Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Äntligen:-)

Av barecho - 28 oktober 2011 18:15

Jamen, äntligen har då David kommit hem - till och med Tyra verkade ha längtat efter honom, nja - en kort stund iofs tills hon insåg att hon skulle behöva dela framsätet med honom under resan hemåt....


Meeeen, jag börjar väl där jag slutade sist ungefär om ni tycker det är okej? Onsdag kväll släckte jag inte lampan förrän efter tolvslaget då jag kollade på Tv. Strax efter 02.00 väcker Henke mig - hör direkt att det har hänt något på hans röst. Hans kusin har ringt och berättat att Henkes farmor ligger inne på sjukhus och att de inte vet om hon överlever natten. Jag blev såklart klarvaken direkt. Henke hade inte fått så klara besked så han visste inte helt vad som hade hänt - mer än att det var allvarligt och att hon låg i respirator. Hans faster hade inte lyckats få tag på Pelle och även Henke försökte ringa både till Pelle och Johannas mobiler flera gånger, utan att få något svar.... Henke ville förstås åka in till sjukhus iom att Karin var så dålig, men han ville ha pappa sin med sig såklart. 


Han frågade mig om inte jag kunde skjutsa honom till Pelle så han fick väcka honom och berätta. Kan väl inte säga att jag jublade direkt - ut i regnet mitt i natten + att jag inte ville lämna Jacob själv (tanken på ifall jag skulle köra av vägen och han vaknade själv känns ju hemsk....). Men, jag hörde ju att detta var viktigt för Henke så whattodo - var ju bara att klä på sig och köra iväg och lämna honom där efter att jag sett att Pelle släppte in honom. Sedan var det ju helt omöjligt att somna om när jag kom hem - var förstås väldigt orolig till en början innan Henke messade och berättade att hon mådde lite bättre. Låg och läste sedan tills det var dags att kliva upp på morgonen...


Dagen efter mådde hon som tur var bättre och behövde inte längre nån respirator - vad som felade vet jag inte helt säkert ännu, men det var något med lungorna sa Henke i alla fall....


Så torsdagen gick som i dvala lite - man är ju inte helt van att vara utan sömn en hel natt. Det händer ju ibland vid valpningar, men jag tycker det är oerhört jobbigt även då.... Danny (Barecho Fool To Remain Sane) kom hit och klippte sig, fick bort det mesta av valpullen och han blev så fin så!! Sedan klippte jag även våra tre yrväder - Greven, Gizza och Luca. Alla fyra ska ju ställas ut på söndag på SSRK:s inoff i Kungsgården - ska bli himla spännande att se hur de kommer att uppföra sig. Har hört önskemål om filmbevis - men nja, vi får allt se hur det blir med det...


Hmmm....... Tyra är missnöjd utav sjuttsicken - vad hittade hon i sin stol när hon skulle sitta där igår?? Jo, en mennymupp..... men inte kan man säga åt gammeltanten vår att gå ned, så Tyra försöker knöla ner sig bredvid henne nu.

Är Miranda där - ja, då stannar jag här och kollar säger Frasse!!


Efter att jag lämnat Jacob i skolan i morse (jaja, jag vet att han kan åka skolbuss - men det är så mörkt för honom att gå efter vägen till busshållplatsen tycker jag....) så drog jag vidare mot Mora. Skulle möta Vanja där för att ta emot Baros efter hans smekmånad i Stören. Vanja kom till Mc Donalds en stund före mig, strax före 10.00 anlände jag dit. Vi gick in på en djurbutik som låg bredvid först - men nja, fanns väl inget som föll oss i smaken direkt. Vi rastade hundarna lite och när jag satt in dom igen i kombin hoppade Tyra snabbt fram. Hon hade legat så snällt där med Pärlan och Kylie hela vägen dit, men nä - när Baros kom in där också, då var måttet rågat! Satt in henne där igen, men tog inte mer än två sekunder så var hon inne i bilen igen.... Suck, fick väl ligga där då om hon så gärna ville det...


Vanja gick in på Mc Donalds - hon var hungrig efter att ha varit uppe bra många timmar. Jag nöjde mig med te och en kanelbulle jag. Sedan satt vi där och pratade i två timmar - var nog nära att personalen slängde ut oss ha..ha.. Nä, men alltid lika trevligt att träffas - och ni vet ju det där om att jag tyckt det varit jobbigt med vissa människor som behandlat mig illa. Har bestämt mig för att låtsas att dessa inte finns och istället koncentrera mig på de som jag mår bra av och får energi av istället för de som bara tar! Och Vanja är verkligen någon jag trivs ihop med - som ger mig massor med glädje och får mig på bra humör, trots att vi långt ifrån bara talar om roliga saker . Tack för den du är Vanja!


Under tillbakaresan så mumsade jag choklad - drack Red Bull och lyssnade på Läckbergs senaste bok. Lika bra som de andra hon har skrivit. Jag skiter fullständigt i om hon inte är en "djup" författare eller om hon får dåliga recensioner på sina böcker - jag ÄLSKAR dom i alla fall!! Och precis som med viner så delar jag bara in böcker i två olika genrer - bra och dåliga, it's as simple as that!


Åkte in på Ica Maxi och handlade innan jag skulle möta upp David vid tågstationen. Men fy så hemskt att handla på fredagar - och efter löning också, hua säger jag bara, tur det är David som gör det för det mesta. Såååå mycket folk och på flera ställen i butiken bjöd de på smakprover så där stod det förstås stora flockar med människor så man knappt tar sig fram. Och när man ska ha nåt på en hylla då står det tanter där med fulla kundvagnar pratandes om ditt och datt.... Men herregud, är väl inget kafferep där - man är väl där för att handla och för att det ska gå snabbt eller? Kanske bara jag som tänker så....he...he... Smått rastlös som jag är, vet ju om att det förmodligen är något fel på mig - kan inte se att tid förspills liksom. Blir jag stående i en bilkö eller nåt då måste jag kolla mailen i min iphone, eller som när jag tankade bilen i morse - då passade jag på att städa ur den, kan ju liksom inte bara stå och glo på den medan jag väntar....


Sååååå hämtade vi till slut upp David då - så skönt att se honom och känna att han är hemma igen !! Nu håller han på och göra Flygande Jacob under tiden som jag dricker vin, lyssnar på spotify och bloggar, kan det bli bättre??


Måste visa några kort som han tog under sin resa till Lesosibirsk och Krasjnojarsk. 

Detta är på vägen mellan de städerna, såhär bor alltså folk - och det fanns betydligt värre ställen enligt David...

Inte tog David så många foton inte som jag hade velat. Han påpekade att Stefan och Patrik som han åkte med aspirerar på titeln årets japanare då de tog massor av kort - blir så avundsjuk så, får nog be Stefan skicka över dom till mig, jag som bara älskar foton! Men här har David i alla fall tänkt på mig när han fotade - tog på några av alla de hundar som sprang lösa. Vägen som går här kör man runt 100 km/h på, men hundarna sprang omkring där ändå....


Här står David och nån ryss framför ett av Rysslands största vattenkraftverk, floden som syns är Jenisej som delar sibirien i en västerdel och en österdel. Tja, är väl nåt namn en annan minns lite svagt från nån geografilektion i skolan. Eller tydligen finns det också ett bandylag som heter så och det kommer från Krasnojarsk så nu har ni fått lärt er lite om Ryssland också såhär på fredagskvällen!


Sparade bästa kortet till sist... Nån som vet vad detta är? Jo, detta är alltså deras WC. Ser fräsch ut va? Denna toa finns alltså på ett sågverk - och det är inte bara män som jobbar där. Toapapper? Nä, nåt sånt finns inte alls, vill man ha sånt lyx får man ta med det själv....


David säger då själv att han haft trevligt där  - alla har varit gästvänliga och det innebär ju också att det har druckits en hel del vodka förstår jag ju . Dock gillade han inte helt den torkade fisken som de blev bjudna på - sådärja, nu vet han hur jag tycker det känns när jag får mat jag inte gillar!!


En kort fredagsfräckis kommer det här som avslutning:

 Lilla Sally kom hem från skolan med ett leende på läpparna och berättade för sin mamma:
- Olle visade snoppen för mig idag!
- Vad säger du, flicka?
- Mmm.. Den påminde om en jordnöt.
- Jaså? sa mamman, aningen lättad, var den så liten?
- Hihi, nej, sa Sally, men lika salt!


Ha nu en fantastisk fredagskväll med massor av myyyys - för det ska jag själv ha 


 
 
Ingen bild

Helena wb

28 oktober 2011 19:22

Tack för alla underbara inlägg. det du skriver berör både med glädje och en del mindre glädje. livet skulle vara väldigt trist utan dig!!

barecho

28 oktober 2011 19:32

Tack

 
Ingen bild

Jacky Mitchell

28 oktober 2011 21:12

I agree about Vanja - she is a feel good person!! xxx

 
Ingen bild

Vanja

28 oktober 2011 23:03

Hei - og takk for en trivelig stund på McDonald's i dag, den eneste som fins i Mora, faktisk! :-) Hils Baros å si at det er stille her etter at han dro, og at han hadde helt rett - Iris kom i løp i dag...

Så godt at David er kommet hjem igjen, og at han hadde tatt bilder fra Russland. Interessant å se, og det med bandylaget har jeg alltid lurt litt på... ;-)

Takk for snille ord Helene - du vet at det er svært gjensidig!

Ha en toppen helg kjæresteparet <3

Klem

barecho

29 oktober 2011 08:30

Jamen, vi kanske ska ha möte i Mora lite då och då, tänk så trevligt det skulle vara:-))

Förstår att du har undrat om Jenisej - tycker det känns bra att kunna sprida mina viktiga kunskaper till mina vänner;-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards