Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 september 2011

Av barecho - 14 september 2011 09:04

... som verkligen gjort allt ni kunnat för att ta död på min glädje till hundsporten! Nu har ni lyckats. Som ni har hållit på under flera decennium - snackat skit om mig och mina hundar, låtsats varit mina vänner för att sedan säga både det ena och det andra bakom min rygg. Gett mig egenskaper som ni önskar jag hade, men som jag faktiskt inte har hur gärna ni än vill. Letat saker att kunna anmäla mig för. Talat om hur hemskt det är att jag lånar ut mina hanhundar så mycket - men ni parar gärna själva med dom! Ni har också sagt att jag är en dålig mor - för att jag åker så mycket på utställningar. Ni påstår att vinna är det enda som är viktigt för mig - att årets utställningsspringer år såååå himla viktigt så oj, oj, oj...

Jag bryr mig inte heller om mina hundar, skiter i mina valpköpare, tänker bara på pengar - ja, you name it. För att inte tala om vad ni har sagt om mina hundar.... Men, att ha en åsikt om dom - som man står för inför mig är inte skitsnack. Men allt annat.... Ni vet själva vad ni har sagt och gjort under alla dessa år eller hur?


Och inbilla er inte att era schyssta polare som ni sagt det till har hållit inne med det. Nädå, vid första bästa tillfälle har de sprungit till mig och berättat. De sista månaderna har det verkligen eskalerat måste jag säga. Uppfödare 2 berättar för mig vad uppfödare 1 sagt om mig, en liten stund senare kommer uppfödare 3 och berättar vad uppfödare 2 sagt om mig och sedan kommer uppfödare 1 och berättar vad uppfödare 3 sagt... Att ni inte skäms, och ärligt talat - tror ni att jag är helt blåst och inte fattar vad ni håller på med!!


Jag älskar verkligen denna ras och har mycket svårt att kunna tänka mig att leva utan dom - men att vara utan er som är så himla falska det är jag gärna! Jag har varit naiv och trott att vi på nåt sätt ändå respekterar och tycker om varandra inom vår ras - men har nu förstått att det inte alls är så.... När man kan se att man har någon egen vinning så kan man vara hur trevlig som helst mot mig - men tvekar inte att sätta kniven i ryggen så fort jag vänder ryggen till. 


Värst av allt är ändå denna önskan att det ska gå åt helvete för andra uppfödare. Det gäller inte bara mig, nä - ni verkar gotta er rejält i när nån annan drabbas.... Jag har verkligen försökt att inte lyssna på sånt tidigare, har inte velat tro att det är så illa - men nu har jag insett att jag hade fel....


Så ni alla som gjort allt ni kunnat för att skada mig under årens lopp - nu har ni lyckats. Jag har totalt tappat förtroendet för er andra - kommer att hålla mig på min kant och inte erbjuda någon hjälp till andra heller förrän de verkligen har bevisat att de är värda den. Jag har just uppdaterat den gamla hemsidan med senaste utställningsresultaten - men detta är sista gången. På den nya hemsidan kommer jag inte att skriva något om någon annans hund - bara resultat från mina egna. Inga listor kommer att finnas heller. Fattar liksom inte varför jag ska jobba gratis åt er alla som bara vill mig ont? Kommer att ha det ändå för min egen skull - men inget som kommer att publiceras. Om jag ska ha denna blogg kvar eller inte har jag inte helt bestämt mig för, inte heller om jag ska ha FB kvar..... Jag kommer att hålla mig på min kant och ägna min tid åt de få som jag vet är mina ÄRLIGA vänner....


Så stort grattis ni alla som jobbat hårt för detta i många år -  ni vet själva vilka ni är och nu kan ni ju njuta av varandra utan mig. Måste kännas fantastiskt att ha fullt med falska människor omkring sig....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards