Kennel Barecho

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av barecho - 18 augusti 2011 19:34

Igår var det dags för Domarträff hos Moa i Runhällen igen, faktiskt jättetrevligt på dessa träffar - bra stämning och kul att kunna prata med såna som är lite i samma situation som en själv. Annars när vi träffas och har något tema, typ en ras eller så - då är det bara vi domare. Men nu, när det skulle vara lite mer festligt så var respektive även bjudna. Kul initiativ tycker jag - vi hade då rejält trevligt både David och jag - och mamma med tror jag! David hade kanske minst roligt då han var nykter och körde...ha...ha... Men så är det när man ska upp dagen efter och jobba & försörja familjen!

 

Kräftor är gott tycker jag - men jag är så himla dålig på att skala dom... Finns det distanskurser i sånt också tro? En snaps fick jag också - meeeen, den snuttade jag bara på, nja - vinet räckte nog bra för mig kändes det som....

 

Här håller mamma en liten föreläsning för Bert-Åke (Ninas man eller sambo kanske det är....). Hade ingen aning om att de bodde så nära oss! Det är ganska så domartätt här i trakterna har jag märkt. 

Kalle hade med sig en bok som de fått återbud på, Domarföreningen sålde några sådana och jag har tänkt att jag skulle köpa en - men det har inte blivit av. Nu var jag snabb och köpte den innan någon annan hann reagera! Så kul med böcker skrivna av riktiga auktoriteter inom hunderiet... Håller just nu på och läser Pat Hastings bok Tricks of the Trade: From Best Intentions to Best in Show. Den är superbra - får aha-upplevelser titt som tätt när jag läser den, tänk så lite jag vet egentligen..... Och så roligt det är att lära sig nya saker (i alla fall inom områden som man "brinner" för!).


Idag har jag bakat limpor - finns inget köpbröd som är så gott som det, barnen gillar det också - så då är det extra kul att baka förstås! Just nu kokar jag lever, passar på då Jacob och David är på fotbollsträning. De gillar inte lukten... men va sjutton, så farligt är det ju inte tycker jag - och hundarna är sååå nöjda här i köket med mig! Måste ju fjäska för dom nu på lördag när det är Svensk Vinnare i Norrköping! 66 anmälda på lördagen för en amerikansk domare och endast 28 anmälda på söndagen.... Ska bli spännande att se vad som händer på lördag, man har ju ingen aning om vad en amerikansk domare ska tycka om våra hundar vi har här? Finns ju ingen som är av den typen direkt här inte.... Har hört att de badar och fönar om springrarna där mellan rasbedömning och gruppfinaler. Herregud så jobbigt det lät - nä, föredrar nog att lata både mig och hundarna den stunden jag!!


Har också just bokat flygbiljett till England i slutet av september. Vanja och jag reser dit för att kolla på lite hundar. Det har sällan funnits nån riktig tid till det när jag varit över på Crufts - så hoppas få lite mer överblick nu och kanske någon har tid med att vi får kolla lite närmare på några hundar.... Det är en utställning i Driffield fredagen den 30/9 så den ser vi fram emot att få besöka!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards