Kennel Barecho

Alla inlägg den 12 september 2011

Av barecho - 12 september 2011 20:05

... och vissa dagar, som igår - lär man sig oerhört mycket på....


Igår morse mötte jag upp Marina och Ditte vid Tierpsavfarten. Det är där vägen går in mot Söderfors åt andra hållet och det är det snabbaste sättet för oss att ta oss ut på E4:an söderut. Det tog inte lång stund förrän vi var vid Gimo och jag lyckades dessutom köra förbi avfarten... Såg ingen skylt alls, men kan ju iofs bero på att det var en hel del babblande från oss just då!


Nåja, vi hittade till utställningplatsen som var helt ny för mig. Jag hade hört något om att det skulle vara vid en herrgård - men en helt vanlig idrottsplats var det. Och det tycker jag är helt okej, gräsmattorna brukar vara bättre på såna ställen än i herrgårdsparker. Vi sa att vi ville åka till avlastningsplatsen och de jättetrevliga killarna som stod och tog betalt visade glatt upp oss dit vi skulle åka. Där uppe var det däremot någon som inte direkt hade ett leende på läpparna som sa innan vi knappt klivit ur att här får ni bara stå och lasta av!! Jo, liksom - vi fattar det, kanske därför det heter avlastningsplats.... suck....


Medans Marina stod och väntade med alla hundar samt packning så körde jag iväg och parkerade bilen - bara en liten bit bort fanns det en jättebra parkering. Tyckte det var lite märkligt att inte fler stod där - men, men.... När vi sedan fick höra från den ena ursinniga utställaren till den andra hur långt de gått och släpat sina grejer så var nog inte detta kanske så bra utställningsplats trots allt.... Det måste fungera med parkering och avlastning annars orkar vi gamla hundkärringar inte åka, så är det bara!!


Messi var anmäld i championklass och han fick nöja sig med en fjärde plats i championklassen - med CK. Zola stod på platsen före honom och han blev sedan också placerad som fjärde bästa hanhund. Eros blev placerad som femma i championklassen - också han fick CK.... Miranda vann juniorklassen med CK och fick sedan Reserv-certet. Ditte kom sist i unghundsklassen utan CK , jättejättefin tyckte jag hon var igår. Maja fick Excellent och blev placerad som trea i öppen klassen och Clådan fick en tredje placering i championklassen - med CK. Till sist hade vi då Kylie som slog till och blev bästa tik samt BIR-veteran!

   

Fr.v.: BIR CH Goldmoore's Gold Dreamer & BIM CH Wongan Romanza At Barecho


När jag var på väg från utställningen så ringde Thomas. Han skulle berätta att han bestämt sig för något. Jag förstod direkt... Han skulle flytta till tjejen sin i Göteborg. Kan inte säga att jag blev förvånad, är man kär så är man och förstås är det jobbigt att ha 50 mil mellan då!! Vi får väl se när flyttlasset går dit för honom, men jag tror säkert han kommer att trivas bra där. Får man välja mellan Göteborg och Sandviken så skulle nog jag också välja det förstnämnda....


Jag åkte över Sandviken hem för att hämta hem Henric som jobbat under dagen. Så himla varm i hjärtat jag blir när jag tänker på och umgås med mina älskade barn, nåt måste jag ha gjort rätt med dom nånstans i alla fall - för så himla snälla och omtänksamma dom är alla tre  !!


Jag var bara hemma en kort stund, sedan åkte vi till Åke och Kerstin för att fira Åkes 64-års dag. Han fyller inte förrän på tisdag egentligen, men då hade vi liksom inte tid... David åker till Värmland imorgon bitti och kommer hem onsdag kväll - och jag ska på föräldramöte. Jättegod mat fick vi, som alltid, denna gång köttfärslimpa och det kan jag nog äta hur mycket som helst av! Kan lova att det blev trångt innanför jeansen efter den måltiden...


I förmiddags när jag satt och jobbade med bokföringen och momsredovisningen så ringde de från mitt gamla jobb igen. De behövde en vikarie! Eftersom jag hade möjlighet så tackade jag förstås ja. Denna gång var det lite äldre barn än sist - och lika roligt var det också som i torsdags. Man får sig verkligen många goda skratt ihop med småbarn - så härliga de är! Och kan väl säga att jag har hunnit bli lite ringrostig på den här korta tiden jag inte har jobbat..... ett barn åkte runt på en trehjuling och bredvid sig åkte en kompis. Det här är Hörby sa hon och pekade på cykeln. Okej, sa jag - Hörby? Ja, Hörby sa hon igen. Hmmmm..... tänkte jag, konstigt namn på en cykel, en ort i Skåne liksom... Nåja, de har ju sina idéer.... När hon sagt flera gånger att den hette Hörby så fattade jag till slut att hon sa Herbie.... men hur dum får man bli???? Snacka om korkad fröken!!


Imorgon ska jag dit och jobba igen en stund - ska bara hinna med två klippningar före på morgonen.


Förresten, jag håller på nu och jobbar med att bygga upp vår nya hemsida så det kommer nog inte att ske många uppdateringar på den gamla under tiden... Ska dock försöka lägga ut utställningsresultaten så fortsätt skicka resultat, antal hundar samt foton till mig ändå!


Tyra vill vara med när jag sitter vid datorn. Hon har legat i mitt knä förut, men nu börjar hon bli för stor. När jag sitter vid köksbordet ligger hon på en stol bredvid - men här på kontoret blir det uppe på bordet..... mysigt, eller hur.....


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards