det var länge sedan jag hörde ifrån dom - men jag har fått rapport från annan valpköpare som känner dem så jag får veta lite om hur hon har det. Nicki flyttade till Hjortronlandets kennel där hon fick tre kullar och slutligen Ninni bor här i Årsunda så henne ser jag lite då och då.


Vi har själva två födelsedagsbarn här i familjen idag!! Nämligen syskonen Kylie & Lleyton. Fattar inte att de redan är åtta år, minns som igår när vi hämtade dem på Arlanda. Det var jag, Carro och Malin (Carros kompis). Usch, nu blir jag sådär sentimental igen... (tål tangentbord hur mycket tårar som helst?). Då hade vi liksom allt framför oss vad det gällde dom - och nu känns det som om allt ligger bakom oss.... Bara jag får ha dom kvar i många, många år till - står inte ut med tanken på att snart kanske förlora dom också efter förlusten av Fritz och Diva.

Foto dagen till ära skulle ju tas förstås i morse....

Här ser ni en som har svårt att sitta still...

Mina älsklingar, megamegagrattis på födelsedagen        


Arbetet med altanen går framåt, nu har vi fått glaset till de tre sektioner som ska vara där vi så att säga har utsikten över åkrarna.

Hundarna trivs bra, och ingen har sprungit mot det än som jag var rädd för till en början...

Men en del del nosavtryck har det blivit redan förstås....

Just nu håller David på med korsen som ska vara överst på trästaketet, det ska vara vinrött lika som grinden vi har nere vid vägen.


I fredags åkte min mor och jag mot Askersund då vi skulle döma där igår. Trevligt med lite umgänge kvällen före med andra domare, även om jag nog anses som lite tråkig som dricker vatten och går och lägger mig tidigt....


Strålande väder var det igår i Askersund - soligt och skönt, men inte nån riktig värme utan hundarna såg ut att må bra tycker jag. Bra ringsekreterare hade jag och endast 51 hundar att döma. Dagen flöt på bra tycker jag, hade en jättetrevlig dag själv. Vad utställarna tycker kan ju vara något helt annat iofs.... Jag som ställer ut så mycket själv har inget problem alls med att en del som det inte gått så bra för tycker att jag dömer dåligt, det är som det är bara. Vill dock inte att någon ska åka därifrån och anse att varit otrevlig i ringen, varken mot hundar eller människor. Ibland kan jag tycka att det nästan glöms bort att det är hundarna och utställarna som är huvudpersonerna i sammanhanget. De är kunderna som har betalt för detta och vi andra, domare mfl är "bara" funktionärer som finns till där för deras skull. Det är inte tvärtom som man faktiskt kan få känslan av ibland....


Nåja, till hundarna då. Jag dömde först P/S Schnauzer och där hade jag nog önskat lite bättre kvalitet överlag, endast 9 var anmälda och några var dessutom strukna. 7 svarta Schnauzers var anmälda sedan, och där blev en kanonfin svart schnauzertik BIR. Det var just den färgen vi hade så jag måste nog erkänna att jag blev lite våt i ögonvrån när jag såg henne - sån kvalitet som hon utstrålar fanns inte på vår tid hos någon svart....


Efter dom var det dags för 7 affenpinscher, även där var det flera strukna. Men såna praktexemplar, tre stycken som var av superkvalitet. Den som blev BIR och sedan även BIG, vann på att han ägde ringen denna dag - snacka om att vara King, så härligt att se!!


19 Pinschers sedan, flera riktigt fina måste jag säga. Det var andra gången bara som jag dömer denna ras, så roligt att det var så pass många. De som sedan blev BIR/BIM visade sig vara kullsyskon, roligt förstås att höra!


Sist, men inte minst var det dags för Welsh Springer, endast 9 anmälda. En juniorhane blev BIR, direkt han kom in i ringen så blev jag jätteförtjust i honom! Sånt är alltid roligt som domare, han var lite yster och skötte sig väl inte helt perfekt - men det tycker jag nog är acceptabelt från en juniorhane.


Jag var färdig i min ring redan 12.15, och eftersom bedömningen på ESS inte börjat förrän 11.00 hann jag med att se lite av den. Fina "Eros" (CH Barecho Just A Striking Image) blev BIM, grattis till Andrea och Katarina. BIR blev Sannes syster CH Sieger's Suppose So, grattis till ägaren Dorte. Tyvärr vet jag inget hur det gick i finalen då vi valde att åka hem efter att springer var färdigbedömda.


När jag kom hem åt vi lite sill och grillat, kollade sen på nån film som jag faktiskt höll mig vaken till. Sen, var det så skönt att få krypa ner i sängen med lilla Ty sovandes på huvudkudden.... lovade henne att nästa helg ska hon få följa med, hon gillar inte alls det här när jag åker utan henne...







  

  


 
 
Ingen bild

Mig själv

14 augusti 2011 15:23

Får väl kommentera här själv eftersom det nästan aldrig är någon annan som gör det nuförtiden:-( Ni behöver inte skriva att ni håller med, skriv lika gärna om att ni tycker jag har fel! Bara man får nån typ av reaktion.... himla trist att skriva för dom som inte bryr sig måste jag säga.... Eller så kommer ni in på denna blogg av misstag och struntar i att läsa - det är ju också en möjlighet, men så många.. det låter inte helt troligt.

 
Katarina och Andrea

Katarina och Andrea

14 augusti 2011 16:01

Stort grattis vackra fina och trevliga Kylie och Lleyton på er födelsedag! Katarina och Andrea

http://www.bigbrazzel.se

 
Ingen bild

Ellen Guro

14 augusti 2011 16:05

Heisann!
Koser meg med bloggen din bestandig Helene, noen ganger gråter jeg og andre ganger så ler jeg.Du skriver mega bra.Kramis til deg for at du er den du er.

 
Ingen bild

Vanja

14 augusti 2011 20:28

Grattis på fødselsdagen vakreste Kylie og Lleyton!! Puss fra alle deres slektninger på Støren <3

 
Malin

Malin

14 augusti 2011 21:42

Vad roligt att se Lleyton igen - och vackra Kylie också så klart! Stort grattis på 8-årsdagen!

http://www.mayamore.com

 
Mona Uddén

Mona Uddén

15 augusti 2011 11:29

Stort Grattis i efterskott till Lleyton och Kylie!
Minns när vi såg dem hos er sommaren 2004! Hade gärna tagit med båda hem :-) så otroligt fina! De kommer väl att sopa banan i Veteranklass nu då ;-)

http://www.skensta.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards