Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Tack alla....

Av barecho - 15 september 2011 14:37

... underbara människor som faktiskt finns, även inom vår ras - men som också har andra raser! Det finns ändå hopp även för springern som ras.... Nåt som har slagit mig är att de allra flesta som har gett mig stöd är de som är relativt nya inom rasen, vet inte vad det kan bero på? Men, jag har i alla fall alltid försökt hjälpa de som börjat med springer och gillar inte alls att bli betraktad som någon "storfräsare", "storuppfödare" eller vad det nu kan heta... Innerst inne är jag bara en helt vanlig tjej (tant?) jag också - bara en som råkar ha en mycket stor förkärlek för hundar och då springers framförallt!


Jag anser väl själv att jag är en stark person, som står emot det mesta. Och visst borde jag stå på mig och överse även med detta. Men, jag är inte gjord av stål om ni trodde det. Även jag är av kött och blod, ingen superwoman alls - jag har känslor precis som alla andra. Och alla dessa olika påhopp under alla dessa år... Hur många av er skulle vilja byta med mig och stå i mina skor? "Döm inte mig förrän du har gått 100 mil i mina skor" - tror det heter så... 


Och kanske är det också på grund av det jag varit med om som jag reagerar så starkt mot alla former av mobbing och utanförskap. Några av er vet om att jag inte haft det så lätt under min första tid i skolan. Psykisk mobbing gör minst lika ont som fysisk.... Känslan av att inte duga, vara annorlunda - inte få vara med, den gör ont - ung som gammal....


Tänker inte dra hela min mobbing-historia här - men kan ge ett par exempel bara så kanske ni också förstår varför jag trots allt blir så ledsen över detta som sker inom vår ras. 


När jag var i 7-8 årsåldern mådde jag mycket dåligt i skolan då jag inte hade någon kompis. Var förmodligen lite "svår" som barn - oerhört blyg och lite lillgammal. I vår klass gick en riktig markatta, Annika. Hon styrde och ställde - alla ville vara med henne för att hon var så populär. Hon hade förstås ett eget hov omkring sig som gjorde allt hon bad om. En eftermiddag efter skolan ringer Annika, hon och några till undrar om jag vill komma dit och leka. Jag blev såklart jätteglad!! Kastade mig på cykeln och cyklade dit. När jag kommer dit så står de allihop innanför köksfönstret och grimaserar åt mig - de öppnar förstås inte dörren. Mycket ledsen och bedrövad får jag cykla hem igen....


Några år senare har vi omröstning i klassen om populäraste eleven. Ni fattar själva va att jag fick 0 röster. Hur vår totalblinda klassföreståndare kunde tillåta något dylikt är för mig en gåta än idag.... Vid ett annat tillfälle skulle vi flytta om i klassen, vi satt i grupper om 5 personer och vi fick inte välja själva. De fyra som hade oturen att hamna med mig satte papperslappar på sina pennor där det stod, bort med Helene. Mycket sympatiskt.....


Hursom, så vill jag inte alls ha en massa medömkan eller att ni ska tycka synd om mig. Finns massor med andra som haft det betydligt värre! Men ni kanske förstår varför jag har så oerhört svårt för när folk är elaka, bara i syfte att skada någon annan själsligt.


Som ni kanske har sett har jag tagit bort min profil från FB. Orkar inte se alla elaka saker som skrivs där.... Nu har jag en ny där jag endast kommer att vara vän med släkten och mina allra närmaste vänner. Var snäll och respektera det är ni snälla... För hunderiet har jag skapat en företagssida som heter Barecho. Där kommer jag att lägga ut resultat osv, sånt som har med hundarna att göra.


Bloggen är ju en ventil för mig på många sätt, jag önskar bara jag kunde sålla bland läsarna och att de som läser den med onda avsikter kunde låta bli helt enkelt... Kanske ska jag lösenordsskydda den? Vi får se....


Vill i alla fall återigen tacka för allt stöd jag fått både genom kommentarer här på bloggen, mail och SMS. Ni är fantastiska, glöm aldrig det  .  

 
 
Ingen bild

Susanne

15 september 2011 16:58

Hoppas att du vill och orkar fortsätta med din blogg. Jag läser den varje dag och tycker det är kul att läsa när du skriver så underhållande och lärorikt om er och alla era fina, trevliga hundar.Jag har själv ingen ESS, dock tre hundar av en annan ras.

barecho

15 september 2011 17:37

Alltid lika roligt att höra att bloggen uppskattas!

 
Nanny

Nanny

15 september 2011 19:05

Blev så glad över att du bloggat att jag slängde mig in på kontoret och läste..
Jag tycker det är bedrövligt över att barn håller på att mobbas och skulle mina ungar ens komma på tanken att vara dum mot ett annat barn.. hualigen det skriver vi inte här!!! Ännu mindre att vuxna inte klarar av att hantera andra människor !! Att ens lägga energi på att få någon annan att må dåligt.. usch och shaaatvi säger jag bara!!
jag skrev om dig i min blogg!!
ha de gott så länge.. !!
//Nanny

http://nannybm.bloggplatsen.se

barecho

15 september 2011 19:56

För att kunna njuta av att andra mår dåligt så måste man nog må bra dåligt själv inombords....
Såg det du skrivit i din blogg, kom en liten tår måste jag säga - du är så himla go!

 
Martina

Martina

15 september 2011 19:08

Hej!
Hoppas oxå att du vill och orkar fortsätta att blogga....och hoppas du snart mår bra igen.
/Kram Martina

http://www.kenneldarkeyes.n.nu

barecho

15 september 2011 19:54

Tack för omtanken....
Kram

 
Ingen bild

Anna-Greta

15 september 2011 21:01

Nu förstår jag varför jag inte hittade igen dig på FB. Jättetråkigt att läsa din blogg. Blir beklämd att det ska vara så här, vi borde förenas av en trelig hobby men blir istället nästan fiender. Vi får nog aldrig svar på frågan varför det ska vara så mycket skitsnack, men en stilla undran, har inte människorna ett eget liv? Måste man klandra andra för att bli något själv eller vad handlar det om? Den svenska avundsjukan? Dina framgångar har du nått enbart på grund av målmedvetet jobb och en enormt stor kärlek till rasen, kanske mycket större än många andras. Det är så lätt att klandra eller baktala andra, vara avundsjuk m.m i olika sammanhang utan att rannsaka sig själv och sitt eget beteende. Man når inte framgång utan eget arbete, så enkelt är det. Tycker det är kul att läsa din blogg, för du verkar bry dig om dina hundar som familjemedlemmar och inte enbart som "tävlingsredskap". Har också beundrat att du kommer ihåg bemärkelsedagar och namn på alla gamla hundar i din uppfödning. Kul med grattishälsningarna till dem. Du var bland de första jag träffade som glad amatör ute i ringarna i början av 90-talet och det värmer än att du tog dig tid att ge tips och råd hur jag skulle trimma pälsbollen jag hade då. Du "försvarade" även en gång hans silveröron som en del tyckte var så konstigt. Du gör klokt i att ägna din tid åt familj, släkt och de vänner som är vänner. De är trots allt det viktigaste man har i livet. Det finns ett ordspråk som säger "Att vara stark är att våga falla". Så fall men res dig upp, borsta av dig och gå vidare, det är styrka. Hoppas på fortsatt underhållande bloggläsning hos Barecho. Kram

barecho

15 september 2011 21:46

Tack...... Gillar verkligen ordspråket måste jag säga! Kram

 
Ingen bild

Anna & Flattgänget

15 september 2011 21:23

Alltså.. Jag blir så himla chockad över hur folk ORKAR. Jag vet inte ritkigt vad som hänt. Men kan tänka mig hur det går i "springer världen" å övriga hundvärlden.

Helene, du har säkert hört det här redan. Men du är en GRYM uppfödare. Jag har fått världens underbaraste lilla cocker utav värdelns bästa uppfödare, å jag är lika säker på att Danny håller med! Jag har varit hos många uppfödare, men INGEN som älskar sina hundar och tar så väl hand om sina hundar som du! Dessutom är du generös, trevlig och givmild med allt du kan. Nee, bort med dåliga männsikor! Jag hade hört att du var en stor uppfödare "som bara hade hundar för att vinna". Men första gågen jag kom hem till dig (var det 2008?) så insåg jag hur stora fel människor hade om dig. Kram på dig Helene, å ta hand om dig ordentligt nu!

barecho

15 september 2011 21:45

Gulliga Anna, tack för dina fina ord! Kramar

 
Ingen bild

Vanja

15 september 2011 22:46

Hadde flere bare hatt dine verdier her i livet Helene! Så lenge jeg har hatt ess har du vært mitt store forbilde og mentor. Når jeg har lært deg å kjenne - har jeg oppdaget en av de mest ekte menneskene jeg vet om, så inderlig god og varm mot de du elsker - og så utrolig ærlig om dine følelser og standpunkter - i alt! Nå er du ikke lengre bare mitt forbilde i hundelivet, du har også lært meg så utrolig mye ellers i livet, og vært en uvurderlig støtte for meg mange, mange ganger. At andre oppfører seg ille mot deg, kan bare bety at de ikke ser hvilken unik og ærlig person du er, og hvilken ressurs du er for rasen vår! Jeg forstår deg så inderlig vel at du ikke ønsker å gjøre gratis arbeid for andres glede - ta vare på deg selv og dine nærmeste du <3

Stooor klem fra Vanja

barecho

16 september 2011 07:04

Nu rinner tårarna igen... så rörd jag blir av det du har skrivit! Sån tur jag har att ha dom bästa valpköparna i världen och sån tur att jag har dig som är en av mina allra bästa vänner.... Stor kram

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

15 september 2011 23:02

Hej Helene.
Kunde först inte förstå varför jag inte hittade dig på FB.. När jag sedan läser dina senaste inlägg här i din blogg blir jag alldeles bestört och så ledsen!
Varför har vissa så svårt att glädjas åt andras framgångar? Jag förstår inte... att så många känner konkurrensen och inte vill göra annat än såra och prata skit om andra. Jag är så glad över att mycket av det jag hör går in genom ena örat och ut genom det andra. Jag står fast vid att bilda mig mig egen uppfattning och det är jag glad över att jag alltid gjort och kommer så fortsätta göra! Känner så med dig och förstår att det måste vara svårt att veta vem/vilka du kan lita på. Jag hoppas innerligt att de vänner du har nära dig och som du vet att du kan lita på, att de stärker dig och får dig att stå på dig och får dig att åter igen hitta glädjen. Jag hoppas också att när allt så småningom kanske lagt sig lite, att du åter igen vill fortsätta att dela med dig av ditt liv som person och uppfödare på FB och blogg. Vi är många med mig som kommer sakna att få njuta lite av dina framångar, de vi aldrig kommer ens i närheten av men så gärna skulle vilja göra :)Jag kan ju säga att jag som "amatör" utställare än idag tänker tillbaka och suger på karamellen att fått blivit tillfrågad av dig att hjälpa till att ställa underbara Diva vid ett tillfälle. Som jag kände mig speciell den dagen och som jag var nervös. "Lilla jag" fick den äran, det var stort för mig ska jag erkänna :)
Och det var inte länge sedan du fick mig att gråta av lycka... du hjälpte en vän till mig och ställde upp på sånt sätt jag inte vet vem annan skulle göra. DET bevisar att du har ett hjärta av guld Helen!! Det var så fint gjort!!
Ta hand om dig, stor kram Lena!

http://www.gladiatorkillarna.se

barecho

16 september 2011 07:00

Tack Lena för dina snälla ord!

 
Maria P

Maria P

16 september 2011 08:23

Det var verkligen ledsamt att läsa dina senaste inlägg. Så många missunsamma människor det finns. Det man inte törs säga ansikte mot ansikte till en annan människa, det ska man vara tyst om tycker jag! Att man behandlar varandra med respekt är en självklarhet. Själv tycker jag det är stor skillnad på stämningen i norge o sverige. Tycker norge är mycket trevligare och gemytligare att åka till och stämningen där är verkligen härlig! Bry dig inte om vad andra säger, det viktigaste är att man själv vet att man "gör rätt"

"Det viktigaste är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall"

Kram Maria P

http://www.windhunters.se

barecho

16 september 2011 09:29

Tack... Ja, den svenska Jante-lagen och den svenska avundsjukan är ju vida känt. Kanske är det bättre i Norge - minns i alla fall med värme fortfarande förra årets Nordisk vinnare i Lilleström. Så oerhört trevliga alla de norska uppfödarna var, trots att jag blev BIR den gången... Kram

 
Ingen bild

Annelie Johansson igen

16 september 2011 15:11

Det kommer en tid i livet när Du måste släppa allt.... meningslösa draman, människor som skapar dem och i stället omge dig med människor som får dig att skratta så mycket att du glömmer det dåliga och bara fokuserar på vad livet har att erbjuda...alla godsaker;) ♥ När allt kommer omkring är livet för kort för att vara annat än lycklig ! Ta bort alla "energi-tjuvar"
Stor Kram

barecho

16 september 2011 22:37

Fast det värsta är att dessa energi-tjuvar lämnar spår i själen..... Åtminstone hos mig.

 
Ingen bild

Katarina & Yatzy

16 september 2011 17:47

Jag kan inte annat än att hålla med alla föregående inlägg. Ångrar inte en sekund att jag valde dig som uppfödare. Jag är såå glad att få ha en valp från dig. Och efter jag träffat dig och dina hundar så är du verkligen en fantastisk förebild inom hunderiet. Nej, alla puckon lämnar jag därhän :) Runtomkring mig vill jag ha sköna trevliga omtänksamma människor och du är en av dem. Men för faan, du FÅR inte sluta blogga. Det är ju den bästa blogg som finns. Skulle kunna betala dig för att blogga, haha.
Stor Kram!!!

barecho

16 september 2011 22:36

Du uttrycker dig så bra, runtomkring mig vill jag också ha trevliga, omtänksamma människor! Därför som vi kommit tillbaks till er flera gånger, ni är verkligen en så mysig familj - hoppas vi får komma någon mer gång och våldgästa er! Kram

 
Ingen bild

Marina

16 september 2011 19:26

Jaa jag försökte skriva ihop något här igår, men fann liksom inga ord. Vanja satte ord på precis det jag tänkte! Håller med om varenda ord hon skrev, känner exakt likadant.

barecho

16 september 2011 22:35

Tusen tack Marina - så glad att jag har dig som en vän att lita på i vått och torrt!

 
Ingen bild

Gunilla LH

16 september 2011 22:15

Mycket är redan sagt så jag säger... sköt om dej!!
Bloggen och den oehört uppskattade uppdateringen omkring utställningar och Bloggen där du delger oss dina fantastiska berättelser om hundarna och Livet i stort och smått kommer jag och fler med mej att sakna...

barecho

16 september 2011 22:34

Tack..... Får väl se om jag lyckas hålla mig borta från tangentbordet, är inte alls säkert att det går....

 
Linda

Linda

17 september 2011 02:14

Jag kan bara helhjärtat hålla med alla föregående talare. Jag tycker detta är beklämmande och skrämmande. Det vore en stor förlust om du känner att du måste "gå under jorden" för att undvika skitsnack om dig och dina hundar. En förlust på flera plan.

http://www.charlescroft.com

barecho

17 september 2011 05:55

Tack.... Men jag kommer nog tillbaks någon gång, bara jag får tillbaks glädjen och lusten till allt vad det innebär. Att bara ställa ut för utställandets skull är inget som jag nånsin har gjort, jag vill tycka att det ska bli roligt - något att se fram emot, inte som nu med ont i magen nästan före....

 
Ingen bild

helena westerlund backhouse

17 september 2011 07:23

Men vännen, hur kan människor vara så elaka mot dig. Jag bara gråter när jag läser hur de gjort/gör. Min mamma säger alltid att hut går hem och jag hoppas att dessa surkorvar får mer elände än de orkar med. kramar i massor från vidavägen

barecho

18 september 2011 07:13

Nä, jag måste kanske flytta tillbaks till Vida så jag får lite grannar som muntrar upp mig - vi saknar er! Jodå, dessa surkorvar har nog värre än mig - de får ju träffa sig själva varje dag, jag behöver ju inte göra det annat än nån helg då och då..... Kramar

 
Ingen bild

Karin Norrby

17 september 2011 07:32

Hej!
Känner stort medlidande för dig. Fruktansvärt att du varit utsatt både som barn och nu i vuxen ålder!! Jag hade ingen aning om vad som försiggick i springervärlden, men ställer ju nästan aldrig ut eller är på springeraktiviteter längre.

Din blogg är bland dom mest underhållande att läsa. Känner ju inte dig, men när vi var och parade hos dig så märkte jag vilken varm person du är!
Hoppas du snart får insikt och kan må bättre, tänk en dag i taget och inte 5 år framåt!

Många hälsningar från Karin
www.spaniel.se

barecho

18 september 2011 07:11

Önskar många gånger att jag inte heller visste vad som försiggick.... men, men.... Sista dagarna har ju visat faktiskt att de allra, allra flesta ÄR trevliga och inte vill så ont. Du har helt rätt att man ska tänka en dag i taget och vara glad för det man har här och nu....

 
Ia Hornesjö

Ia Hornesjö

17 september 2011 07:33

Så ledsamt att läsa att du ska behöva sluta att ha en öppen sida på FB på grund av elaka tungor. Tänk om alla kunde se om sitt eget bo och skita i andra, vad lätt det skulle vara. Du ska veta Helene att jag har alltid sett dig som en härlig uppfödare och beundrat dina fina hundar. Nu ger vi dessa elaka människor en knäpp på näsan och jag hoppas att du en dag ska kunna visa öppet vilken härlig tjej du är.
Ia och cockrarna

http://www.hornlakes.se

barecho

18 september 2011 07:08

Tack för omtanken och dina snälla ord...

 
Benny

Benny

17 september 2011 08:11

Hej Helene
Läser också gärna din blogg :-) .... skrattat många gånger.........:))
- sååå sluta inte skriva
Trodde inte i min vildaste fantasi att det var så mycket "skitsnack" men förstår att om man har en hund som vinner lite för "mycket" så är det ju en j.a mycket fel på den eller ägarna
Ha de bra och hoppas du fortsätter att visa dina fina hundar även fullt ut i fortsättningen också
Och på tal om "mobbare" vi hade också en sådan ....- men jag tog honom en gång när vi gick i 9:an.....sen var det lungt ;-)
Ha de bra
Hörs
Benny

http://www.lisaardh.se/Benny

barecho

18 september 2011 07:08

Tack Benny, jag har också uppskattat mycket de roliga historier du brukar skicka. Ett gott skratt förlänger livet, inte sant?

Visst är det himla trist med alla elaka människor som finns, jag får försöka bli bättre på att lära mig vilka dom är och undvika dom i fortsättningen.... Jodå, jag fick "hämnas" på värsta mobbaren jag också så småningom ;-)

 
Ingen bild

Camilla

17 september 2011 09:26

Jag tror och hoppas du snart är på banan igen! Låt inte en försumbar klick människor förstöra allt det vi andra uppskattar och blir glada av. Sen ska man alltid dubbelkolla med "källan" har jag lärt mig för folk har då en alldeles unik förmåga att både lägga till och dra i från så den nya historien är då inte i närheten av vad den var från början ;)Ta hand om dig och skäm bort dig själv med något alldeles extra, så hoppas jag på återhörande här i cyberrymden. Hälsningar Camilla & världens bästa Ebba & Sanne <3

barecho

18 september 2011 07:05

Visst är det så, att man inte ska tro på allt man hör - det har du helt rätt i. Fast när man får höra samma sak från flera olika källor så är det svårt att blunda för det...

 
Ingen bild

Ki & Maja

17 september 2011 21:42

Hej Helene!
Jag blir så otroligt ledsen när jag läser hur andra uppfödare behandlar dig! Det är ju så att när man har så fina hundar som du har, och dessutom har förmågan att kunna visa upp dem i ringen :), så väcker det avundsjukan hos andra. Det är tyvärr framgångnes pris. MEN jag kan förstå att det är tufft. Jag kan känna igen mig när du berättar om din skoltid, påminner lite om min...

Jag slutade själv jobba för springerklubben för 6 år sedan pga alla otacksamma människor som inte förstod hur mycket fritid man fick lägga ner, gratis, för att de skulle kunna gå kurs med sin hund. Jag fick skit för att Jag inte hade tagit hänsyn till utställkningsprogrammet mm. när jag lade kursschemat :(, för de hade ju anmält sig än hit och än dit...

Jag hoppas verkligen att du orkar hålla på med din mycket underhållande blogg! Jag får både skratt och gråt när jag läser den :)

Jag har själv följt dig sedan jag köpte min första springer 1998 och har hela tiden haft dig som en förebild, för du har en otrolig förmåga att visa upp dina hundar på ett fantastiskt sätt. Jag satt och studerade dig och de andra utställarna i ringen i dag och jag kan säga att ingen kan visa hund som du!!!! (Ja, det ska vara Carro då). Jag satt och suckade för jag skulle verkligen vilja kunna det du kan. OCH det är väl det som vässar de andra uppfödarnas elaka tungor.

Att du sedan föder upp väldigt vackra hundar gör väl inte avundsjukan mildare :(. TACK Helene för att vi fick chansen att köpa vår "kungliga höghet". Hon är verkligen vår lilla prinsessa:)

Men Helene, stå på dig och tänk på att du faktiskt är en förebild för andra! Tänk även på alla trevliga och nöjda valpköpare :) Och du jag är inte så ledsen för att vi inte fick excellent i dag för vi kommer igen efter nyår!!

Många kramar från Ki och Maja (som just nu är huvudkudde åt husse...)

barecho

18 september 2011 07:04

Tusen tack för dina snälla ord, de värmer ska du veta... Är så glad åt mina fantastiska valpköpare som tar så väl hand om sina hundar och som dessutom är så oerhört trevliga mot allt och alla:-)

Och du, jag är precis lika stolt över Maja som alltid - oavsett vad hon får för prisvalör i utställningsringen! Lycka till på spåren nu så ses vi på nån utställning igen efter nyåret. Kram

 
saajaajaa

saajaajaa

18 september 2011 11:14

Fyen vilka hemska människor det finns!! Alla kan inte älska alla MEN man kan lära sig att dela sitt liv med dem man tycker om!! Har själv varit illa utsatt så vissa bitar kan jag förstå :( Men det som är mest vidrigt är allt skitsnack/förtal/osanningar som människor rör sig med.

Människor som inte har en uns empati och som inte förstår att man gör inte saker för att göra andra upprörda eller dyl, man gör det för att man TROR på det. Och det med utställning, jag älskar att ställa om jag har en fin hund men jag ska villigt erkänna att det är ganska skönt nu när jag är skogsmulle och tränar/tävlar mest med mina "Rottweilers" för utställningsvärlden är GRYM!!

Du kommer komma igen :) med ett brinnande intresse och engagemang så kommer man så mycket längre än baktalande människor.. Hur sårad man än blir så reser man sig konstigt nog även denna gången med rak rygg! Men det är ju fan inte meningen att man ska behöva ta hur mycke skit som helst..

Mvh Sara

http://www.kiinaxx.se

barecho

18 september 2011 19:30

Nä, alla kan inte älska alla - men man behöver som sagt var inte vara elak mot dom för det! Ja, utställningsvärlden är grym - fattar inte varför, det är ju en hobby vi håller på med, något som ska vara roligt?!

 
Ingen bild

Camilla, Easton, Luva och Doris

18 september 2011 23:04

Men vad händer här?? Har visserligen förstått att något varit på gång men nu har det verkligen gått för långt. Vi har ju dig att tacka för så många fina springrar runt om i världen...jag har ju en av dem en efter Layton;)och hon är den mest underbara! Hoppas du inte ger upp rasen utan orkar att jobbar på med din kunskap och kärlek för vi behöver dig! Kram

barecho

19 september 2011 08:32

Ja, vad är det som händer?? Vi som tar avstånd från dylikt måste försöka hålla ihop - eller hur?! Tack för omtanken Camilla - Kram

 
Marika

Marika

19 september 2011 14:09

Har varit inne och läst bloggen plus alla kommentarer. Nu finns det ju inget mer att skriva för alla har ju skrivit så himla mycket bra saker. Jag kan bara säja att jag håller med alla övriga i det dom skriver. Nog för att jag har en Birdhunter's tik men hon har en mor som kommer från Barecho. Hoppas verkligen att de inte lyckats knäcka din glädje för springern och utställningar samt aveln för gott. Och jag får nog hålla med en av de andra som skrivit före mej att jag skulle också kunna visa fram mina hundar på det sättet du visar fram dina. Bloggen är ju också en sak som man vill ha kvar och kunna få läsa. Att du sedan har bestämt dej för en facebook sida bara för de närmaste får vi andra bara respektera. Vi har ju den du startade upp för resultaten.
Hoppas verkligen att du orkar med att komma tillbaka med samma glädje som förut eller mera ändå.
Önskar dej, familjen och alla hundarna en underbar vecka!
Kramar från oss.

http://www.inkatribes.se

barecho

20 september 2011 06:53

Tusen tack Marika för dina snälla ord - känner mig oerhört glad över allt stöd jag fått! Kram

 
Ingen bild

Hanna A

19 september 2011 19:46

Hej Helene
Blir ledsen och förskräckt över vad du blivit utsatt för... är ny i rasen och tycker att det känns ganska obehagligt att det finns folk i branschen som på ett så utstuderat sätt trycker ner andra. Hoppas verkligen att du inte ge upp utan fortsätter med bloggen och att dela med dig av din kunskap och erfarenheter. Jag har i alla fall lärt mig massor av att följa dig och läsa det du skriver om dina erfarenheter och om rasen samt inte minst genom att titta på hur du presenterar dina fina hundar i utställningsringen. Håll ut!!!

barecho

20 september 2011 06:52

Tack Hanna! Visst är det obehagligt, just falska människor har jag så svårt för. Bättre då med de man vet inte tycker om en, än de som låtsas vara ens vän fastän de i själva verket agerar som de hatar en....

 
Ingen bild

Marina

19 september 2011 22:38

Nej det här går inte Helene, saknar redan din blogg!!!

 
Helena

Helena

20 september 2011 19:06

Tror inte att det är många som inte varit med om att bli utfrysta på det ena eller andra sättet. Somligt orkar man ta och annat sätter sig djupare... Ingen av oss är gjord av sten. Personligen har jag svårt att prata med människor jag inte känner, medans andra kan jag prata ihjäl... Inget ont menat med det utan bara sådan jag är. Men att få någon att må dåligt, bara för att man har olika åsikter det är rent elakt. Nä, har man inte nåt vettigt att säga är det bättre att vara tyst. Hoppas du kan bli lite mer gås, så du får allt "vatten" att rinna av o bara samlar det som är bra. Kram på dig!!

http://www.springwheats.se

barecho

20 september 2011 19:38

Nädå, påstår inte alls att jag är unik på något sätt... Tyvärr har nog alltför många människor blivit utsatta, men det gör det för den skull inte acceptabelt tycker jag. Jag har nog varit en gås i så många år nu att det till slut har kommit innanför fjäderdräkten är jag rädd....

 
Ingen bild

Erika

20 september 2011 20:50

Näääää va f-n nu blir jag arg,ska jag slå någon Helene? Visst har även du och jag haft meningsskiljaktigheter,men kärleken har ändå funnits där,varje fall från min sida.Jag tror du vet att jag skulle göra mycket för dig,och har hjälpt dig med en del under åren som gått.Gud så jag önskar du kunde gå ut med namnen på synda bockarna,precis som på vilka förövare som helst.Jag har aldrig förstått varför man ska skydda brottslingar,pedofiler och mobbare osv Häng ut dem,så tuffa som dom är ska dom väl klara det.
Jag tycker varje fall om dig massor,och jag hoppas vi får fortsätta åldras ihop ,som vi planerat. Stora kramen från mig

barecho

20 september 2011 23:44

Att ha meningsskiljaktigheter och att vilja att det ska gå åt he....e för en är två helt olika saker. Nog vet du och jag var vi har varann efter alla år tillsammans, även om vi inte träffas så ofta kanske så finns en trygghet om att du finns där om jag behöver, tack för det! Klart vi ska åldras ihop - du med en pudel på armen och jag med en affen på rollatorn, förstå hur kul vi ska ha då när vi passerat 100 och sitter på hemmet och gaggar tillsammans! Kramar

 
Ingen bild

Bettan

21 september 2011 16:36

Men så fruktansvärt att läsa detta!! Man blir så ledsen att vuxna människor kan bete sig så illa!
Började fundera vart dina inlägg var på fb, trevligt att läsa dom och gå in på din blogg!
Styrkekram!!!

barecho

22 september 2011 08:38

Tack.... Jo, att barn är grymma har man ju hört - ofta förstår de inte följderna av sitt agerande. Som vuxen borde man kunna förstå det tycker jag....

 
Ingen bild

Pernilla

22 september 2011 11:24

Vill bara tillägga att det finns en anledning till att vi valpköpare kommer tillbaka till dig som uppfödare. Inte minst för dina underbara hundar som vi har äran att få leva med utan även för dig som uppfödare och person.
kram Pernilla och resten...

barecho

22 september 2011 12:59

Tack Pernilla... Finns nog inget som gör mig så glad som när mina valpköpare återkommer!

 
Ingen bild

Bettan & Mocca

22 september 2011 16:10

Ingen ska behöva uppleva sådan här grymhet :( Dessa personer har gett sig på helt fel person i den här branchen. Att ge sig på dig Helene som är så himla ärlig, duktig, tillgänglig och behandlar dina hundar med största respekt <3 det säger bara allt om dem själva :( Varför måste folk vara så elaka!
Bamsekram från mig & Moccapralin <3

barecho

22 september 2011 18:48

Ja, varför - det kan man fråga sig.... Var nog för länge sedan jag träffade min mocca-pralin nu.... det om något skulle verkligen muntra upp mig! Kramar

 
Maria H

Maria H

22 september 2011 18:21

Kram på dig Helene - gripande det du berättar...

http://mariacreadiem.blogspot.com

barecho

22 september 2011 18:49

Tack....

 
Ingen bild

Gretha Klinkenberg

24 september 2011 23:26

Det var ikke noe gøy og lese det du hadde skrevet,folk kan være fæle. Du er en flott oppdretter, og tar vare på dine valpekjøpere.
Jeg var veldig stolt da du brukte Marcus på 90-tallet, og jeg fikk gå med Cæsar veteranringen i spanielringen og være med i oppdretterklassen i Drammen ( 90-tllet. Stå på Helene, savner bloggen din. Klem fra Norge

barecho

25 september 2011 11:40

Tack för dina snälla ord..... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards