Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Födelsedagar

Av barecho - 26 september 2011 11:12

Vi har en kull som har födelsedag idag som vi vill gratta och sedan är det också flera andra som fyllt år under mitt sk "blogguppehåll".


Idag är det A-kullen som fyller 2 år, stort grattis till er alla! Detta blev Grynets tredje och sista kull. Moltas flyttade först ner till Småland där nog inte köpet var helt genomtänkt kan man säga... så för ca ett år sedan placerades han om till en helt underbar familj utanför Uppsala. Moltas har en jättebra blogg där matte brukar hjälpa honom att skriva lite då och då - http://moltasnyaliv.bloggplatsen.se . Ice flyttade ända till Australien, han blev champion väldigt snabbt - men nu var det länge sedan jag hörde något om hur det är med honom, hoppas verkligen allt är bra.... Sigge bor utanför Örebro, hans husse jobbar ihop med Maria på Windcraft - världen är bra liten ibland. Winston flyttade till Stockholm, tyvärr finns han inte kvar i livet mer..... Acke flyttade till Linköping där han skulle få arbeta som diabeteshund, har inte hört ifrån dom på ett tag så jag vet inte helt hur det har gått. Zelda flyttade till Jönköping, hade nöjet att få träffa henne och hennes trevliga ägare på utställningen i Gränna i somras. Mazy flyttade till Finland - henne får jag lite rapporter från då och då samt en hel del fina foton, sånt gillar jag mycket!


Sedan fyllde F-kullen 6 år den 18/9, så ett försenat grattis till dom. Det var Celines första kull, pappa till den är vår egen Lleyton. Freddie bodde kvar här till han var ungefär 1 år, då flyttade han till Australien. Nåt jag känner att jag ångrar idag.... Han är så himla go, när vi var i Australien och hälsade på följde han mig som en skugga. Jag har i efterhand fått höra att han bytt hem - något jag såklart hade uppskattat att få reda på innan det hände.... Felix flyttade till Söderfors till cockern Molly. Jag har inte hört något från den familjen på länge, men hoppas att allt bara är bra. Fred flyttade till Dalarna - och han har jag inte hört något ifrån alls tyvärr.... Fidelie flyttade till Mia på kennel Gästgifvaregården, hon ställdes ut lite i början men nu var det länge sedan jag träffade henne. Daphne flyttade till Sari på kennel Sugarstick's. Dapnhe är en mycket bestämd dag - sååå läcker. Hon är nog den som påminner allra mest om mormor Malin - på gott och ont . Vi väntar nu på att hon ska börja löpa... Freja flyttade till Sandviken - hon har nu också fått en lillasyster, Rickie. Dessa tjejer kommer hit med jämna mellanrum när husse och matte är ute och reser - så trevliga och behändiga, aldrig något problem att ha dom här! Asta flyttade till Gävle - till kompisar till mina föräldrar. Där lever hon ett liv som en mycket bortskämd dam, precis som de ska ha det! Flisan flyttade till Sommartunas kennel - hon har haft någon valpkull där och ställdes ut lite i början men nu var det länge sedan jag såg henne. Sist men absolut inte minst, norskan Liza. Liza är kanske den mest kända ur denna kull, hon har ju lagt grunden till Kennel Winton i Norge. Så många fina barn och barnbarn hon har fått..... Vi har också äran att få ta en kull efter Liza, men när det blir vet vi inte helt ännu.


Så är det Y-kullen som fyllde 7 år den 21/9. Endast fyra valpar föddes i Alvas sista kull och tyvärr måste jag säga att jag inte nästan hört något ifrån varken Smilla som flyttade till Hälsingland eller från Yrsa som flyttade norrut. Stort grattis i alla fall till er två! Yngve och Cassie finns tyvärr inte kvar i livet....


I lördags fyllde K-kullen 5 år, de är efter Sissi - en tik som jag fick låna från Finland. Grattis till alla i denna kull! David flyttade till Kennel High Score, han bor numera hos en familj där jag hört att han har det kanonbra. Kingsley flyttade söderut - fick en del rapporter i början om att allt var bra, men nu var det ett tag sedan jag hörde ifrån dom. Bubblan bor hos Tina utanför Eskilstuna - ihop med kompisen Puh. Bubblan är en superhärlig, aktiv hanhund som för närvarande söker nytt hem. Hör av er till mig om ni är intresserade! Katie flyttade till en fodervärd som helt plötsligt inte kunde ha henne kvar.... Efter att ha haft en kull hos oss flyttade hon sedan till ett nytt hem i Hälsingland där hon sedan haft en till kull. Systern Kitty blev bara åtta veckor gammal eftersom det upptäcktes på besiktningen att hon hade ett hjärtfel.... Så gräsligt, jag hade inte anat något utan det upptäcktes där och det fanns inget annat att göra än att låta henne somna in i min famn, fruktansvärt... .


Sådärja, då tror jag vi är i kapp för tillfället vad det gäller gratulationer!! 


Vill också passa på och be om ursäkt - kanske har jag varit väl snabb i att dra slutsatser om vilka som sagt och gjort vad i denna härva med skitsnack som florerar. Men vet liksom inte vad jag ska tro till slut... Uppskattar dock verkligen de som tagit personlig kontakt med mig och där vi rett upp en del saker. Många missförstånd är det säkert som ligger bakom, både från mitt och från andras håll.... 


Tja, annars håller jag just nu på med hemsidor mest hela tiden. Har lyckats få till tre sidor än så länge på vår....http://www.barecho.com . Och nu håller jag på med några till också, får ju försöka prioritera de som betalar i första hand, eller hur .


Sedan ser jag såklart sjukt mycket fram emot att jag ska åka till England i övermorgon. Ska bli sååå kul, massa foton hoppas jag att jag kan bjuda på från resan. Kanske lyckas jag få till en blogg också därifrån.... om de nu har internet så att det fungerar.


Här kommer en så rolig filmsnutt, en del har sett den redan på FB - men jag kan kolla på den hur många gånger som helst jag.... som Jill sa, det hade lika gärna kunnat vara en springer....

 

 
 
lena.c.wiik@telia.com

lena.c.wiik@telia.com

26 september 2011 14:12

Grattiskramar till alla mina syskon i A-kullen som i dag den 26 sept fyller 2 år från Zelda Barecho Apple Of My Eye/gm Matte Lena

http://A-kullen 2 år

barecho

26 september 2011 14:15

Ja, massor med grattiskramar! Hoppas Zelda får något extra gott idag...

 
Ingen bild

Susanne

26 september 2011 15:17

Du är fantastisk på att komma ihåg alla valpar du har fött upp och var de bor. Hoppas att en del kommer på att de ska höra av sig till uppfödaren, fast hunden är några år gammal, för tänk så roligt det är när man får höra från nån valp hur de har det! Jag undrar så hur det har gått för Frodo?

barecho

26 september 2011 18:14

Jag blir alltid lika glad när någon valpköpare hör av sig, men vet ju att alla har fullt upp så det är lätt att det inte blir av.... Jodå, det går bra för Frodo. Han är så go - skäller en del om han inte får vara med oss, inte lätt att vänja sig med en så stor flock hundar i hans ålder... Hoppas verkligen det dyker upp något bra hem för honom snart innan han rotar sig för mycket här.

 
Ingen bild

Marie o Xit

26 september 2011 16:33

Kul att du bloggar igen :)
Och jag blir så imponerad av att du håller reda på när alla dina valpar fyller år!
Ha en toppenresa nu
Kram från ossw

barecho

26 september 2011 18:12

Tack! Tja, jag har nog lättare många gånger att hålla reda på de fyrbenta känns det som..... Kramar

 
Ingen bild

Katarina H

27 september 2011 08:26

Vilken kul film! Ha en trevlig resa - antar att du ska hälsa på Seamus oxå?

barecho

27 september 2011 15:17

Självklart ska jag hälsa på Seamus, Holly och de andra:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards