Kennel Barecho

Alla inlägg den 10 september 2011

Av barecho - 10 september 2011 21:40

Eller om jag nu kan kalla det personalfest... Som David så milt uttryckte det när jag sa att jag skulle på fest med mina arbetskamrater på fredag - Du har inga arbetskamrater vet du..... Meeeen, de känns än som mina jobbarpolare - och lite vemodigt var det ändå i går kväll när jag var med dom på Sjösunda här i Årsunda för att fira Inger som fyllt 50 och Pia som fyllt 40....

 

Sjösunda ligger vid Strandbadens strand och om jag minns rätt så är det DHR som äger den. Trots att jag bott i Årsunda sedan 1987 har jag aldrig varit in där förut...

Italiensk buffé serverades.


 

Vi mumsade och åt, dryck hade vi med oss själva och det var lite blandad kompott där. Lugnt och stillsamt var det där, kanske berodde det på att vi lyssnade på avslappningsmusik till en början.

Men när Christina och Lena dök upp i dessa vackra "nakendräkter" så blev det allmänt jubel!! De hade sagt till att vi skulle ta med oss handdukar, vilket ju inte jag gjorde ändå för säkerhets skull. Ni som bor häromkring vet ju den hätska debatt som varit om nakenbadets vara eller inte här på Strandbaden.


På allmän begäran så bjöd de dessutom på poledancing - och tja, de hade talang - nåt annat kan man inte säga!!


Det blev en tidig kväll, redan vid 21.30 började de första åka hem och vid 22.45 kom David och hämtade upp mig.


Just ja, glömde ju blogga i torsdags. Fick ju äran att arbeta som vikarie några timmar då på mitt gamla jobb. Var med yngre barn än jag hade förut, men det var verkligen roligt - kände ju hur mycket jag saknar barnen nu när jag inte jobbar.... Inte så att jag vill tillbaks inte - nänä, men om jag fick jobba som vikarie lite då och då vore det perfekt!


Idag har Jacob och hans lag spelat match mot Ockelbo. Vi hade fika denna gång så jag fick bara se första halvlek. De låg under med 1-3 när jag började kolla - men sedan jobbade de upp sig till 4-3, gud så duktiga de är!! Är sjukt stolt över hela laget, och förstås lite extra över Jacob. När jag sa till honom efter matchen att han var såååå duktig så frågade han om jag inte var lite partisk då? Men, nä - det var jag ju inte - att jag är i det närmaste fotbollsexpert vet väl alla!!


Några födelsedagar vill jag uppmärksamma såhär i efterhand: I torsdags fyllde vår C-kull av cocker 10 år! Tyvärr är det flera som inte finns kvar i den kullen, pga mentaliteten. De blev inte alls vad jag önskade och trodde..... Men, de som finns kvar är ena riktiga gobiter istället. Först och främst Cliff, som flyttade till Carro & Diva som valp. Efter ett par år valde han att flytta till Carros föräldrar där han nu lever och blir bortskämd som få.... Colin bor i Sandviken och han kommer och klipper sig regelbundet så han får jag träffa ofta. Han bor ihop med sin springerkompis Theo - och man kan väl säga att det är Colin som är chef av de två! Whiskey bor i Hofors, han har också varit och klippt sig lite då och då - men nu var det ett tag sedan han var här. Av tikarna så är det Molly jag träffat senast, men det är flera år sedan nu det också. Stort grattis till er allihopa!!


I fredags hade vi två kullar som fyllde år som vi vill gratulera: Först ut är B-kullen som fyllde 13 år. Det var endast två valpar i den kullen och den enda som är kvar är gamla Benny - som blev pappa förra året. Sist jag fick rapport från dom så mådde han lika bra som han alltid gjort. Den andra kullen är K-kullen som fyllde 10 år. Klara flyttade till kennel Mountjoy där hon fått valpar, tror det var två kullar. Hon är nu omplacerad och mår bara bra såvitt jag vet. Alice tog vi själva två kullar efter, hon placerades ut till en jättetrevlig familj i Torsåker och nu var det ett tag sedan jag hörde ifrån dom - men jag antar att hon bor kvar där. Nora flyttade till Västerås och de har jag inte hört mycket ifrån under de år som gått, däremot Elsa som flyttade till Halmstad har jag haft äran att träffa flera gånger. Vi har fått bo hos henne och hennes familj några gånger när det varit utställningar i närheten - och Elsa är en superpersonlighet. Fastän vi träffas så sällan så får jag för mig att hon ändå känner igen mig.... Två hanhundar blev det i kullen, Kasper har jag inte hört ifrån på jättelänge - men Tuff får jag träffa lite då och då, han är en supermysig hane som inte har det så lätt med sin lillebror Glimmer som han är alldeles för snäll emot....


Nä, nu är det natti för mig här hemma. Ska till Gimo imorgon på utställning - är ju så nära så känns som hemmaplan. Jag och hundarna ska möta upp Marina & Ditte vid Tierpsavfarten - sedan får vi se hur vi två handikappade klarar av att ta oss in på utställningen.... Nåja, som sagt - två handikappade är alltid bättre än en!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards