Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Tillbaks igen

Av barecho - 25 september 2011 14:16

Inte helt otippat så kunde jag inte hålla mig borta från tangentbordet.... Som jag skrev i förra inlägget så är jag verkligen oerhört glad över att vi har så många trevliga människor inom vår ras. Så synd att de som inte är trevliga ska förstöra för alla andra, men så är ju hela vårt samhälle uppbyggt verkar det som.

 

I fredags när jag satt och jobbade med vår nya hemsida bestämde jag mig nästan helt för att jag skulle fortsätta med resultatredovisningen som jag gjort förut. Men inte långt därefter fick jag av en valpköpare höra att det återigen skett det som irriterar mig oerhört mycket - detta att våra hundar blir bortklippta på BIR/BIM-foton när andra sätter ut foton på FB och sina hemsidor. Varför i hela fridens namn ska jag sedan göra reklam för deras hundar då på min sida?? Så tyvärr, ledsen att det ska behöva drabba er andra som säkert inte skulle bete er på det sättet. På vår nya hemsida kommer därför resultat och foton i första hand bara vara på våra hundar och där räknas såklart våra uppfödningar med! I bloggen kan det väl hända att det kommer med någon annans hund, får väl se hur det känns när jag skriver inläggen! Några listor tänker jag inte heller publicera, hädanefter får man hålla reda på sina poäng själv eller så får någon annan göra samma jobb som jag har gjort under alla år. Kanske är jag en ”tjurkärring” nu, men som det känns nu vill jag hellre lägga min tid på annat.

 

Som ni märker har lusten för att blogga kommit tillbaks, dock måste jag väl säga att lusten att ställa ut springer ligger i total dvala för tillfället. Jag har anmält till Sundsvall och det ser jag fram emot, det gör jag faktiskt - men sedan har jag bara anmält våra tre vilda valpar till en inoff här i närheten. Frösön ska jag också åka till, Marina och jag har ju det lite som tradition vi    , ja - även om det var i Wången förut. Finland har jag nyss anmält till, det är ju så mycket mer än utställning det - blir lite som semester också. I Stockholm blir det bara cocker och affen som vi ställer ut och sedan tar vi en lång paus efter det fram till i vår.  Känns faktiskt jätteskönt när jag bestämt mig för att inte ställa ut mer under närmaste 4-5 månaderna. Men, man ska ställa ut för att man tycker det är roligt eller hur? Alldeles för dyrt tycker då jag för att göra det av någon annan anledning...

 

Men, nu ska jag sluta tjata om det där. Måste väl berätta lite av vad jag har gjort under tiden jag har hållit mig borta från bloggen!


Förra helgen var det dags för utställning i Högbo. Jag har varit skeptisk hela tiden till att ha utställningen såhär sent, den brukar ju ligga två veckor tidigare. Men, arrangörerna hade verkligen ordnat fint väder till lördagen så det blev en jättetrevlig dag! Härliga människor runt ringen, och en bra stämning tyckte då jag att det var. 


Dagen började dock inte på topp för oss, de har alltid haft två parkeringar - en på vardera sida om själva utställningsområdet. Den ena hade nu förvandlats till en campingplats vilket resulterade i köer som sträckte sig kilometerlångt till parkeringen. Helt oacceptabelt tycker jag att man inte tänkt på detta, och inte heller gjorde något åt det under lördagen. Bedömningen fick skjutas upp en halvtimme pga att folk helt enkelt inte hann fram i tid. Parkeringsvakten vi pratade med hade inte den minsta flexibilitet eller smidighet, och det gör ju inte saken bättre. Vi ställde oss ändå och packade ur, parkerade sedan den ena bilen vid bastun och den andra bilen åkte David & Jacob iväg med på en gång då Jacob hade match i Gävle redan 10.00 på förmiddagen. Jag har sagt det tusen gånger och jag säger det igen - parkeringarna måste fungera på ett smidigt sätt. Och det är inte så att vi utställare har som mål att jävlas så mycket som möjligt! Nej, vi har betalt dyrt för detta - åkt långt, badat och trimmat hundar och vill bara att det ska gå så lätt som möjligt. Vän av ordning säger då - jaaa, men det finns alltid dom som struntar i att flytta sina bilar. Men, det är nog få det.... Jag tycker folk brukar vara jätteordentliga med att flytta sina bilar, även om det nu är efter de har tagit in allt på utställningen. Så snälla arrangörer, tänk om - annars sjunker nog anmälningssiffrorna ännu mer skulle jag tro....


Domare på ESS denna dag var en finsk dam vid namn Raija Tammelin, en ny bekantskap för min del. Först ut av våra darlingar var Baros (Night Wish Darrem Canis). Han var själv i unghundsklass, fick då Excellent och CK. 

Våran fina lakritspojke 

Kan säga att det är inte det lättaste att visa den hunden! Han har så oerhört bråttom och är väldigt stark.... Här var det inte långt ifrån att han fällde mig så jag hade ramlat som ett korthus...

Baros = vildhäst?


Championklassen bestod av fem stycken, varav fyra var uppfödda av oss. Så sjukt stolt över dom!

Fr.v.: Zola (CH Barecho He's Got It All), Eros (CH Barecho Just A Striking Image), Winston (CH Barecho Most Wanted), Messi (CH Barecho Zuper Playmaker) och CH High Score Xit Only.


Vann klassen gjorde Zola med CK, Messi blev trea med CK, Winston fyra med CK och femma blev Eros - också han fick CK. Tvåa var alltså Xit.

 

Zola, så fin och så oerhört trevlig.....


 
Mammas fina pojke 

Tycker ni jag är tjatig? Men kort på Messi kan vi väl aldrig få nog av ....

Så härlig bak han har, ingen räkstjärt här inte!

Men sötast är han förstås framifrån.....

      

I bästa hanhundsklassen blev det korsplacering, vilket jag inte alls gillar.... Har egentligen inte något emot att det sker, ibland skulle det nog till och med kunna ske oftare! Meeeeen, när inget sägs från varken domare eller ringsekreterare om varför det har skett en korsplacering - ja, då känns det inte bra för nån.

Här springer vi då i placeringsordning. Etta med sitt andra CERT Searoad's Simsalabim (för övrigt en son till CH Barecho Most Wanted) - stort grattis till hans duktiga ägare Anu Kekki! Tvåa blev Baros med Res-Cert, trea blev då Xit och fyra Zola.


Carro visade Enya (Barecho Either With Or Without You) i juniorklassen. Endast tre deltog där och Enya blev den som placerades som etta, med CK. I unghundsklassen hade vi tre stycken med, först Ditte (Barecho Beats Believing) som fick Very Good, hennes syster Beda (Barecho Bed Of Roses) fick samma pris. Miranda (Barecho Devil Wears Prada) blev tvåa i klassen med CK.

Ditte kan konsten att se värdig ut i ringen, så fin!


Maya (Barecho Your Highness) deltog i öppen klassen, där fick hon ett Very Good. Nu har jag hört att hon tar paus från utställningsringen ett tag för att ägna sig åt lite viltspår istället, lycka till där!


Clådan (CH Barecho Quest For Success) var på strålande humör igen, sprang till sig vinsten i championklassen med CK.  


Carro visade även Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho). Och så fin som Kylie var denna dag vet jag inte när jag såg henne senast... Tusen tack Carro för att du visade henne så att jag fick en chans att njuta av henne från ringside! Hon vann klassen med CK och blev då BIR-veteran.


I bästa tik visade jag Clådan, Carro Kylie och Marina tog Enya. Glömde faktiskt bort Miranda - men hade ingen som kunde visa henne så hon kom inte in i ringen. När domaren plockat ut de fyra hon ville ha var det Clådan, Kylie, tvåan i championklassen Lleyton-dottern CH Big Brazzel Born To Be Wild och så lilla Enya! Förstod ju då att Enya skulle få första certet - såååå oerhört roligt - fastän hon inte alls har tillräckligt med päls ännu för att jag ska vara helt nöjd.... Till slut blev då Clådan etta, Kylie tvåa och Enya trea!! Tror den andra juniortiken, Jessilla's Queen Elisabeth fick Res-Certet, men jag är inte helt säker.


Först lite spring runt innan domaren bestämmer sig i BIR/BIM....

... och här har då Clådan fått motta BIR-rosetten! Fr.v.: BIM Searoad's Simsalabim och BIR CH Barecho Quest For Success.


Vi hade också en uppfödargrupp som bestod av Winston, Zola, Messi och Miranda - den vann med HP och blev då BIR-uppfödargrupp.


Förvirringen hade varit total hela dagen i vår ring - säger bara det, stackars domare..... Ringsekreterarna var trevliga, inget ont sagt om det. Men, de kunde nästan ingenting. En elev var ute i ringen och att han inte visste kan man ju förstå - men var var de ordinarie kan man undra? De fattade inte alls vilka som skulle komma in och tävla om reservcertet - vet inte hur många kritiker vi fick ändra resultaten på för de hade skrivit fel.... Mycket dåligt.... Vi har verkligen många superbra ringsekreterare i vårt land, jag som ställt så mycket känner ju igen en hel del av dom förstås. Men, det borde helt klart utbildas fler duktiga - som känner till reglerna ordentligt.


Sedan blev det en liten väntan innan det var dags för Tyra att äntra ringen.

Utanför ringen träffade hon på brorsan Bosse och insåg då att hon inte var den enda som kunde gå på två ben.....

Meeeen, inne i ringen visade hon ju vem som var lite mer erfaren på det här området. Det var ju första gången för brorsan....

Fr.v.: BIM-valp Velvet Dandy's Chumster och BIR-valp Velvet Dandy's Wishful.

Moster Carro och Emma i djupa diskussioner - nog är de lika varann tycker jag    


I väntan på finalerna så passade vi på och äta lite, jag tog Langos - lika gott som vanligt och David tog en kebabtallrik tror jag. Davids bror Gustav med familj kom och kollade en stund, jättetrevligt!   


Tyra var såklart först ut i finalerna av våra hundar eftersom hon skulle tävla i BIS-valp. Marina Kovalenko från Ryssland skulle döma, hörde på morgonen att de ropade ut i högtalarna att de ville ha hjälp av någon som kunde prata ryska. Tydligen hade det upptäckts på morgonen när hon kom till ringen att hon inte kunde prata engelska.... Nåja, en hel del valpar var det med och jag var så glad när Tyra var kvar av sex stycken till slut. Så tråkigt då när fyra blev placerade och hon inte var en av dom... Att hon inte blev placerad var väl inget jag brydde mig om så mycket - men jag gillar inte alls detta som kommit mer och mer på slutet, att de har fler kvar än som placeras. Så när ettan är kvar att placera så vet man inte om man ska vinna eller få gå ut med svansen mellan benen....


Sedan var det dags för Kylie i bästa veteran. Här dömde en man från Kanada, Richard Lopaschuk. Såvitt jag såg tog han inte i en enda hund utan gick förbi dom lite snabbt bara medans de var uppställda..... Någon placering blev det inte för Kylie, men nu ser ju springrarna inte riktigt ut som henne heller i Kanada...ha..ha..


Så var det dags för grupp 8, här skulle då en domare från Portugal döma - Luis Catalan. Han gick igenom hundarna ordentligt och det känns ju alltid bra. Clådan blev utplockad av åtta tror jag, samma sätt att ha hundarna kvar som i valpfinalen - och även denna gång fick vi smyga ut efter att ha blivit oplacerad.


Sååå äntligen en svensk domare i en final för oss! Petra Junehall dömde bästa uppfödargrupp, och jag är osäker på hur många grupper det var - men tror ett tiotal. Vi blev placerades som BIS-3, något som jag var mycket nöjd med - tyckte att båda grupperna som stod före oss var jättefina och jämna!!


Bara att packa ihop då och fara hemåt. Carro tog med sig Clådan och Baros hem då hon var så oerhört snäll och ställde upp och åkte till Smedjebacken och ställde ut dom dagen efter. Men hua, så ont det gjorde i hjärtat när Clådan tittade på mig när jag stängde luckan och hon var kvar där när vi åkte.... Ja, just  det - de hade ju Greven med sig också. Han var med på socialträning och Emma blev så fötjust i honom så hon ville ha även honom med sig. Vi svarade snabbt ja innan hon ändrade sig!


På lördagen dömde jag på SSPK:s utställning i Högbo, 77 dvärgschnauzer tror jag det var. Hade några hundar som jag tyckte riktigt mycket om - kul! Carro var ju då i Smedjebacken som sagt var. Baros lyckades bli bästa hanhund samt BIM, och Clådan blev fyra bästa tik. Tusen, tusen tack Carro för hjälpen!!


Jag fick också två meddelanden under söndagen som jag blev så himla glad för. Först och främst från Jacky & Dave i England. Seamus (CH Barecho Hold Your Horses at Peasblossom) hade vunnit ännu ett CC i England, han blev återigen BIR och denna gång BIG-2!! Vad jag förstår så leder nu Seamus i tävlan om årets springer i England, tror jag måste nypa i armen för att förstå att det är sant!! Utställningen var i Darlington (vilket härligt namn!!) och domare i rasen denna dag var Colin Woodward, kennel Wadeson. Verkligen roligt då han satte upp Seamus halvbror Messi som tvåa bästa hanhund i Norge förra året. Som om det inte räckte så fick Grynets (Barecho Beyond Belief) dotter "Rattan"  Peasblossom Butterly at Beresford sitt tredje CC och blev därmed GBSHCH! Stooort grattis till Jacky & Dave och till Rattans matte Trudy Topliss för dessa toppresultat!

 

Fr.v.: DCC,BOB CH Barecho Hold Your Horses At Peasblossom, BCC CH Peasblossom Butterfly At Beresford, Best Puppy Tryhard Fools Gold & Best Veteran CH Trimere Tigra. 


Nästa SMS kom från Maria som Diezel (Barecho Deal Or No Deal) bor hos. Hon berättade att Diezel blivit Östgötamästare!! Det var Springerklubbens avdelning i Östergötland som anordnat en typ av dual-purpose dag kan man säga. De har gjort det i många år, men jag har aldrig varit på någon sådan tyvärr. Hundarna får poäng både från utställning och jakt. Det räknas sedan ihop och då stod alltså Diezel som vinnare!! Här kommer lite mer info som jag fått ifrån matte Maria:


Diezel kom på en andra placering med HP i unghundsklass och slutade som tredje bästa hanhund!

I Dual Purpousen (utst + jakt) Diezel vann unghundsklassen (de slår ihop tikar o hanar) med 196 poäng.

Poängskalan var från 1-5 sedan en kofficient som var lite olika på olika delar och klasser. 


Diezels poäng var på Fältarbete: 3p med koeff 9 alltså 27p + 7p för deltagande = 34p
Diezels poäng på apportering: 4p med koeff 7 alltså 28p + 7p för deltagande = 35p
Diezels poäng på vattenarbete 4p med koeff 5 alltså 20p + 7 för deltagande = 27p 
Tot 96 p på jaktdelarna.
Hans total poäng på utställnings delen var 100p
Tot blir detta 196


Kritiker:
Fältarbete, Startar trevande, blir bättre efterhand, god kontakt med föraren. Kan med träning bli riktigt bra! Lugn i skott och kast.
Apportering, apporterar ej fågeln men bra dummy apport!
Vattenarbete, Lugn i skott, villigt i, bra grepp, fin avlämning!
Utställning, Mask, hane utm typ och storlek fint huvud, väl utfyllt nosparti, ngt halsskinn, bra hals, välkroppad, fina ben och tassar, bra kors, rör sig väl från sidan, något lös i ryggen i rörelse, välpresenterad! Bra temp!

Duktiga, duktiga Diezel - och så oerhört duktig hans matte är som tränar med honom!! Vi är sjukt stolta över er, det ska ni veta! 


Tja, under veckan som gått har det väl inte hänt så himla mycket sedan - annat än att vi fick Apportören. Och jag måste bara säga att det är den i särklass tristaste av alla hundtidningar jag får. På vägen från brevlådan till köksbordet har jag läst färdigt den. Den kostar säkert en hel del att trycka och för min del kunde de lika gärna låta bli. Det jag vill veta kan jag leta reda på på internet. Det är ingenting från det jag är intresserad av i tidningen. Och säg inget om att det beror på att vi inte skickar in. Jag hade skickat in foton på både Messi och Clådan från WW i Paris när de vann sina titlar och Messi blev BIR. I det reportaget fick det tydligen inte plats med mer än två kort. Ett på två Irländska vattenspaniels och ett på en juniorhandler. Däremot kunde jag räkna till inte mindre än 12 foton på olika folk från Fullmäktigemötet.... Suck.....


Igår var det dags för Jacobs lags fotbollscup här i Årsunda. Vi hade sån himla tur med vädret, strålande sol nästan hela dagen. 

Vi har ju en himla fin idrottsanläggning i Årsunda, ja - ni som var med på jubileumet vet ju hur det ser ut! Här stod jag och sålde fika mm under förmiddagen, var lite stressigt när det var som mest folk - men jättekul ändå!

Fin scen har vi också, såna berömdheter som Lili & Sussi har uppträtt här....


Grabbarna gjorde oss stolta som vanligt, trevliga både på planen och utanför! De slutade som fyra i cupen av tolv lag, sååå duktiga så!


Tränarna i laget skulle avtackas, två biobiljetter fick David så jag får väl se om det blir jag som får följa med eller om han tar med någon annan!

Hela laget skulle upp på scen och kramas också förstås... Här är det Lars som får en kram av Jacob....


.... blev en rejäl kram till slut med en liten luftfärd på slutet.


Några föräldrar skulle träffas efter städningen och äta pizza ihop. Men, jag tyckte så synd om hundarna som varit ensamma så mycket under dagen (och var rejält trött själv också....) så vi åkte hem och gjorde lite Flygande Jacob istället. Hyrde en film på TV:n, den hette Hur många lingon finns det i världen? Sjukt bra film - gud vilka goa människor! Den här filmen rekommenderar jag verkligen alla att se....



     

 
 
Johanna

Johanna

25 september 2011 17:25

Kul att du är tillbaka :) Läser med jämna mellanrum och har allt som oftast ett leende på läpparna. Du skriver underhållande och äkta!

Men jaa.. vad säger man om folks uppföranden? Man slutar aldrig förvånas. Att de orkar sitta och klippa bort andra ur bilder? Måste handla om en bitterhet men tänk att gå genom livet som en offerkofta. Fy vad tråkigt och massa onödig negativ energi! Jag får väl en släng av skit jag med nu men jag står för att jag tycker det är vansinnigt tråkigt med folk som gnäller och lägger negativ energi på andra istället för att lyfta sig själva. Antagligen läser de din blogg...

Ha det så bra och pussa vovvarna!

http://www.krokanden.se

barecho

25 september 2011 17:32

Håller med till hundra. Fattar inte hur en del orkar gnälla och vara missnöjda jämt. Som jag sa tidigare i år när jag sa upp mig från mitt jobb - en "en bitter-fitta" är det sista jag vill bli! Nä, fram för fler positiva människor som smittar andra med energi och glädje! Och det är verkligen något som du gör tycker jag!! Följer dig i TV såklart - såååå himla roligt att se! Stort lycka till i fortsättningen. Kramar

 
Lotta Glantz

Lotta Glantz

25 september 2011 18:52

Hej!Jag antar att det är mej du menar när du skriver, klippa bort hundar och om du uppfattar det som negativt så är det tråkigt och inte min mening,men det är inte alla som uppskattar att man sätter in kort på deras hundar, så det var det som var anledningen till det.Är det mitt fel att du inte fortsätter med resultat rapporteringen så är det tråkigt, men jag hoppas verkligen inte att jag uppfattas som bitter och missunsam person för det är verkligen inte min natur,

http://www.cloettes.com

barecho

25 september 2011 19:23

Du är långt ifrån ensam i att göra på det sättet så att lägga all "skuld" på en och samma person skulle jag aldrig göra. Och man får helt klart ha olika uppfattningar om hur man bör göra i den frågan, men jag står för min. Tycker att om man sätter in ett foto som i grunden är ett BIR/BIM-foto så sätter man in hela fotot om det är så att man skriver om utställningen. Använder man det vid ett senare tillfälle som ett foto på sin hund är det ju en annan sak. Visar man upp fotot i sin helhet kan man ju också ha med den andra hundens namn. Tror man att den andra ägaren misstycker är det ju enkelt att fråga, eller hur? Grattis till Majkens BIR i Smedjebacken! Jag har inte sett något foto därifrån så om du har ett "helt" BIR/BIM-foto får du jättegärna skicka det till mig.

 
Ingen bild

Katarina H

25 september 2011 18:59

Kul att du tagit upp bloggandet igen! Det där med sönderklippta foton begriper jag mig inte på alls???
Grattis till fin-fina resultat å Clådan o Lakritspojken är ju bara så fina!

barecho

25 september 2011 19:15

Nä, lite svårt att förstå kan jag tycka..... Tack, vi är så stolta över båda herr lakrits och clådan här hemma!!

 
Ingen bild

Susanne

25 september 2011 19:34

Kul att du är tillbaka med trevlig läsning om jättefina hundar!!!

barecho

25 september 2011 19:35

Tack!

 
Ingen bild

Mona Uddén

25 september 2011 20:34

Stämmer ang res-certet i Högbo, det var Lottas Bettan som fick det :-) Grattis till dina fina resultat. Håller med om att Messi- pojken är jättefin :-) och även Baros ... Ps. Kul att du bloggar igen!

barecho

25 september 2011 20:46

Tack, så roligt att höra att du gillar våra grabbar!

 
Carina

Carina

25 september 2011 21:22

Vad kul att du är tillbaka! Alltid trevligt att läsa din blogg (även om jag inte kommenterar var gång).

http://www.socool.se

barecho

26 september 2011 06:58

Tack, roligt att höra!

 
Ingen bild

Eva

25 september 2011 21:40

Sällar mig till skalan som tycker det är roligt att du är tillbaka! Håller helt med när det gäller Apportören. Detsamma gäller i princip Springer Tidningen som skulle behöva en uppryckning (för den skull inget ont om redaktören) i kombination med att SK:s hemsida skulle kunna ta hand om den lista och resultatrapportering som du gjort. Det borde väl ligga i de flesta medlemmars intresse?
Det behöver ju inte helt ligga på webbredaktören, det finns säkert flera utställningsintresserade som kunde rotera med uppdraget. Över huvud taget finns det mycket man kan göra med tekniken som de flesta av oss har tillgång till. Jag saknar också en "stängd" grupp på facebook för bara uppfödare...nej nu slutar jag för annars blir det en lång lista här!

barecho

26 september 2011 06:58

Tack! Det är svårt för tidningar i dagens läge när alla redan fått all information på internet. Visst skulle det kunna ligga på springerklubbens hemsida, men den är så trist nu så där går jag nästan aldrig in....

 
Ingen bild

Kerstin

26 september 2011 06:51

Härligt att läsa din blogg igen - välkommen tillbaks! Hoppas du kan fortsätta att blunda med öronen inför elaka tungor.

barecho

26 september 2011 06:56

Tack..... Har nu så att jag måste godkänna alla kommentarer innan de läggs ut - lite skydd för de som skriver rent elaka, falska saker där....

 
Nanny Björkeland

Nanny Björkeland

26 september 2011 07:12

=) Det är det här som gör dig beundransvärd. Att resa på sig, borsta av knäna och stå upp!!!!!
Stå på dig... och jag blev jätteglad över att du är tillbaka !!
ha en härlig vecka!!

http://nannybm.bloggplatsen.se

barecho

26 september 2011 07:46

Det är tack vare såna som dig som jag orkar göra det.... Kram

 
Malin

Malin

26 september 2011 09:52

MEN vad roligt att få läsa dina rader igen! :) Och grattis till både Seamus och Diezels framgångar, vescha vescha vilken oemotståndlig tik det är som må va stolt mor till dessa tu? ;-) ;-)

http://www.mayamore.com

barecho

26 september 2011 10:07

Tack! Ja, den stolta mamman är ju den bästa av alla - mammas lilla batting:-))

 
Annette Buske

Annette Buske

26 september 2011 10:23

Vad härligt att du är tillbaka, jag måste säga att jag har fått lite abstinens av att du inte har orkat skriva på ett tag! Har följt din blogg länge och tycker att den är mycket underhållande! Grattis till fina resultat med dina hundar, måste säga att Baros är superhärlig att se i ringen, vilket ös!

http://www.springer-spaniel.eu

barecho

26 september 2011 10:41

Tack, så roligt att höra! Visst är Baros härlig - jobbig är han ju också bitvis måste jag erkänna, men unga springerhanar de är ju på det sättet....

 
Ingen bild

Anu Kekki

26 september 2011 13:03

Hej! Kul att du är tillbaka. Jag har saknat din blogg ;) Tack för gratulationer och grattis själv till fina resultat för kennel Barecho!

barecho

26 september 2011 13:24

Tack! Nu är det bara ett Cert kvar för er fina pojk, lycka till i fortsättningen!

 
Tania

Tania

26 september 2011 20:28

Haha "ingen räkstjärt" gud vad du är rolig!
Stort grattis till alla toppresultat, roligt att du bestämde dig för att börja blogga igen, kikar in då och då och sträckläser ikapp :)
Tilda hälsar till sin gamla kennelmamma!

http://www.spaniel.e

barecho

27 september 2011 05:44

Tack! Hälsa tillbaks till gammeltanten Tilda med en stor kram från mig

 
Ingen bild

Veronica

27 september 2011 21:37

Jag har inte haft tid att hänga med varken på fb eller bloggar i höst, så jag märkte inte ditt uppehåll förrän du var tillbaka... Skönt att du känner dig bättre igen! Har inte märkt av det som händer runt ringen, men håller med om att det är jättetrist. Förstod under de år jag satt i HS att mycket pågår, men som icke-uppfödare var jag nog ganska förskonad där med. Din utställningslista har varit toppen, vi brukar titta på den innan vi planerar aktiviteter i Gävle-Dala! Håller med tidigare talare, fortsätt med det du tycker är kul och känner för, skippa resten! Kram/Veronica

barecho

27 september 2011 22:30

Du har så rätt - man ska göra det man tycker är roligt och strunta i allt det andra som inte är nödvändigt....

 
Pia

Pia

30 september 2011 20:05

Härligt att se att du är tillbaka igen Helene. Jag önskar att du orkar att stå på dig för du skriver verkligen otroligt bra och det har jag sagt tidigare oxå. Man sitter med ett leende på läpparna eller en tår i ögonvrån och läser om dina strapatser :)
Å ja man slutar aldrig att förvånas. Jag själv skulle aldrig orka att vara så negativ och långsint som många är eller reagera med en negativ attityd i första hand. Tacka vetja alla glada, goa å positiva människor.
Tack Helene för att du tagit upp bloggandet igen och ett stort grattis till dig som uppfödare för Diezels fina resultat på Springer Cup i Lilla Blidkulla. Ps du får vara med nästa år när vi har 20 års jubileum ;D
Kram Pia

http://lillablidkulla.webs.com

barecho

1 oktober 2011 11:36

Tack! Ja, kanske jag måste vara med på ert 20-års jubileum, vore nog en upplevelse!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards