Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Packad och klar:-)

Av barecho - 27 september 2011 21:14

Japp, nu har jag packat det mesta till resan i morgon . Lite små grejer bara som ska i innan jag åker mot Arlanda vid 04.00 Jag ska in till Sandviken om en liten stund och hämta Henke och sedan upp vid 02.00 såååå blir nog att jag slumrar på planet skulle jag tro.... Har annars laddat upp med Allas tidningen - tycker de har bra korsord där och enda gången jag har tid att lösa korsord brukar vara på tåg eller flygplan....


Förresten, törs man ha kameran i vanliga resväskan? Har bara tänkt ha datorn som handbagage och i den väskan får jag ju inte i kameran.... Och utan kameran vill jag förstås inte åka!


Igår var Jacob och jag in till Valbo Köpcentrum en snabbis. Jacob behövde ett par nya jeans - ja, han har växt om mig nu, kanske ingen bedrift i sig eftersom jag inte är så himla lång. Men han är ju bara 12 år - hur ska det sluta.....


Men jag blev så himla irriterad när jag var in på Coop Forum i Valbo. Tycker de inte gör annat än möblerar om där... Så himla irriterande när man inte hittar någonting!! Var såååå  nära att jag bara lämnade kundvagnen och åkte till någon annan affär - men så örsk jag int (som det heter på Sandviks-mål).


Idag har jag jobbat några timmar på Förskolan igen, denna gång över lunchen så jag hoppades det skulle vara någon mumsig mat. Grymt besviken blev jag när det var kalops. Nu har jag egentligen inget emot Kalops - men jag kan inte påstå att denna sörja som serveras är i närheten av riktig kalops. Jaja, man ska inte klaga jag vet det - men bara liiiiite kan jag väl få gnälla på maten iallafall....


Så måste jag bara erkänna att jag tar tillbaka allt jag sagt om att Greven är korkad! Vi har påbörjat träningen att få dem att gå genom luckan ut i rastgården. Det brukar kunna ta många gånger innan de fattar galoppen. Men Greven förstod direkt han. En enda gång har vi hjälpt honom genom luckan och nu springer han fram och tillbaka hur enkelt som helst, medans hans syskon tittar på och ser hur förvånade ut som helst....


Nej, nu måste jag kasta mig i bilen och åka mot Sandviken ser jag! Håll tummarna nu för att jag får se massor med fina hundar på fredag  , längtar så....

 
 
Ingen bild

Erika

27 september 2011 21:44

Det går kanoners att ha kameran i handbagaget.Ha en trevlig resa och fota mycket !

barecho

27 september 2011 22:29

Fast jag får nog inte plats i den väskan - tänkte närmast på ifall man kan ha den i vanliga resväskan

 
Ingen bild

Anna & Danny

28 september 2011 11:51

Ha! Visste väl att Greven är en cool och smart typ :D Lite för snäll är han nog i och för sig, å det kanske också räknas som korkad? Hmm.. Tåls att funderas på;) Kram å ha det så kul på resan nu!

barecho

29 september 2011 09:00

Jo, lite för snäll är han nog lilla Greven... Kram

 
Ingen bild

Eva

29 september 2011 07:30

Kul att du är tillbaka, det är många som skrivit kommentarer men tänk vad många som läser som inte har hört av sig (vill nog inte erkänna att dom kollar in dig och följer din blogg)Hoppas du får behålla din energi nu och slippa mer "gnöl" på läääänge.
Kramizar från Eva

barecho

29 september 2011 09:00

Tack! Jo, så är det nog..... Har inte bestämt mig ännu om jag ska lösenordsskydda den eller inte... får väl se lite vad som händer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards