Kennel Barecho

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av barecho - 24 augusti 2011 10:23

 

Frodo, snart 8 år gammal, söker nytt hem och det omgående. Matte har fått ändrade förhållanden och kan inte, hur gärna hon än vill, behålla honom.


Matte Lena beskriver honom så här: Han blir åtta år i september och han är en trevlig hund, väldigt gosig och tycker om att leka "smyga-leken" med mig - vi smyger mot varandra och sen kramas vi :), han sover nära mig och har egenheten att han ibland sitter bakom mig på stolen i köket eller kontorsstolen. Han har inga allergier, är frisk, glad och pigg, gillar att simma och har en väldigt god (stor) nos för spårning. Han är höftledsröntgad med A-höfter.

 
Frodo lyder kommandon som sitt, ligg, stanna, inte röra och han kan gå fot när jag kortar in kopplet. Han fungerar väl ihop med andra hanhundar på hunddagis men är lite vaktig av sig när han sitter i bilen eller när jag är i närheten. Om han råkar göra illa sig är han väldigt mesig och därav smeknamnet "Fjompis".
   
Massor av orsaker har lett fram till det svåraste beslutet i mitt liv, att skilja mig från min kära springerhane som stått vid min sida när allting annat har gungat. Hemskt, det sliter i hjärtat... Frodo har varit den som tröstat när jag varit ledsen, han besitter ett stort mått av empati, lyssnat med huvudet på sned när jag pratat och som gett mig många goda skratt med sina upptåg och sin klokhet.
 
Nog måste det finnas någon med ett stort hjärta som har plats och tid för Frodo? Han verkar vara en urmysig springerhane, och i mitt tycke - i sina bästa år. När de kommit upp i åren är den allra bästa tiden tycker jag. Personligen skulle jag kunna ha bara pensionärer hemma tror jag!
 
Jag hoppas verkligen att det går att finna ett nytt, kärleksfullt hem åt honom, för det är han sannerligen värd! Hör av er till mig så får ni kontaktuppgifter till hans ägare Lena ifall intresse finns.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards