Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

England dag 1:-)

Av barecho - 29 september 2011 12:41

Japp, så skulle jag då dra iväg hemifrån i går morse. Klockan ringde vid 02.00 - men jag orkade inte kliva upp förrän en halvtimme senare. Hundarna var lite upprörda över att de inte fick någon mat - och desto mer förvånade blev de sedan när jag åkte hemifrån utan ens en enda hund....


Resan ner till Arlanda gick prickfritt och utan några problem hittade jag till parkeringen som jag tänkt ha bilen på.

Solen stiger upp ovanför Arlanda-parkeringen, lika härligt att se när dagen gryr varje morgon.


Transitbussen tog mig upp till terminalen och det var ingen kö alls när jag  skulle checka in. Hade först tänkt att checka in själv via maskinerna de har där, men det var längre kö vid dom så ingen idé då....


Tydligen såg jag betrodd ut för jag fick gå igenom alla kontroller utan några problem och det var ju nästan lite ovanligt. Tycker ofta det piper eller nåt när jag går igenom såna... Efter ett toabesök satt jag mig vid gaten och väntade, var nästan en timme till planet skulle gå - skönt att vara ute i god tid.


Jag satt väl där och halvslumrade när de till slut ropade ut att vi skulle komma fram till disken för ombordstigning på planet som skulle ta oss till London Gatwick. Gatwick???? Vadå, men jag ska ju till Stansted tänkte jag..... Herregud, vad har jag nu ställt till med.... Jag ska inte ge mig ut på sånt här själv tänkte jag bara.... funderade hur sjutton jag skulle lösa detta, för Vanja var förmodligen på väg till Stansted nu och likaså Dave skulle ju hämta oss där. Meeen, kan ju inte avstå från att åka - kommer ju ändå till Londontrakten tänkte jag. När jag sedan hittat min plats i planet skickade jag ett SMS till både Vanja och Dave om att jag var på väg till fel flyglats. Som tur var hann jag få svar från Vanja innan jag stängde av telefonen.... Jodå, vi skulle till Gatwick - det hade jag tydligen också sagt till Dave så var jag fått Stansted ifrån har jag ingen aning om... Suck... kan man bli trött på sig själv eller??


Flygningen gick hur bra som helst, var lite skeptisk dock då det lät som typ det var någon helt ny som skulle köra oss. Hursom så gick det ändå bra, jag hade tur och fick sitta vid fönstret - känner mig alltid som ett litet barn när jag sitter och kollar ut när jag flyger, så fascinerande att se allt från luften.


Mötte upp Vanja på flygplatsen, sååå skönt  att träffa henne och Dave där. Dave hämtade oss och det var allt en bra bit att köra hem till dom från flygplatsen, meeen - om jag skulle ha tagit mig själv dit med buss eller nåt så vet man ju inte alls var jag skulle ha hamnat.... 


Seamus var inte alls lika glad att se mig som jag honom, Messi och Hollys dotter som bor hos Jacky & Dave löper nu och man kan väl säga att Seamus tankar var på helt annat håll än hos mig...hmmmm... Men jag var såklart glad ändå att se honom, han är i jättefin form och lika vacker och mysig som alltid förstås!


Tre uppfödare som inte bor alltför långt bort från J & D hade lovat oss att vi fick komma på besök och titta på deras hundar, verkligen snällt! Det är ju så mycket värt att få ta på flera hundar än att bara se dom från ringside.


Först åkte vi till Celia Woodbridge på kennel Crackerjanne.

 


Vi fick se två verkligt fina avkommor till Seamus där.

Sonen Eddie var helt besatt av sin frisbee, såååå lik Seamus och hans släktingar hemma hos oss. Vilda och halvt galna, precis som de ska vara i den åldern!  En helt underbar trädgård hade de där, att vädret visade sig från sin allra bästa sida gjorde ju inte saken sämre.

Seaspring Shipwrecked JW "Eddie" 18 mån. gammal (CH Barecho Hold Your Horses at Peasblossom - Seaspring Stowaway)


Vi åkte sedan till Christine Savell på kennel Petranella.



Verkligen roligt att se så många hundar och vi kunde tydligt se en klar kennelstämpel på hundarna här, verkligen jämna och lika varandra.


Hittade en fin Seamusdotter här också som jag tyckte mycket om.

Petranella Ruby Tuesday (CH Barecho Hold Your Horses at Peasblossom - Petranella Tickle Me Fancy).


Goda smörgåsar fick vi där med de allra minsta tomaterna jag sett någon gång, så himla söta (både att se på och att äta). Annars var jag mäkta imponerad också över skylten Wisteria som det stod där vi körde in, ni som ser DHW vet vad jag menar....


På kvällen for vi sedan till Kennel Dexbenella, Wendy & Steve Walker. När vi först kom in där så möttes vi av en tik med valpar, Olivia. Både Vanja och jag blev direkt förtjusta i henne och som Vanja sa - hon ser ut som våra hundar i modellen. Inte så förvånande var hon dotter till Seamus. Olivia påminde mycket om Kylie, både i utseendet och såg flera saker i hennes beteende också! Så roligt att se att det går genom flera generationer....


Sedan kom hennes bror Mac ut i trädgården...

   

.... kände direkt att detta är en hund som tilltalar mig mycket! Glad och halvgalen som mina egna hanhundar, sånt gillar ju jag även om jag suckar över det ibland. Tycker han påminner mycket om Messi i sättet...

Dexbenella It's About Time JW ShCM "Mac" (CH Barecho Hold Your Horses at Peasblossom - CH Trimere Total Devotion to Dexbenella).

 

Huvudfoto i profil Mac

Mac igen.....   

Vanja springande med Mac.....

.... och så fick han springa lite med mig också.

    

Ja, som ni ser så kan jag liksom inte sluta fota när jag väl har börjat....


Vi skålade i champagne och firade Seamus alla vinster - så trevligt!


Jag såg verkligen många hundar här som tilltalade mig och jag känner mig mycket tacksam för att jag fått möjligheten att få besöka dessa kennlar och att de så generöst visat alla sina hundar för mig och Vanja, tusen tack för det!


Och jodå, Walter tilltalade mig också - så charmig och självupptagen som bara en tax kan vara!


Vi hade en jättetrevlig kväll där, supergod mat fick vi också. Det var flera smårätter att välja på - en del riktigt engelska specialrätter, så det var verkligen kul att få smaka. För att inte tala om desserten.... marshmallows, bananer, maränger, jordgubbar, meloner och flera andra saker som doppades i en foundegryta med varm choklad. Mums!!


Nöjda och glada begav vi oss mot Peasblossom-residenset igen, en aning åksjuk blev jag - såna fruktansvärda vägar det är här. Trodde aldrig jag skulle få uppleva något värre än norska vägar, men jag tar tillbaks allt jag sagt om dom - de är oerhört breda jämfört med dessa!


Idag ska vi ägna dagen åt att fixa iordning hundarna inför morgondagens utställning - jag ser sååå fram emot imorgon, även om det nu blir tidig uppstigning (vi åker vid 04.00) Förhoppningsvis åker vi också då på stora vägar så jag slipper åksjuka.....


 
 
Ingen bild

Katarina H

29 september 2011 13:58

Äntligen en liten rapport från GB! Liiite avis bara :) Den där Mac såg ju för himla go ut!
Och vilken tur att du blev bjuden på chokladfodue - för du gillar ju choklad har jag för mig!! Ha det fortsatt gott! Kram

barecho

29 september 2011 14:03

Ja, choklad kan man ju aldrig få för mycket av:-)) Kram

 
Ingen bild

Solveig

29 september 2011 14:29

Åhhh, det ser og høres helt herlig ut!! Fortsett å nyte livet, og hils Vanja :)

barecho

29 september 2011 15:18

Det ska vi göra, så härligt här - om vädret var så här bra jämt i England skulle jag nog kunna tänka mig att bo här i istället för Spanien;-)

 
Nanny Björkeland

Nanny Björkeland

29 september 2011 16:32

Vilka härliga bilder på Mac.. är det en springer eller är det en springer?? =D
Hoppas du får en härlig vistelse i England.
Kram Nanny

http://nannybm.bloggplatsen.se

barecho

29 september 2011 17:10

Ja, sån härlig hund! Kram

 
Ingen bild

Jill

29 september 2011 17:04

Åh jag är så fruktansvärt avis på er ;) Ni verkar ha det toppen, och vad roligt det måste vara att ha lite tid till att bara titta på fina hundar och träffa trevliga människor istället för att ränna rätt in i ringen som vanligt, ha ha
Hoppas du kan hitta någon läcker pojke till Hoppsi, hon har ju alltid varit lite svag för just engelsmän :P
Kramar till er alla

barecho

29 september 2011 17:09

Ja, vi har verkligen hur roligt som helst:-) Håller förstås koll på pojkar till hoppsi-loppsi...... kramar

 
Ingen bild

Ann Lundin

29 september 2011 18:26

Tack för att du delar med dig av Vanjas och din spännande resa!

barecho

29 september 2011 18:56

Bara trevligt:-) Hoppas få till många kort från morgondagens utställning i Driffield

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards